Announcement

Collapse
No announcement yet.

Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

    Originally posted by zrken View Post
    Sen får man lugna sig, den flickrar en hel del den här XTZ och vad jag lyckats med är det svårt att få tillräckligt långa tiddserier/medelvärden som gör att man får värden som känns trygga/stabila.
    Tycker du? Jag upplever det inte så när jag kör RTA läget med rosa brus...
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

      Originally posted by Hewi View Post
      Tycker du? Jag upplever det inte så när jag kör RTA läget med rosa brus...
      Det hade vart en enkel grej för mjukvaran att ha en ruta som väljer att låta medelvärdet fortsätta löpa över längre tid, och således stabiliserar sig.

      Men det är ju som vanligt, obegripliga begränsningar i mjukvara :/

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

        Originally posted by Kane View Post
        Jag skall uppgradera min e60 som har HiFi-paketet, dvs basarna under stolarna drivs av ett litet steg bak i bilen och övriga högtalare drivs av HU'n.
        Är det fullsignal från det (eller till det) steget?
        Jaha, nu är transplantationen klar. MB Quart 200.3 i fram (diskant, 4" och 8"), Faital Pro 4" bredband på hatthyllan, Audison bit Ten och Audison SR4 som driver framsystemet. Faitalarna drivs av HU'n.

        Köpte ett sådant här adapterkit från USA för inkoppling på HU'n och HiFI-förstärkaren som sitter bak så att det går att återställa lätt till original.



        Nu är det bara sätta ihop bilen igen och tweaka ljudet!

        Besvikelse:
        Till bit Ten'en köpte jag DRC för att styra den när jag kör Aux In med den. Men om jag har DRC'en inkopplad så startar inte bit Ten'en automatiskt när bilen sätts på utan måste startas med DRC'en. Skall det vara så eller går det att ändra någon inställning för det?

        Comment


        • Re: Enkel uppdatering av ljud i BMW E60

          Originally posted by Kane View Post
          Besvikelse:
          Till bit Ten'en köpte jag DRC för att styra den när jag kör Aux In med den. Men om jag har DRC'en inkopplad så startar inte bit Ten'en automatiskt när bilen sätts på utan måste startas med DRC'en. Skall det vara så eller går det att ändra någon inställning för det?
          Det är görbart.
          Kika lite i manualen appropå remote ingångar.

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment

          Working...
          X