Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säsong 2014 Förslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Säsong 2014 Förslag

    Originally posted by Oloof View Post
    Har hängt med i denna tråd men inte skrivit nåt ännu, men det som jag ser är att många nybörjare verkar ha väldigt svårt att hitta information om HUR man tävlar. Det måste alltså vara tydligare både på forum och bilstereoförbundets hemsida var man hittar infon.
    Regler, klasser, tävlingar/arrangemang och guider måste vara tydligare på hemsidan.

    Är det svårt och otydligt hur man ska gå tillväga så tappar man många nybörjare bara där.
    Det är helt riktigt och behöver ses över. Viktigast är att man utgår från EN sida och länkar dithän. Blir lättare att uppdatera info på så sätt.
    sigpic

    -C5 2008 -SQuse-
    -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

    Comment


    • Re: Säsong 2014 Förslag

      Bra där av Oloof!

      Vi som sponsrar förbundet kunde få en fil vilken vi kan publicera på våra hemsidor.
      Denna fil innehåller all viktig information för en som vill börja tävla.
      Informationen blir likt ett sigil vilket visar att butiken eller leverantören visar att dom bryr sig om bilstereo.

      Jag tycker man ska visa att man kan, inte bara tror.
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • Re: Säsong 2014 Förslag

        Har någon kunnat få ut några nyheter från den första delen av nya regelboken som släppts? Jag har inte hunnit läsa igenom allt ännu men det såg ut att vara lite ändringar. Bland annat bonuspoäng på installation i Master?

        Comment


        • Re: Säsong 2014 Förslag

          Originally posted by Oloof View Post
          Har någon kunnat få ut några nyheter från den första delen av nya regelboken som släppts? Jag har inte hunnit läsa igenom allt ännu men det såg ut att vara lite ändringar. Bland annat bonuspoäng på installation i Master?
          Nej det är bara Expertklasserna som har bonus och där har dem ändra lite i klasserna: 
          Up to € 6.000 (15 bonus points max.)
          Limited (15 bonus points max.)
          Unlimited (100 bonus points max.)

          Så 7-channel med 30 bonuspoäng som jag kört är borta , tycker steget nu imellan Limited och Unlimited är för stort.

          Här är del1 förresten: http://www.emmanet.info/wp-content/u...inal_part1.pdf
          "Sound by Hewi"

          Blue eMotion by heWi

          Comment


          • Re: Säsong 2014 Förslag

            Om jag skulle få för mig att tävla med min bil ( caddy mk1) som jag har kapat ur där bak och byggt en låda för mina 2st spl 8" som skall drivas med ett spl 3500.1, 2st 92ah batterier, allt skall säkras.

            Comment


            • Re: Säsong 2014 Förslag

              Originally posted by Steenzor View Post
              Om jag skulle få för mig att tävla med min bil ( caddy mk1) som jag har kapat ur där bak och byggt en låda för mina 2st spl 8" som skall drivas med ett spl 3500.1, 2st 92ah batterier, allt skall säkras.
              Bassrace fungerar alltid. Där väljer du själv vilken klass du hamnar i vid kvalet.
              Välkommen!!
              Octan
              Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
              Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

              OctanAudio
              Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
              Fegens Vandrarhem

              Bilstereoblog
              Team Ljudbyggaren

              Comment


              • Re: Säsong 2014 Förslag

                Jag vet inte om jag bara suger på att leta, men jag skulle vilja ha en regelbok på svenska...?! Tycker inte det är för mycket att begära, men det kanske finns..?

                MvH Thomas
                Drömmer...

                Comment


                • Re: Säsong 2014 Förslag

                  Kom på lite mer frågetecken efter att gjort ett försök att läsa regelboken.
                  Vart i hela friden ska man vara med och tävla om man inte BYGGT OM instrumentbrädan, men man har tagit upp originalhålen lite och gjort en liten "snygg" förhöjningsring?

                  Det pratas även om Rookie med omodifierad bräda, vart går gränsen? Är det modifiering så fort man gör något med den som avviker från originalet?!

                  Har fortfarande jättesvårt att hitta vilken klass jag "ska vara med i" av att bara läsa regelboken. Men någon kanske har lust att förklara om jag förklarar tanken med installationen?

                  4"-kit på brädan, uppborrade originalhål, monterat i "droppformad förhöjningsring", alltså diskant och mellan i samma "ring".
                  6,5" i originalplacering i dörr.
                  Sub i skuffen.
                  Original HU, alternativt en eftermarknads med skärm.
                  DSP i skuffen.
                  5-kanals steg i skuffen.

                  Jag fick det till EMMA Expert, men jag tycker inte alls att jag hör hemma där.

                  MvH Thomas
                  Drömmer...

                  Comment


                  • Re: Säsong 2014 Förslag

                    Originally posted by Thomas_7i View Post
                    Jag vet inte om jag bara suger på att leta, men jag skulle vilja ha en regelbok på svenska...?! Tycker inte det är för mycket att begära, men det kanske finns..?

                    MvH Thomas
                    En regelbok på svenska kräver OERHÖRT mycket arbete för att ens vara värd att publicera, och ändå skulle det inte gå att använda den som referens för regeltolkningar.

                    Vad som däremot behövs är en bättre hemsida där det mer ingående förklaras vad som bedöms och hur det bedöms.

                    Sen kanske tävlingsformen för SQ skall förenklas lite i ramarna så att det blir enklare att ta steget in i cirkusen.
                    EMMA har krånglat till regelverket lite väl mycket under de senaste utgåvorna och det är inte helt enkelt att skriva sig ur tyvärr.
                    (Sverige får skicka ner en representant som kan röra runt i grytan och lösa upp knutarna :-) )
                    Roger Edvinsson
                    Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                    helst på saker av kolfiber :-)

                    Comment


                    • Re: Säsong 2014 Förslag

                      Originally posted by Thomas_7i View Post
                      Kom på lite mer frågetecken efter att gjort ett försök att läsa regelboken.
                      Vart i hela friden ska man vara med och tävla om man inte BYGGT OM instrumentbrädan, men man har tagit upp originalhålen lite och gjort en liten "snygg" förhöjningsring?

                      Det pratas även om Rookie med omodifierad bräda, vart går gränsen? Är det modifiering så fort man gör något med den som avviker från originalet?!

                      Har fortfarande jättesvårt att hitta vilken klass jag "ska vara med i" av att bara läsa regelboken. Men någon kanske har lust att förklara om jag förklarar tanken med installationen?

                      4"-kit på brädan, uppborrade originalhål, monterat i "droppformad förhöjningsring", alltså diskant och mellan i samma "ring".
                      6,5" i originalplacering i dörr.
                      Sub i skuffen.
                      Original HU, alternativt en eftermarknads med skärm.
                      DSP i skuffen.
                      5-kanals steg i skuffen.

                      Jag fick det till EMMA Expert, men jag tycker inte alls att jag hör hemma där.

                      MvH Thomas

                      Detta är exakt den typ av bygge jag ville se i Experienced och advanced.
                      Men tyvärr tyckte tyskarna annat och när regeldiskutionerna förflyttades från ett mötesrum till ett onlineforum så försvann Emmas styrka, dvs lobbying mellan ansvariga över en bit mat och en öl.

                      Tycker det är synd och detta bör regleras till 2014
                      Roger Edvinsson
                      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                      helst på saker av kolfiber :-)

                      Comment


                      • Re: Säsong 2014 Förslag

                        Kan ju säga för mig som nybörjare har jag svårt att veta vad som gäller, och att hitta info.

                        Comment


                        • Re: Säsong 2014 Förslag

                          Nåja, jag tänker fortfarande bygga som jag vill ha det och inte bry mig så mycket om vilka regler som säger vad, så får vi se vart man ska vara någonstans. För jag blir med största sannolikhet ett nytt tillskott under 2014 på tävlingarna.

                          MvH Thomas
                          Drömmer...

                          Comment


                          • Re: Säsong 2014 Förslag

                            Originally posted by Thomas_7i View Post
                            Nåja, jag tänker fortfarande bygga som jag vill ha det och inte bry mig så mycket om vilka regler som säger vad, så får vi se vart man ska vara någonstans. För jag blir med största sannolikhet ett nytt tillskott under 2014 på tävlingarna.

                            MvH Thomas

                            Det hoppas vi på.
                            Audi A4 Avant STCC with Alpine F#1 Status and ODR

                            Comment


                            • Re: Säsong 2014 Förslag

                              Originally posted by octan View Post
                              Bassrace fungerar alltid. Där väljer du själv vilken klass du hamnar i vid kvalet.
                              Välkommen!!
                              Glöm för h-vete inte Top Dog! Ungefär som Bassrace men mycke roligare då alla möter alla!
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

                              More to come...

                              Comment


                              • Re: Säsong 2014 Förslag

                                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                                Glöm för h-vete inte Top Dog! Ungefär som Bassrace men mycke roligare då alla möter alla!
                                Kan bara instämma.
                                Provade detta på klåps "Time to suit up" tävling i november och det var riktigt kul. Gick dessutom över förväntan!
                                Viktor Forsell
                                Tävlar just nu inte med sin egna bil.
                                Däremot i högsta grad inblandad i "Morsans Trailblazer"

                                Comment

                                Working...
                                X