Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 328 IA E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: BMW 328 IA E36

    Alrighty... det känns inte som att någonting har hänt nästan.. bilen är fortfarande lika isärplockad som den var :P om inte mer isärplockad xD Förarstolen sitter i, i alla fall.. Mer än det så har väl det här hänt:

    Kablarna går aldrig närmare än 5.1cm från varandra ;3 förutom från mittkonsollen och in i skuffen...






    Vet inte hur jag kunde få för mig att 100stycken kabelankare skulle räcka till alla kablar inklusive högtalar kabel..


    Sedan så blir det en väldigt enkel installation i skuffen till att börja med..

    En enkel vägg där båda Audison slutstegen kommer att monteras till att börja med.. DLS steget och Bit-onen kommer att gömmas bakom väggen. Väggen ska dessutom kläs i samma grå som resten av skuffen :3

    Sedan så har 2 stycken av dessa flyttat in i bilen också ;3
    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
    Shinichi Kudo (Detective Conan)

    Comment


    • Re: BMW 328 IA E36

      Okay ^^ Idag har det varit fullt race... dagen började med att åka till Uddevalla och köpa på mig 2 stycken slutsteg som ska få flytta in(Någon kanske vill köpa ett SRX5.1? ;3). Nämligen 2 stycken LRX2.250 ! :3

      Jag har funderat lite på placeringen i skuffen, när ni ser dessa bilder så tänk er att plattan ska kläs i samma gråa tyg som resten av skuffen.
      Placering nummer ett:

      Nackdelen med denna är att Bit-ettan kommer vara synlig och det kommer gå några små sladdar till den som jag inte har kabelstrumpa till att klä...

      På placering 2 som jag funderar på så skruvar jag fast bit-ettan ovanför baslådan innanför(gömmer sig precis som DLS steget)

      Kan hända sig att strömmen hamnar under istället för över steget :3 för att minska risken att störa signalen då bit-ettan kommer att sitta där uppe på insidan i sånna fall ;D

      Sedan så har jag klätt dörrarna... det blev bättre än vad jag trodde men inte riktigt så bra som jag vill ha det :3 Här kommer en liten tjuvtitt i alla fall från när jag höll på att skruva ihop inredningen:


      Så... hur skulle ni placerat stegen i skuffen? på båda dom bilderna så kommer det ju byggas plattor eller liknande för att stegen ska bli lite vinklade.
      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
      Shinichi Kudo (Detective Conan)

      Comment


      • Re: BMW 328 IA E36

        Gottiga framsteg!

        Appropå stegplacering tycker jag det är maffigast med 'stackade' steg, kanske i lite vinkel.
        Så de överlappar varandra en smula.

        Men generellt tycker jag man lätt hamnar i fällan "måste visa alla mina coola produkter" istället för att fundera över vad som ger bäst intryck. För mycket jox av allt blir snabbt rörigt. I en del setup's är det tämligen 'less is more' något att fundera över. I ditt fall här menar jag att du enligt mig, inte behöver gråta dig blodig över att inte lyckas visa upp både strömblocket och bitonen, eller ingen av dem.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • Re: BMW 328 IA E36

          Det tål att funderas på ^^; Jag som hade hoppats på "Gör såhär!" så hade jag kunnat räkna kommentarerna i slutet av nästa vecka xD och sedan bestämma mig...

          Aja :3 jag har hela nästa vecka på mig att bestämma mig.. bilen ska förhoppningsvis spela nästa helg.. jag ska opereras på Tisdag näst-nästa vecka så bilen måste vara spelbar innan dess, annars så kommer den inte bli det på 8 veckor efter operationen xD eller ja... ifall jag får den spelandes innan så får Shidapu slita mindre :P
          When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
          Shinichi Kudo (Detective Conan)

          Comment


          • Re: BMW 328 IA E36

            Vilket uppskattas då det är en del saker som behöver göras med min bil med...
            :P

            även om jag kanske snarare är på upploppet, eller i vart fall i sista kurvan och springer bra...

            Originally posted by Mica View Post
            Det tål att funderas på ^^; Jag som hade hoppats på "Gör såhär!" så hade jag kunnat räkna kommentarerna i slutet av nästa vecka xD och sedan bestämma mig...

            Aja :3 jag har hela nästa vecka på mig att bestämma mig.. bilen ska förhoppningsvis spela nästa helg.. jag ska opereras på Tisdag näst-nästa vecka så bilen måste vara spelbar innan dess, annars så kommer den inte bli det på 8 veckor efter operationen xD eller ja... ifall jag får den spelandes innan så får Shidapu slita mindre :P
            Change is the only constant.




            https://www.facebook.com/groups/massql/

            Comment


            • Re: BMW 328 IA E36

              Hej. Ska bli kul att se mina gamla steg komma till användning.
              Lycka till med bygget.

              Comment


              • Re: BMW 328 IA E36

                Hokay ^^ Då var helgen kommen, helgen där bilen ska börja spela på

                Fick dit båda dörrsidorna fram... dock så har jag mittendelen kvar att göra på dom så ni får inga bilder på det ;3 men arbetet bakom kan ni få





                BTP och butyltejp
                When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                Shinichi Kudo (Detective Conan)

                Comment


                • Re: BMW 328 IA E36

                  Kanske ska tillägga att vi kopplade in ett av 2 kanals stegen och haft spelande bil på vägen hem ;D
                  When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                  Shinichi Kudo (Detective Conan)

                  Comment


                  • Re: BMW 328 IA E36

                    Liten smyg-update ;3



                    Fick bilen spelandes igår med alla kanalerna... dock så följde ingen setup disc med till bit-onen så jag körde med white-noiset från radion när jag confade den... vilket jag inte rekommenderar! Höjer jag Master level för högt på DRC'n så ballar den ur, alla kanaler utom diskanterna stängs av.. som skriker full register och ploppar till riktigt ordentligt när jag går bak och rycker strömmen ur bit-onen :S Då den vägrar stänga av sig med remoten när detta sker...

                    Lyckades hitta setup-disken på Audisons hemsida nu... så jag har bränt ut låtarna som ska användas vid kalibrering.. ska köra igenom den så fort jag kommer tillbaka till garaget nu ^^
                    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                    Shinichi Kudo (Detective Conan)

                    Comment


                    • Re: BMW 328 IA E36

                      Ok.. bit-one skräääp!!! När jag startade bilen och skulle åka tillbaka till garaget så fick jag inget ljud... körde hela vägen hit och upptäcker då att bit-onen inte stänger av sig med remoten.. rycker strömmen, sätter i strömmen igen... startar upp stereon och försöker ansluta med datorn.. no response.. så nu har jag inget ljud what so ever... YAY!
                      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                      Shinichi Kudo (Detective Conan)

                      Comment


                      • Re: BMW 328 IA E36

                        Låter ju lite sådär. Jag har kört config med någon randomlåt varje gång jag kört igenom processen, och jag har iallafall fått ljud osv och ingenting har ballat ur :P

                        När du kopplar in Bitone till datorn så ska datorn ej ha någon extra strömkälla, utan enbart använda sig av batteri, det kan ställa till en del problem tydligen. Jag fick en massa oljud när jag råkade göra på det viset.
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • Re: BMW 328 IA E36

                          Går det inte att resetta Bitonen? Har för mig att jag sett nån liten knapp för det.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • Re: BMW 328 IA E36

                            Fick aldrig någon ordning på bit-onen... blir väl att lämna in den ... igen... däremot så ringde jag och beklagade mig hos Skogis som ledde till ett besök till Trollhättan :3 Fick låna denna godingen:


                            Det blev rätt så sent igår.. t.o.m så pass sent så att jag försov mig till jobbet imorse Men jag test tweakade lite idag... körde room analyzern mm och det låter någorlunda bra... allt över 70hz är kanon.. och jag är rätt nöjd med allt under 40hz också... däremot så spelar inte mina EAD E130 något vidare.. dom orkar lixom inte med och behöver större lådor. Så efter lite googling för att se hur det ser ut bakom skärmarna så såg vi att det är rätt lätt att skapa en låda som är bra myyycket större än den lilla som den spelar i nu så nu ska jag ta mitt byggande till ytterligare en nivå... och modifiera plåten för att skapa lådor så att dom kan spela så pass djupt som jag vill ha dom :3

                            Men men.. lite bygg bilder från helgen!

                            Jag måste ta ut baslådan för att få loss bit-onen För att kunna lämna in den på lagning. Sedan så gömde jag DLS steget eftersom den skulle skämmas att sitta bredvid mina audison steg :3


                            Jag var duktig och satte kabelankare och allt vid bit-onen... ström kabeln är avsäkrad med en 2amperes säkring.. som tyvärr inte synd på bilden.


                            Sedan så fick vi ut en liten rackare med snygg frisyr när vi slipade upp för EAD E130


                            Lite kablar


                            Montering för att göra hålen för alla kablar till stegen


                            Däremot så är pengarna slut :3 så jag har inte ens råd att köpa grå raggar-matta för att klä in panelen i
                            When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                            Shinichi Kudo (Detective Conan)

                            Comment


                            • Re: BMW 328 IA E36

                              Eftersom att jag inte kunde posta i din säljar tråd så gör jag det här istället.
                              Har skickat pm till dig och är intresserad av att köpa dina DD åttor!

                              Comment


                              • Re: BMW 328 IA E36

                                Hade totalt missat det men dom är tyvärr redan sålda... går det att ta bort trådar på detta forumet så kan jag ta bort den O.o
                                When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                                Shinichi Kudo (Detective Conan)

                                Comment

                                Working...
                                X