Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säsong 2014 Förslag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ppk
    replied
    Re: Säsong 2014 Förslag

Originally posted by Nonne View Post
    Eftersom Sverige är ganska så långt så skulle vi kanske ha tre st. ambassadörer, en för norr, en för mitt och en för sydssverige som kan hjälpa nybörjare och styra upp respektive region!
    Tycker också det skulle vara en bra idé. Jag var helt nollad innan jag skulle ut på tävling i våras och visste varken ut eller in och jag visste inte vem jag skulle fråga heller.
    Bara en sån sak som att jag lyckades betala in mer pengar till förbundet än vad som var nödvändigt för det tävlande jag hade tänkt mig, även om det var mitt fel så var jag väldigt förvirrad.

Jag lär ju knappast vara den enda nybörjaren som inte har en aning om vart man ska börja liksom

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by jensclaudius View Post
    Klart det finns förutsättningar för en säsong 2014. Vi som varit ute och tävlat får den känslan och kommet jobba för det. Det handlar mycket om att släppa sargen och försöka nå ut med budskapet att det är förbannat kul att tävla vilket det är! Samtidigt som vi behöver möta upp den nya generationen. Det är fler och fler som vill hjälpa till. Att kasta skit fram och tillbaka och kritisera hjälper inte, att tex översätta regelboken hjälper, att hjälpa till med layout av trycksaker hjälper, att skriva guidelines för hur man kan göra en dokumentation hjälper, att lägga ner beachflaggorna i rätt låda ute på tävlingen hjälper, att vara en GOD ambassadör för bilstereosporten och sin butik, leverantör hjälper!

Ni förstår kanske var jag vill komma??

Har ni konkreta förslag för 2014, vänd er till förbundet på info@bilstereoforbundet.se
    Precis. Tycker det har varit bra stämning på tävlingarna i år. Åtminstone de jag varit med på. På Ljudbyggaren-tävlingen var det många nybörjarbilar och det sköttes väldigt bra från domarteamet och arrangörsteamet. Och de flesta av de bilarna dök upp på fler tävlingar. Tyvärr inte så många så att de kvalade färdigt. Men vi får hoppas att de fick blodad tand och dyker upp igen nästa år.
    Håller med Jens. SLÄPP sargen! Våga vara lite positiva, fast vi är svenskar

Eftersom Sverige är ganska så långt så skulle vi kanske ha tre st. ambassadörer, en för norr, en för mitt och en för sydssverige som kan hjälpa nybörjare och styra upp respektive region!
    Bra idé!

Leave a comment:

• jonash
    replied

Jag startade en röstningstråd på Facebook, kolla den.

Den talar ju såhår långt sitt tydliga språk.

//Jonas

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Leave a comment:

• jensclaudius
    replied

Klart det finns förutsättningar för en säsong 2014. Vi som varit ute och tävlat får den känslan och kommet jobba för det. Det handlar mycket om att släppa sargen och försöka nå ut med budskapet att det är förbannat kul att tävla vilket det är! Samtidigt som vi behöver möta upp den nya generationen. Det är fler och fler som vill hjälpa till. Att kasta skit fram och tillbaka och kritisera hjälper inte, att tex översätta regelboken hjälper, att hjälpa till med layout av trycksaker hjälper, att skriva guidelines för hur man kan göra en dokumentation hjälper, att lägga ner beachflaggorna i rätt låda ute på tävlingen hjälper, att vara en GOD ambassadör för bilstereosporten och sin butik, leverantör hjälper!

Ni förstår kanske var jag vill komma??

Har ni konkreta förslag för 2014, vänd er till förbundet på info@bilstereoforbundet.se

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by jonash View Post
    Uppenbarligen har vi något att lära, då det finns hur många som helst som postar bilder med dB siffror överallt, men jäkligt få tävlar.

Likaså i SQ. Många har byggen som man absolut kan ställa upp med och få bra tips på hur man kan förbättra anläggningen. Men få tävlar.

Kanske skall man ha fler än en klass som matar på till EMMA / dBDrag.

Som det är nu, med det deltagarantalet som är, så skulle jag säga att det inte finns förutsättningar för en säsong 2014.

Hoppas jag har fel!
    Nästa år kommer Team Ljudbyggaren med minst 8 bilar, undrar vem som lyfter hela baletten då

Leave a comment:

• jonash
    replied

Fungerar, tycker alla bara snackar om låga resultat
    Uppenbarligen har vi något att lära, då det finns hur många som helst som postar bilder med dB siffror överallt, men jäkligt få tävlar.

Likaså i SQ. Många har byggen som man absolut kan ställa upp med och få bra tips på hur man kan förbättra anläggningen. Men få tävlar.

Kanske skall man ha fler än en klass som matar på till EMMA / dBDrag.

Som det är nu, med det deltagarantalet som är, så skulle jag säga att det inte finns förutsättningar för en säsong 2014.

Hoppas jag har fel!

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by Putte View Post
    alla får börja med dB istället det verkar vara det enda som fungerar nu för tiden...
    Fungerar, tycker alla bara snackar om låga resultat

Leave a comment:

• Putte
    replied

Originally posted by Gandalf View Post
    13deltagare är ju inte precis en fantastisk siffra
    Snacka om bortfall.. alla får börja med dB istället det verkar vara det enda som fungerar nu för tiden...

Leave a comment:

• jonash
    replied

Jag föreslår att på 2014 år final så måste alla bilar på finalen ha samma yttre förutsättningar eller så kan vi strunta i final....

Det påverkar slutresultatet mer än något annat, ÄVEN om man värmer stegen, så beter sig högtalarna helt annorlunda.

Såvida nu inte bilarna stod igång och tempen i kupén var 20 grader...

//Jonas

Leave a comment:

• Morre_W
    replied

Hur var det med tävlande på spela högt sidan?

Leave a comment:

• Gandalf
    replied

Nu med facit från finalen skall vi kanske ställa oss frågan om förbundets vara eller inte vara. 13deltagare är ju inte precis en fantastisk siffra. Det är kanske läge för förbundet att ändra inriktning och satsa mer på rena utställningar och mindre på tävlingsverksamheten som borde kunna skötas betydligt enklare för dem som ha ambitionerna att ställa upp.
    Tyvärr så verkar det ligga i tiden att bilstereo ses som en bisak till häftiga bilar och inte som ett dragplåster i sig själv. Detta skall kanske förbundet ta till sig och anpassa sin inriktning i framtiden.

Bara några förslag

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Nonne> Vet du ngt spikat?
    Jag hörde ngr funderingar idag, men inget jag nämner innan förbundet sagt ngt.
    DU skall dessutom ha mkt cred för det jobb du lade ner kring detta. Inget snack om saken.
    Originally posted by zrken View Post
    Håller med Jonas ang förbundets roll.

Kan tillägga att det är viktigt att landa i en lagom komplex tävlingsform - att få ut hela EMMA reglementet på gräsrotsnivå tror jag inte de flesta är redo för.

Jag drömmer om en tid då träffar som BRL streetmeet att det valsar runt någon som har skillsen och lite papper med sig och frågar allt från DB-ras till svensson svennson om de skulle vilja ha sin bil SQbedömd... Jag tror på succé.
    Finns risk att Rost-db-rasen kanske gör det med en enorm portion ironi till merparten, men nog fan vaknar det alltid någons intresse som kan slussas vidare...

Men, Så var det där med 'vem som ska göra det'. Det är här jag tror på eeeenkla utbildningar som gör att de här typen av tävlingsformat kan väcka intresse till ...seriösare klassindelad SQ.
    Som Jonas sade... Entry/Rookie ÄR gräsrotsnivå på reglerna. Enkla och funktionella med inriktning på säkerhet.
    Installationen är enkelt uttryckt enbart:
    Rätt avsäkrat. Inga kortslutningsrisker. Sitter sakerna fast och ser det färdigt ut.

Jonas och zrken> Utbildning? Jalle hade en bra idé.

Leave a comment:

• zrken
    replied

Originally posted by jonash View Post
    Det "regelverk" som arbetades fram för Entry / "butiksevent för nybörjare" var så enkelt så vem som helst kan köra det. Ena sidan på ett A4, med beskrivningar om vad som bedöms etc. Kunde med enkelhet bedöma 15 bilar på en timme.

/Jonas
    Jag får ökat hopp!

Leave a comment:

• octan
    replied

Originally posted by Mats H View Post
    Kan man arrangera rena billjudsträffar (med tävlingsmomentet tillgängligt för de som vill), så tror jag man fångar en väsentligt större grupp.
    Detta tror jag på. Lite så vi jobbade med "tävlingarna" i Kristianstad. Lockade dit folk med fria mätningar. Och sen bara "råkade" det pågå en tävling som de flesta ställde upp i.

+ då finnas tillgängliga på olika Street meet och liknande.

Leave a comment:

Working...
X