Re: SQL - E60:Projektet utan slut
Ja typiskt att allt ska hända på samma gång. Men borsta av byxorna och upp igen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
SQL - E60:Projektet utan slut
Collapse
X
-
Ojj, mycket motgångar
Ibland har man sådana perioder, det är bara att dunka huvudet i väggen ett par gånger så ska det nog lösa sig i slutänden.. :/
Leave a comment:
-
Mors.
Den här helgen har vart en sådan då man tappar all tro på att det någonsin kommer bli ett bygge, och all tro på att köpa begagnade grejjor.
Fick vad som verkade vara ett fint pris på en massa kabelstumpar & kortare längder, som skulle passa bra till att bygga ihop min batteribank, och även att koppla in framsystemets slutsteg. Vid närmare kontroll visar det sig att det inte alls var samma dimensioner som säljaren utlovat. I stressen runt köpet räknade jag kallt med att jag fick vad som hade angets tydligt och klrat, men det var inte fallet. Suck. Från en bra deal till mera skrot i källaren. Vad hände med att läsa på en fucking kabel?
Häromnyligen köptes även ett beg batteri till, mitt avslutande 95Ah Running Bull, det sista planerade i batteribanken. Kopplar in det någon vecka efter jag hämtat upp det, och upptäcker att det verkar vara strömlöst. En kik på multimetern ger 1.67V

Då batteriet skulle vara "helt nytt", tänkte jag att "ptja, det här vara oroväckande - men vi provar med CTEK (XS2500 - men tempsensorn på annan plats) laddaren och ser vad den säger". .....lät batteriet sitta kvar på orginalplats, och lät laddaren gå över natten. På morgonen idag går jag ner och ser att bilen är FULL AV KONDENS
.....öppnar bakluckan och ser hur det RYKER ur batteriet
....absolut kokhett. Någon halvbrun (intorkad) vätska ser ut att ha stänkt vid pluspolen. Även en halvdag senare är det fortfarande en god portion ljummet. Nu ser man hur första och sista cellen buktar innåt.
Jag var helt övertygad om att CTEK laddaren var tillräckligt smart för att inte koka batteri i "Normal" läget. Men tydligen gällde inte det i detta läget. Hur fan kan den inte ha slått ifrån?
Känslan av att man kanske var timmar från en uppeldad bil gör en inte speciellt nöjd med tillvaron.
Och som grädde på moset dog diskmaskinen igår, och så var hobbyrummet upptaget med fullt med nymålade grejjor så inget arbete kunde ske där heller.
Fy fan. Djävligt less på allt // Surk
Leave a comment:
-
Uppe på taket? Tackräcke och takbox med stegen i!
Leave a comment:
-
Ja för fasen. Jag demar jättegäran för vem som helst. Bara att hugga tag i :]Originally posted by Torrmyll View PostKanske kan hoppas på en provlyssninging om vi skulle mötas nångång
Tommy
Ska ni behålla bilen får ni fanemig bygga klart den oxåOriginally posted by Tim View PostKlart det dundrar på! Det SKA dundra på nästa gång du är i Västerås! Annars kastar vi ut dig (och behållar bilen)

Ytterligare ljus i tunneln idag då jag fått fatt i en byggfirma i Örebrokrokarna som kan tänka sig att såga upp lite MDF utan att bråka med hutlösa cash... som ex K-rauta tar 495kr timmen för jobbet....
Idag ska jag försöka ta lite mått och börja fundera på allvar hur man ska gömma 4ch stegen. De tar idiotstor plats och behöver stya 50cm stycket.. Förhoppningen är att i slutändan slippa skruvafast dem i baslådan. Helt enkelt för jag tycker det är en budgetlösning, och jag vill ha en bätter "permanentare" lösning av stegmontaget än så.
Mitt första försök blir att försänka dem i golvet, under baslådan. Ska måtta lite på om det finns höjd till sådant eller inte.. Ska försöka lösa lite bilder, så fler kan komma med förslag och tankar. Det här är mitt största problem jag brottas med nu:/
Leave a comment:
-
Klart det dundrar på! Det SKA dundra på nästa gång du är i Västerås! Annars kastar vi ut dig (och behållar bilen)
Leave a comment:
-
Kanske kan hoppas på en provlyssninging om vi skulle mötas nångång
Tommy
Leave a comment:
-
Man får väl hoppas det blir ngt som dundrar på... Ingenting är att ta förgivet i den här kärran av allt att dömaOriginally posted by Tim View PostDu är välkommen förbi Västerås vid ett senare tillfälle så får man höra shabraket dundra på sen också!

Stort tack! Välkommen med på ljudresan i min E60Originally posted by Torrmyll View PostPrecis plöjt igenom 33 sidor snickarglädje och bra idéer med ett leende på läpparna! Bra jobbat och rock on! Kommer följas
Tommy
Leave a comment:
-
Precis plöjt igenom 33 sidor snickarglädje och bra idéer med ett leende på läpparna! Bra jobbat och rock on! Kommer följas
Tommy
Leave a comment:
-
Du är välkommen förbi Västerås vid ett senare tillfälle så får man höra shabraket dundra på sen också!
Leave a comment:
-
Ja, alltså det går ju utan problem att få ett framsystem spelandes på mindre än ett par timmar. Men då sitter jag där med en skabbig temporärlösning, utan varken vidare röjj eller SQ. Det får ta sin tid, och det måste bli bättre än vad det var föregående uppsättning...
.....tanken slog mig att det vore kul att prova att vända på den senaste 4thorder bandpassburken och låta den spela bakåt, "enligt konstens alla regler" och se vad som händer ....
Leave a comment:
-
Vafan, ett byggryck så är de klart ju..
Leave a comment:
-
Det är bara att kämpa på då! Jag tror utan tvekan att det kommer bli bra när du väl är klar!
Leave a comment:
-
Igår blev det en liten tur till västerås, fick stoppat in nyllet hos mr_c på bilstereohörnan, fastnade en bit över en timme! Trevlig pratstund om allt mellan 90tals basar och T-Line konstruktioner. Högt och lågt!
Fick med mig det sista batteriet, och en hög polskor.
ppk styrde mig mot en kebabtallrik av rang. Ibbes. Gösses. Hög som ett fucking dricksglas
På hemvägen passerade jag lite skruvande av JohanH's bygge. En provlyssning hände, med en hel hög gösses spelglädje. En smula dodgy delningar och utan tidskomp... men Midbass jag inte trodde var möjlig!
Ett par timmar med en signalprocessor som det går att faktiskt göra något med - och det där kommer att massera trumhinnorna upp till himmelriket!
Behovet av ett system som röjjer en smula... harre djävlar. Jag måste ha. Nyss. Fortare!
Leave a comment:

Leave a comment: