Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carlr
    replied
    Re: Audi Q7

Originally posted by Ghia64 View Post
    http://www.romland.se/index.php?page=Hem

Inte Göteborg, men om man vill gå till ngn med lite referenser...
    Jo har koll på denna - men är ju lite avsides numera Men tack för tipset! Ska se om det kan tänkas finnas några lokala förmågor i gbg-trakten först.

Leave a comment:

• Ghia64
    replied

http://www.romland.se/index.php?page=Hem

Inte Göteborg, men om man vill gå till ngn med lite referenser...

Leave a comment:

• carlr
    replied

Tjena!

Här har det inte hänt mycket på den senaste tiden. Har jobbat mest utomlands nu ett par månader vilket inte ger någon direkt tid över

Jag påbörjade arbetet med att bygga "poddar" för mellanregister och diskanter i a-stolparna men de ligger nu oklädda och skräpar här hemma. Försökte få till det med superstretch vinyl på egen hand, men det gick sådär då formerna gör det väldigt svårt. Det måste nog till lite sömnadsarbete på dessa om de skall bli bra

Någon som har någon känning på någon duktig bilsadelmakare i Gbg?

Utöver a-stolparna så har det inte hänt så mycket, tweakat lite då och då men inga större landvinningar känns det som. Har köpt på mig lite material som får komma till användning fram på vårkanten för mindre ombyggnad/optimering av redan befintliga lösningar.

Vi hörs och ses

Leave a comment:

• carlr
    replied

Har du bokat boende, Carl? har bokat Fredag till Söndag på Elite.
    Jag tar nog och drar upp i svinottan på lördagen eller söndagen och tar hem senare på kvällen, ligger nog inte över då jag inte skall tävla.

Leave a comment:

• Ghia64
    replied

Originally posted by carlr View Post
    Har väl lagt ner för denna säsongen, hade inte möjlighet att kvala in till SM tyvärr

Nästa event som jag tar mig till blir SM i Mantorp men då utom tävlan, nästa säsong blir det att köra Advanced eller OEM. Du då? Planer?
    Har du bokat boende, Carl? har bokat Fredag till Söndag på Elite.

Leave a comment:

• zrken
    replied

Har väl lagt ner för denna säsongen, hade inte möjlighet att kvala in till SM tyvärr

Nästa event som jag tar mig till blir SM i Mantorp men då utom tävlan, nästa säsong blir det att köra Advanced eller OEM. Du då? Planer?
    Inget SM-kval för mig heller i år.
    Nästa är lite oklart hur det blir.
    Det kommer få ligga till sig under vintern innan jag fattar något rimligt beslut.
    Bilen är inte byggd från grunden med mer tävlingsambition än att "få den bedömd minst en gång".
    Ska det tävlas i någon högre klass än Rookie måste allt kablage rivas och sleevas, märkas, fotas och hanteras. Samma för högtalare och galler, fästen etc.
    Det är att bygga om bilen från noll som gäller i så fall, så när som på att dämpning finns i bilen redan.

Har kommit till en punkt då det är läge att bygga om mer än vad jag har energi till, för att komma avsevärt mkt längre med ljudet. Speciellt midbasar är EMMAskivan ovän med.

Skall det tävlas mer ambitiöst krävs det alltså en rätt stor comittment.
    En jag inte är redo att ta mig an i nu läget.

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by zrken View Post
    Hur ser dina planer på tävlingsfronten ut framöveR?

Leave a comment:

• zrken
    replied

Hur ser dina planer på tävlingsfronten ut framöveR?

Leave a comment:

• Marre
    replied

Verkligen ett snyggt bygge!
    Har funderat på en liknande lösning på baslådan, hade först ställt in mig på att bygga i nån av sidorna men där var det knökfullt..
    Hur funkar luftflödet genom tyget, är det nåt speciellt material?

Leave a comment:

• carlr
    replied

Usb is the shit! :-)
    Indeed
    Jag tycker att du skall köra OEM ett tag till.behövs fler bilar i detta segmentet...
    Jag har inte bestämt mig ännu, lär provbygga lite och se innan det kommer så långt

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Jag har något knas på blåtandsstacken i min PC
    Samma här, köpte en nu APTX adapter men den vill inte som jag vill så jag förstår din önskan om fast USB fram

Leave a comment:

• Ghia64
    replied

Usb is the shit! :-)
    Jag tycker att du skall köra OEM ett tag till.behövs fler bilar i detta segmentet...

Leave a comment:

• carlr
    replied

Originally posted by Backkungen View Post
    Jag tycker att en del av tjusningen med den här hobbyn är att det alltid finns något litet att förbättra :-)
    Håller med till fullo
    Jag brukar i mån av tillgång använda den variant av krympslang som är belagd med smältlim på insidan. Jag tycker att den sitter fast bra. Du kanske redan provat det?
    Jag har använt denna och vanlig. I just detta specifika fall, i racket på strömanslutningarna tror jag iofs inte att jag hade den med lim - men är osäker på om det hade gjort någon större skillnad. Då det var så trångt så fick jag i princip göra anslutningarna först och sedan "vrida" stegen ner på plats - då blir det last på utsidan av kabelstrumpan där den går genom golvet i racket medan krympslangen sitter som berget i kabelns ytterhölje. Då fransade strumpan ut sig på ett ställe där den släppte lite från krympslangen. Har ordnat till det lite i efterhand men eftersom jag vet att det har hänt......
    Jag har USB framdraget till mittkonsolen men använder det inte så ofta. När upplever du att behov finns?
    Jag har något knas på blåtandsstacken i min PC - ibland tar den typ 5-10 minuter innan den kopplar upp sig mot 6to8 - då har jag redan tröttnat och tagit fram USB-kabeln

Leave a comment:

• Backkungen
    replied

[*]Dra om strömkablaget då jag på ett par ställen hade oturen att krympslangen drog sig lite på strumpan (pga snäva vinklar) [*]Dra USB fram till mittkonsollen (något jag inte trodde jag skulle behöva)
    Jag tycker att en del av tjusningen med den här hobbyn är att det alltid finns något litet att förbättra :-)
    Jag brukar i mån av tillgång använda den variant av krympslang som är belagd med smältlim på insidan. Jag tycker att den sitter fast bra. Du kanske redan provat det?
    Jag har USB framdraget till mittkonsolen men använder det inte så ofta. När upplever du att behov finns?

Leave a comment:

• carlr
    replied

Tjenixen,

Har den senaste tiden gått och lekt med lite tankar och funderingar kring vad nästa logiska steg är för att förbättra anläggningen. De huvudsakliga punkter som skvalpar omkring i huvudet för närvarande är:
    • Eventuellt bygga om racket till steg och processor då det inte skulle lida av ett uns mer utrymme
    • Dra om strömkablaget då jag på ett par ställen hade oturen att krympslangen drog sig lite på strumpan (pga snäva vinklar)
    • Dra USB fram till mittkonsollen (något jag inte trodde jag skulle behöva)
    • Bygga nytt golv + skyddande paneler i bagaget

Utöver dessa punkter så går funderingarna kring om jag fortsatt skall satsa på att köra OEM eller frångå detta med de möjligheter till högtalarplaceringar det erbjuder

Kan bara konstatera att fortsättning följer

Leave a comment:

Working...
X