Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V50 goes Phoenix Gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

    Originally posted by Lonefox View Post
    Är det så konstigt då de kör med 1411kb/s?
    Streamar i CD-kvalitét, vilket iofs tar upp en hel den bandbredd o data. XD
    Nej inte konstigt alls - det är liksom hela poängen Jag kör ner allting offline så slukar det inte någon datatrafik när man är ute och far.

    Originally posted by octan View Post
    Har de fått i ordning på allt nu då?
    Kommer inte ihåg om jag läste på detta forumet eller annat, att det inte var någon som hörde skillnad. Och en del tyckte att Spotify lät bättre.

    Siffror på papper och verkligheten kan ju skilja, vet vi ju sen innan.
    Host"Watt"harkel
    Det är väl så att en "kass" master lär inte låta bättre på TIDAL än på Spotify. Appen tycker jag fortfarande kunde fungera bättre (gillar Spotifys bättre) men de släpper kontinuerliga uppdateringar och det blir liiite bättre varje gång.

    Det som känns mest irriterande i dagsläget, tycker jag, är att en del artister inte släpper på streamingtjänster alls (så inte specifikt ett issue med TIDAL) förutom på Apple Music. Så jag antar att när Apple Music börjar streama i samma kvalitet som TIDAL (vilket jag tror är planerat?!?) är det läge att byta tjänst...

    Bara mina 0.02$
    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

    Team Ljudbyggaren
    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
    3:e Plats Master OEM - SM 2018
    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

    Comment


    • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

      Originally posted by octan View Post
      Har de fått i ordning på allt nu då?
      Kommer inte ihåg om jag läste på detta forumet eller annat, att det inte var någon som hörde skillnad. Och en del tyckte att Spotify lät bättre.

      Siffror på papper och verkligheten kan ju skilja, vet vi ju sen innan.
      Host"Watt"harkel
      I dunno.....har bara läst lite tekniskt... XD

      Originally posted by carlr View Post
      Nej inte konstigt alls - det är liksom hela poängen Jag kör ner allting offline så slukar det inte någon datatrafik när man är ute och far.
      Alla har inte obegränsad datatrafikk heller.....vare sig det är på mobil eller hemma.

      Originally posted by carlr View Post
      Det är väl så att en "kass" master lär inte låta bättre på TIDAL än på Spotify. Appen tycker jag fortfarande kunde fungera bättre (gillar Spotifys bättre) men de släpper kontinuerliga uppdateringar och det blir liiite bättre varje gång.

      Det som känns mest irriterande i dagsläget, tycker jag, är att en del artister inte släpper på streamingtjänster alls (så inte specifikt ett issue med TIDAL) förutom på Apple Music. Så jag antar att när Apple Music börjar streama i samma kvalitet som TIDAL (vilket jag tror är planerat?!?) är det läge att byta tjänst...

      Bara mina 0.02$
      En kass master låter kasst oavsett format.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

        För ett tag sedan skaffade jag Tidal som komplement till Spotify i bilen och jag gör såsom carl att jag sparar musiken på Ipaden och kör i off-line läge.
        Håller med om att Tidal appen är sämre än Spotify men ljudkvaliteten är klart bättre vilket inte är så konstigt.
        Jämförelsevis så ger Tidal en bättre botten med mer information i de nedersta registren och musiken får ett lugn över sig trotts att det finns mer detaljer, Spotify låter mera spretigt och komprimerad(vilket det ju också är) och också lite equaliserad/digital samt med en del distorision, speciellt i vissa låtar av ngn anledning.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

          Har kommit till insikt att jag är en om möjligt sämre förlorare än vad jag först anade. Min fru påstår dessutom att jag är en ännu värre vinnare vilket backas upp av svärfar varje gång som jag vinner i kortspel över honom.

          Det samma gäller min tävlingslust i bilstereo och jag kan efter ett nederlag tycka att jag åker runt i min bil och lyssnar på en klockradio som man fyllt med en näve spik ungefär.

          Såg dessutom att jag i en tidigare post lovat att skriva om Elmia vilket dessutom gör mig till en notorisk lögnare som inte håller tider (inte helt ovanligt bland fotografer)
          Detta sammantaget måste göra mig till en jättecharmig människa.
          Så jag börjar där eftersom Elmia har ganska mycket att göra med det som hände i helgen.

          Elmia som jag minns det:

          Kalla vindar och naken betong.. Ett par bilar.. bas i massor.. kareliska vindar...


          ehh..

          Betong?

          Jag styrde mot jönköping på morgonen på lördagen och hann tvätta av bilen på Mekonomens tvätthall, där började det roliga då dess spolglans reagerade med något som jag tidigare hade tvättat bilen med och väl framme vid hotellet för att hämta ut tävlingshandlingar så upptäckte jag att det såg ut som att 100 hormonstinna valar hade ejakulerat på bilen.

          Upptäckte även lite senare (läs för sent) att jag med flera stod vid fel hotell, så det blev ett sprintrace genom Jönköping för att hinna hämta ut papperna.

          Väl framme på Elmia så radade jag upp bilen bredvid Roger och hans C30 och putsade upp bilen lite fort då jag vet att min Bilvårdsnördiga storasyster var på plats och troligtvis hade spöat skiten ur mig om hon hade sett bilen i det skicket (skratta inte, jag är allvarlig).

          Den blev faktiskt riktig fin!

          Fick typ spö ändå, kanske mest för säkerhets skull, hela familjen stod tydligen och plockade ludd från dekoren på bilen enligt vittnen.
          Dom påstår att det var i storleken av ett tomteskägg ungefär som hände på den nyskurna dekoren men jag tror att det var en både kryddad och momsad version av sanningen.

          Men lyckades fånga terroristen på bild iaf. I händelse av ni ser henne på en träff och slarvat med putsen så akta er, man vet aldrig när hon börjar ge sig på oskyldiga.

          Sen började cirkusen på riktigt!
          Anmälde mig glatt till rookie med rent samvete då detta blev min 3:e tävling. Fick då reda på att klassen inte finns längre.
          Så det blev en bump upp till Skilled unlimited.

          Vidare så var det en ny Emma-skiva för 2016. Jag med min Ipad blev räddad av Roger som rippade över den till mig (betalade givetvis för skivan)

          Tror att roger räddade så många Ipad ägare så att hans bagage och laptop nu kan kallas för Piratebay typ (återigen till folk som köpte skivan).

          Blev sedan bedömd på Installationen av bla Hewi och en mindre armé av domare och fick två nedslag på löv i bakre benutrymme som hade fallit ur kabelvindan samt fel avsäkrat (igen).

          Annars full pott, jag tyckte faktiskt att det var kul att kunna tillgodose mig lite installationspoäng.

          Sen gick jag mest och skrotade resten av dagen.


          Satte mig sedan i karavanen ut ur området och styrde mot hotellet på A6-center.
          Oturligt nog så var det också på A6-center som det skulle vara en bilträff.
          Den lokala ordningsmakten var inte överens om detta och stängde helt sonika av varje avfart mot A6-center om det inte var tydligt att du inte var påväg till träffen.

          Den batongdyrkande polisen som spärrade av avfarten till mitt hotell bestämde sig fort för att jag var påväg till träffen och varje gång jag försökte förklara att jag är på väg till DET (pekandes över vägen) hotellet så avbröt han mig med "STICK!!!"

          Skrek nått surt åt honom och åkte vidare för att vända och ta mig tillbaka, detta slutade med en omväg på ca 2 mil innan jag kunde parkera utanför hotellet vars parkering var full ( i dubbel bemärkelse) av pojkar som inte har stolta mammor för att uttrycka mig milt.
          Inte så kul mao att parkera där..

          Checkade in och träffade Odden (Fotografen) som förklarade att han på fjärde försöket fick ett rum där det inte redan bodde någon, tillslut så fick personalen gå in och först kolla att rummet var tomt åt honom.

          Nåväl, jag fick mitt kort till rummet och begav mig uppåt till rummet och somnade till 100åringen som förvann på Tv.

          Vaknar på natten av att telefonen ringer och det är ett skyddat nummer.
          Nyvaken svarar jag:

          -Henrik

          -Ohörbart

          -Henrik!!

          -Hallå!

          -Hallå?

          Osv

          Fick sen tillslut svaret:

          - Är du Henrik Landén

          Detta med betoningen som att en akutläkare ringer mitt i natten med dåliga besked och jag blev givetvis skärrad.

          - Ja, och vem är du?

          -Det är från Receptionen.

          Fan tänkte jag!! Nu har bilburen ungdom ofredat min bil och stoppat upp ölburkar i prutten på den var det första som jag tänkte.

          -Vad gäller det?

          -Vi undrar bara om du tänker checka in i rummet som du har bokat här ikväll?

          Då brast det för mig och jag frågade om det räknas om man har betalat och ligger och sover i rummet.

          Det gjorde det som tur var.

          Vidare på söndag morgon så upptäcktes att bilen hade överlevt natten men själva Jönköping i sig såg värre ut.

          Rullade in på området och ställde upp bilen, fick en riktigt sen bedömning och hann upptäcka något som jag hade misstänkt länge, nämligen att vänster diskant hade gjort sitt och spelade mer distad hårdrock än skönljudande pianosång på Emmaskivan.

          Fick mycket riktigt nedslag på det samt riktigt dåligt på positionerna på vänstersidan.

          Slutade 5el 6 den dagen har jag för mig och kände väl att nu satsar jag inte på SM längre.
          Phoenix Golds Trevägskit är försenat lika så processorn som jag kommer att behöva då jag bara har 5kanaler på min Bitten.
          Ligger dessutom 2 kanaler back på förstärkarsidan och blev mer och mer sugen på att köra med bilen som den var och bara åka på träffar resten av sommaren för att ta nya tag senare.

          Ett par träffar har det blivit då vi har åkt runt med båda mina bilar och även med Redigh till träffar där vi har släpat med oss Hummern.




          Men diskanterna byttes ögonblickligen för att sedan tweaka till den till en trevlig discobil ungefär. Så jag hade planer på att nästa tävling skulle bli Vallåkra iom att jag ändå skulle dit, var helt enkelt inte så sugen på att försöka Sm-kvala.

          Eftersom att jag får ett helvete att korrekturläsa denna monsterposten så delar jag upp den här och återkommer senare med mina vanliga svängningar i denna bilens riktningar.
          Last edited by Landén; June 19, 2016, 20:55.
          Mini Cooper goes Pioneer
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
          Volvo V50
          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

          Sponsorer som håller mig flytande:
          Pioneer, Stinger

          Comment


          • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

            Fortsättning..

            Hittade ett annat fenomen i tweakandet som backades upp av felra kunniga. Vänster dörr lät helt annorlunda än höger...

            Det hörde jättetydligt om körde brus eller placeringsspåren på Emma-skivan och jag labbade lite runt detta ett tag tills jag tröttnade och rev ner dörrsidan. Det visade sig att vänster knappsats väsnades en hel del och att dom plastiga segelpanerna också hade en bi-ton. Tog med dessa till jobbet och limmade segelpanelrna (läs fyllde) med purlim som i härdad form blir polyteran. Nu 2cm tjockare håller dom käft kan jag säga. Dessutom så byggdes en "kista" runt knappsatsen och dörrsidan gicks igenom för att hitta missljud.

            Dom nivåerna som jag hade ställt efter Elmia fick efter det ändras rätt så radikalt efter den modden. 2db ändrades i nivåer och nu lät dom likadant och lika högt.

            Så det labbades fram lite tidskomp och jag kände att det är väldigt svårt att hitta en distinkt mitt på tex gitarrspåret när man kör med 2-vägs nere i dörrarna. Men det började låta lite mer sq nu iaf.

            Dessutom labbades det en heeeel del med subben som blev riktigt trevlig.
            Gainade dessutom om stegen i försöken att hitta lite mer dynamik.
            Rätt så lagom i denna veva så fick jag en inbjudan till Octan summer meet av Sören och tänkte att där kan jag även om jag inte vinner få ett hum på om jag har gått åt rätt håll, detta känns inte alls alltid självklart för mig.

            Så i helgen bar det av mot Fegen, denna metropol utanför Ullared som man lätt missar om man råkar nysa eller byta låt på stereon när man passerar. Här hölls tävlingen vid Sören fina hus vid sjön.

            Även värt att veta är att det i närheten finns en ort som om man läser ortsnamnet på en liten karta utan läsglasögon i den lokala kiosken heter "Horsörja" vilket inte om det nu var lagligt skulle vara en ideal plats att öppna bordell på.

            Men det är en helt annan sak.

            Jag och Anders Redigh landade på parkeringen och gjorde oss klara för att sedan gå runt och mingla bland dom 1 ekipagen som dök upp.
            Riktigt fin uppslutning var det.

            Jag gjorde ett par sista justerigar på plats och satte mig sedan och slöfotade lite och drack kaffe.






            Lite halvmulet och kallt men en grymt trevlig dag var det.
            Tror att jag var sista bilen som bedömdes på dagen och det var Hahne som dömde den.
            Några kommentarer hans inte med då tiden försvann i rask takt, det såg dock inte ut som att han spydde eller så när han steg ut ur bilen.

            Det var lite suspekt att han spårlöst försvann ett par minuter efter bedömningen men han återfanns dock i god vigör och prisutdelningen hölls strax efteråt.

            Jag var inte det minsta nervös och hade absolut inga förhoppningar, blev därför glatt överaskad när jag kammade hem andraplatsen i Skilled.







            Så nu kände jag för än gångs skull att jag verkligen förstår bristerna och det som är bra på bilen istället för att ha känslan att man inte fattar varför den har presterat så ojämt.

            Mycket nog pga jag har ändrat så mycket på den hela tiden för att jag själv inte varit nöjd även om att den har presterat bra i omgångar.

            Så nu är jag sugen på att hålla den som den är nu och med små steg tävla med den resten av året för att verkligen se hur långt man kan komma med 2-vägssytem på Oemplaceringar. Om inte för att det kommer lära mig mer inför ombyggnationen.

            Så ett stort tack till alla som var där i helgen och ett stort tack till Sören med sambo för en trevlig dag, och lova att du gör om det någon dag.
            Mini Cooper goes Pioneer
            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
            Volvo V50
            http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

            Sponsorer som håller mig flytande:
            Pioneer, Stinger

            Comment


            • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

              Tjena!

              Som vanligt sjukt välskrivet, underhållande och välfotat!

              Ett par stycken garvade jag så jag trodde jag skulle ramla av stolen

              Horsörja.. Spitzenklasse
              ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



              Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
              Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
              Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
              Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

              Team Ljudbyggaren
              1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
              3:e Plats Master OEM - SM 2018
              8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

              Comment


              • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                Originally posted by Landén View Post
                Även värt att veta är att det i närheten finns en ort som om man läser ortsnamnet på en liten karta utan läsglasögon i den lokala kiosken heter "Horsörja" vilket inte om det nu var lagligt skulle vara en ideal plats att öppna bordell på.

                Men det är en helt annan sak.
                Menar du Horshaga utanför Gislaved?
                Octan
                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                OctanAudio
                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                Fegens Vandrarhem

                Bilstereoblog
                Team Ljudbyggaren

                Comment


                • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                  Originally posted by octan View Post
                  Menar du Horshaga utanför Gislaved?
                  Mope horsöja tror jag att det var.
                  Mini Cooper goes Pioneer
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                  Volvo V50
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                  Sponsorer som håller mig flytande:
                  Pioneer, Stinger

                  Comment


                  • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                    Originally posted by Landén View Post
                    Mope horsöja tror jag att det var.
                    Ahh. Nu kom jag på vilken jag tänkte på först. Barslida
                    Dit är det bara ca 5-6km
                    Octan
                    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                    OctanAudio
                    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                    Fegens Vandrarhem

                    Bilstereoblog
                    Team Ljudbyggaren

                    Comment


                    • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                      Helt plötsligt rann gamla lumparminnen över mig .. Kommer ihåg att vi alltid hade som sport att hitta "snuskigaste" ortsnamnet när vi kom till nya platser
                      ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                      Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                      Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                      Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                      Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                      Team Ljudbyggaren
                      1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                      3:e Plats Master OEM - SM 2018
                      8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                      Comment


                      • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                        Kul med all text och bilder .

                        Vet du hur bra dina basar presterar enligt domarprotokollet?

                        Undrade bara då jag själv har 2st likadana.

                        Comment


                        • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                          Skepp ohoj!

                          Ett steg framåt och två steg bakåt är temat.
                          elller, den som kastar eld på en galen fågel får brinnande skit tillbaka.

                          Eller, det spelar ingen roll vart du är påväg om du går på fel väg med ett par för små träskor...



                          Den sista kanske inte var ett riktigt ordspråk, men den får hålla.

                          Nått som verkligen går framåt är min arbetssituation och jag passade på strax innan semestern att säga upp mig från bokbinderiet och börja jobba som värderingsman på Kvarndammens bilauktioner (KVD)
                          Jag har längtat bort från industrin i åtta år minst och ser fram emot att testa att sitta på kontor och låta mitt feta lekamen växa ännu mer.

                          Satsar på att gå upp 8kilo första året, höja hårfästet 5cm och börja ha på mig för små kavajer som man shock-fyndat på loppis.
                          Allt för att upprätthålla den nidbilden som jag har av en kontorsarbetare som jobbar med något nördigt.

                          Iof så passar den beskrivningen mer in på en It tekniker på ett större företag som ledningen valt att gömma i källaren för att hans oortodoxa utseende inte passar in på det glasrutebelamrade kontorskomplexet bland alla twittrande hipsters.

                          Men det är en heeeeelt annan sak, för idag skall vi prata om bilstereo och det är inte nördigt.

                          Det finns ett lite samhälle som likt alla andra småländska orter heter något med "ryd" eller "sjö". Som likt alla andra orter i småland omringas av ängar fyllda med sten vilket gör att om man kör av vägen i högart slipper oroa sig för att volta ut på åkern. Det bör nämligen tämligen omgående ta bomstopp mot en sten.

                          Sjöbergs Däcktjänst hade denna helgen en tävling där som jag tyckte passade utmärkt att inkassera Smkval-poäng på. Dessutom så bor min far i närheten (Rydaholm) så jag tänkte åka dit dagen innan för att få lite kortare resväg på lördagsmorgonen.

                          Helgen innan så hade jag fått för mig att polera upp bilen lite medans jag var på landet och slappade. Det visade sig att öldrickand och bilpolering är en minst lika dålig idé som öldrickning och bilkörning.

                          Tyckte initialt att det såg riktigt bra ut men såg dagen efter att jag slagit nytt svenskt rekord i poleringshologram. Har verkligen aldrig sett något liknande innan!

                          Jag vågar ändå säga att jag kan polera bilar, men detta var något sjukt.
                          Det är en sak att åka runt med en repig och smutsig och skrika "fusck the world" och veva med långfingrarna som att det inte fanns någon morgondag, men att åka runt med en blänkande demobil med hallickjhul (allt över 18tum är per automatik hallickhjul) är helt enkelt inte ok.

                          Sen om det är så illa som i detta fallet att bilen blänker som en spegel men har så mycket hologram så att tom Eparaggarna på korvkiosken sätter sin halv-special i helgen så är det i det närmsta kriminellt.

                          Lite samma moralpanik som att sälja cigaretter till småbarn.

                          Samlade mod till mig och ringde min syster och lämnade shockbudet.
                          Hon blev nog lite arg och trött men bad mig köpa en oscilerande maskin med två huvuden och sluta vaska polermedl som en stekare vaskar champagne.

                          Köpte mig en billig rackare på biltema som funkade riktigt bra så nu är den fin igen.


                          Efter Octans tävling så hade jag inte pillat så mycket på stereron förutom lite tider på diskanterna då det gick rätt så bra då och jag tyckte väl att det satt rätt så bra. Eq:ade lite för att försöka få till lite luft i ljudet med, men inga större ingrepp.

                          Så jag kände mig lite lugn utan några större förhoppningar på vinst utan mer kul att komma iväg.

                          Styrde mot Rydaholm efter att ha polerat bilen på morgonen och lagt på lite vax på den. Det visade sig att varenda husvagn, husbil, traktor, kantklippare, skördetröska, epatraktor, ångvält, permobil, rultstol, gåstol. krycka och käpp körde karavan på 27:an.

                          En känsla av att världen bara stannade upp infann sig och man flöt fram i hastigheten av en inlandsis eller en tektonisk platta ungefär.

                          Har verkligen inte mycket över för husbilar, det är lite som att ha bråttom på stan och det springer en storväxt person framför och håller handen framför dig medans han skriker "LUFTEN ÄR FRI; LUFTEN ÄR FRI"

                          Men det är också en annan sak.

                          Lyckades iaf köra fel mellan Rydaholm och Sävsjö fick köra som en idiot för att hinna till nio, hela tiden med tankarna på dom stenutsmyckade åkrarna, alla djur, samt mina ojämna bromsskivor.

                          Det som jag borde tänkt på är den akademiska kvart som alltid finns i biljudstävlandet.

                          Fick återigen tvätta av bilen då varenda flygfä satt i min front, den såg riktigt köttig ut faktiskt. Eller som min fru kallar det "dödsaft"

                          Så grattis smålänningar, ni får en myggfri sommar på min bekostnad , för det kan inte finnas många kvar.

                          Vädret var grymt och jag gick runt och snackade skit och kollade på bilar.








                          Vi var 4st bilar i skilled och 3st i Advanced så bedömningen gick rätt så fort och vi hann med en pizza och ett kafébesök hela gänget innan prisutdelningen.

                          Tyvärr upptäcktes på min bedömningen att nivåerna på diskanterna var heeelt åt helvete med stora nerslag på det tekniska till följd. Tydligen så var det rätt jämt bland bilarna vilket är kul. Jag fick iaf tweakat om diskanterna lite grann och fick bukt med det värsta.

                          Det var den där asiatiska mini bell som var väst och verkligen hoppade ut och slog en i huvudet ( med betoning på I som i inuti) på Emmaspåret.

                          Tror nog att jag bygger om mina diskantpoddar då dom är helt i originalriktningar nu så höger är ganska on axis medan vänster inte är det.

                          Det är ju inte så mycket jobb, annars så gör jag inget mer innan vintern då jag nog river allt.
                          Kanske kommer att ändra lite dekor då jag har köpt mig en vinylskärare
                          och har tänkt pyssla lite med att göra dekaler på fritiden. Så behöver ni det så kan ni alltid höra av er på pm.

                          Slutade på en 4:e plats vilket var ganska väntat när man tittade på protokollet. Det är bara och bita ihop och se hur det funkar på Gränsträffen sen. Någon mer som kommer till Gränsträffen?

                          Edit// Glömde säga att jag alltid tycker att det är kul när läsare av den här tråden kommer och hälsar på träffarna, jag är inte rädd för att snacka skit som ni kanse har märkt.
                          Over and out
                          Last edited by Landén; July 10, 2016, 22:11.
                          Mini Cooper goes Pioneer
                          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                          Volvo V50
                          http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                          Sponsorer som håller mig flytande:
                          Pioneer, Stinger

                          Comment


                          • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                            Hehehehe alltid lika underhållande läsning
                            Jag vill oxå åka på träffar, snacka skit o kika på andras byggen.
                            Men när man bor 100 + mil uppåt i landet, så kryllar det inte precis av tillfällen.

                            Comment


                            • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                              Originally posted by Välljudsfantast View Post
                              Kul med all text och bilder .

                              Vet du hur bra dina basar presterar enligt domarprotokollet?

                              Undrade bara då jag själv har 2st likadana.
                              Hejsan! Missade att du hade skrivit. Jag tycker att dom låter bra, nu har jag kanske lite mycket pulver i bilen för att vara en sq-kärra. Jag upplever att dom låter musikaliskt och fint om dom får lite effekt på sig och med två 10r så blir det mycket rock´n roll. Sen är inte lådan optimal heller egentligen.

                              Originally posted by Marre View Post
                              Hehehehe alltid lika underhållande läsning
                              Jag vill oxå åka på träffar, snacka skit o kika på andras byggen.
                              Men när man bor 100 + mil uppåt i landet, så kryllar det inte precis av tillfällen.
                              Då blir det svårt. jag är lite bortskämd som har familj i Småland och bor på västkusten.

                              Nu tyckte jag att jag fick bot på ett problem som alltid har gett mig avslag på det tekniska.

                              Gick och köpte mig en xtz roomanalyzer pro 2 för att slippa låna en av Redigh hela tiden. Detta gjord att jag hade fördelen med att kunna köra 2st kurvor bredvid varandra och jämföra på datorn.

                              Så jag monterade kalibreringsmikrofonen i huvudhöjd vinklad lite mot mitten av I-brädan och sattemig utanför bilen i trädgårdsmöblerna med datorn uppkopplad mot processorn.

                              Övrig utrustning var ett par pilsner och en oöppnat paket cigaretter.
                              Inte för att jag egentligen röker, men jag har en tendens att röka när jag skruvar med saker.

                              Den som är herre över sina laster är slav under sitt förnuft brukar jag säga.
                              Denna mätning visar samma saker som tidigare mätutrustning nämligen utsläckningar av episka mått runt 500-600hz så därhar jag behövt fläska på rätt så bra.

                              Men nu idag så koplade jag upp grejorna och brusade sida för sida där jag sparade grafen för vänster sida och la över höger sida och blev lite förvånad.

                              Jag har alltid tyckt att V och H låter olika och det visade sig att det är bara på höger sida som utsläckningarna finns och jag somhar eq:at båda kanalerna har ju bara gjort det värre.

                              Jag har alltid upplevt att även om att det finns en hyggligt fokuserad mitt så har det alltid funnits en nästan fysisk ljudbild i vänstern.
                              Nästan som en fotboll som stör där.

                              Tyvärr skärmdumpade jag inte dom men kan göra det nästa gång för det var massa db i skillnad.

                              Därefter så fick jag justera om nivåer och tidskomp igen och hittade äntligen en fin luftig rymd i ljudbilden.

                              Nu är jag lite sugen på att åka till rudskogen och se vad domarna tycker om det till helgen men vet inte om jag orkar riktigt.

                              Bilen för övrigt är i behov av kärlek. Tex så har AC:n lagt av och bromsskivorna är riktigt trötta men vi får se hur det blir med det. har en del tweakande kvar. Jag känner att varje gång man hittar någon ljuspunkt i tweakandet så tar man det från någon annanstans men nu känns det riktigt bra.

                              Jag förklarade för min fru vad jag hade gjort och förklarade att problemet i Eq:n ligger ungefär i området runt låga kvinnostämmor men att den nu blev bättre.
                              Fick då frågan.

                              - Så man kan säga att din bil har kvinnoproblem och du ären terapeut som hjälper den att hantera sina problem?

                              Tycker lite att det var huvudet på spiken.

                              Hon är för övrigt nöjd nu när i idag hämtade ut våran nya bil.



                              Det blev en ny Mitsubishi ASX med allt på utrustningslistan ibockat.
                              Tom en färdigbyggd stereo från rockford fosgate med 10:tums sub i bagaget som låter helt ok.

                              Men den bilen håller jag mig borta ifrån.

                              Har däremot börjat gå i planer på att sälja Volvon efter SM-finalen.

                              Vet inte vad jag skall bygga i härnäst men tre kandidater är:

                              Mini cooper countryman
                              Kia Soul
                              Mazda 3

                              Men inget är spikat på något vis.
                              Mini Cooper goes Pioneer
                              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                              Volvo V50
                              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                              Sponsorer som håller mig flytande:
                              Pioneer, Stinger

                              Comment


                              • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                                Alltid lika underhållande läsning!

                                Comment

                                Working...
                                X