Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V50 goes Phoenix Gold

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

    Nu är det senare
    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

    Comment


    • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

      Stiligt värre! gillar att du iprincip bara sänkt och kastat på större fälgar! mkt snyggt
      MVH Oliver

      Både gott ljud i bilen och utanför!
      BMW m5 f10
      https://www.garaget.org/?car=425750

      Comment


      • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

        Originally posted by ville91 View Post
        Jävligt snygg lösning! Själv kör jag jl audios bt modul pga jag ej optisk ingång till min ipad mini och det tycker jag är helt okej. Hur gör du med laddningen?
        Istreamern plockar ut digitalsignal och omvandlar till analog, den laddar också paddan.. skitsmidigt.

        Originally posted by octan View Post
        Liiite spacklande mellan bilderna
        Det kan vara lite tjockt på sina ställen ja..

        Originally posted by kalle93 View Post
        Älskar att läsa dina uppdateringar! man sitter å fnissar som en liten tjej varje gång!

        Och dessutom så blir det ju riktigt snyggt å prydligt som vanligt när du grejar.
        Avundas din energi till allt faktiskt då det känns som att ja har tappat allt vad energi heter för att bygga ljud just nu.

        Hoppas få se den i verkligheten någon gång i framtiden då jag inte såg den på elmia

        Mvh Kalle
        Tack det var roligt att höra, men det där med energi förstår jag inte. Har i princip tvingat mig att bygga det som jag gjort i år.

        Den kommer att snurra en del på träffar i Västra sverige under sommaren samt Vallåkra och andra tävlingar.

        Originally posted by RogerH View Post
        Snyggt!
        Inte så lite sugen man blir på D2 coilovers man blir när man ser sin egen bil brevid detta strykjärnet!

        Blev riktigt bra iPad'n i mitten!

        Ska bli intressant att se om det blir några förändringar med diskanterna och/eller a-stolpe...
        Tackar! Det var kul att träffas och ha en lite volvocamp på Elmia, lite kallt bara.

        Originally posted by carlr View Post
        Tjena Mr,

        Tyckte bilen lät varm och behaglig och med god positionering när jag lyssnade på den på Elmia, kanske lite tung i basen. Hade varit intressant att veta vad du fick nedslag på ljudmässigt senare för referens.

        Sedan är den riktigt lååååååååååååååååååg och fet

        Fick lite god inspiration igen efter trippen till Elmia, lär behövas om jag skall orka igång med ett nytt bygge - det slet på mig att riva ur anläggningen ur Q7:an men vad ska man göra

        Har inte ens tagit leverans på nya bilen men smider redan planer för lite mods och för ljudet... Vi får väl ta en fika någon och spåna lite
        Tack, vet inte vad jag skall börja. 2016 års skiva var tuff mot bilarna. Bilen tappade faktiskt på fokus och mycket annat i det tekniska, mycket förstördes av den dåliga diskanten med som är bytt nu.

        Men jag tycker också att den låter på sin topp nu, men tappar man så mycket på det tekniska så spelar det ingen roll. Iom att diskanten var kass så blev vänstern lidande i bred och då föll övriga positioner med. Emmaskivan är inte så bastung så det gick bra att fläska på lite där basen var lite entonig bara.


        Jag kommer gärna ut och kollar hos dig när du lägger första snittet i bilen..... Med ett leende!


        Originally posted by Lonefox View Post
        Nu är det senare
        Det är definitivt mer senare nu än förr..

        Originally posted by OliverBjuhr View Post
        Stiligt värre! gillar att du iprincip bara sänkt och kastat på större fälgar! mkt snyggt
        Tack! det är så jag vill bygga. Inte för mycket plast utan mer låta bilen bli underkastad i bibliska mått "jasså du skrapar på vägen upp till huset?? Hur gillar du detta då!! "slam!!" jaha nu gnäller du över att det skrapar i skärmkanter, då får vi se hur det gillar 19 tum kärlek" "slam!!"
        Typ så låter det i mitt huvud när jag sodomerar den gamla moderatsläden från Torslanda..
        Last edited by Landén; March 30, 2016, 21:33.
        Mini Cooper goes Pioneer
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
        Volvo V50
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

        Sponsorer som håller mig flytande:
        Pioneer, Stinger

        Comment


        • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

          Såg det efter när ja läste :P jag valde en fulare lösning. brodithållare sedan billaddare från 12volt uttaget:P fördelen är att jag kan vinkla hur jag vill

          Comment


          • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

            Originally posted by Landén View Post
            Jag kommer gärna ut och kollar hos dig när du lägger första snittet i bilen..... Med ett leende!
            Får bli en seans, dansa en regndans och offra ett litet djur - sedan kniven i! Jag hör av mig
            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



            Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

            Team Ljudbyggaren
            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
            3:e Plats Master OEM - SM 2018
            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

            Comment


            • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

              ja se där ja ikea är ett bra ställe hitta bra ljudbyggar saker på och bra mkt billigare än en glasmästare skulle jag tro...trevligt bygge man följer lycka till

              Comment


              • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                Originally posted by Landén View Post
                Lång text + bilder
                När jag dockade paddan med Istreamern så blev jag chockad över vilken skillnad det blev mot bluetooth.
                Mer text
                Riktigt trevligt bygge! Snyggt och praktiskt
                En sak jag var fundersam på var den text jag citerat. Blev ljudkvalitén bättre via Istreamern? Vad hade du för bluetooth lösning tidigare? För man ska väll kunda sända ofärgad lossless trådlöst till dsp... Eller fungerade inte det i praktiken för dig?

                Comment


                • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                  Originally posted by haapppoooo View Post
                  Riktigt trevligt bygge! Snyggt och praktiskt
                  En sak jag var fundersam på var den text jag citerat. Blev ljudkvalitén bättre via Istreamern? Vad hade du för bluetooth lösning tidigare? För man ska väll kunda sända ofärgad lossless trådlöst till dsp... Eller fungerade inte det i praktiken för dig?
                  Tackar.
                  Skillnad blev det verkligen! Jag hade ett externt blåtandskort som gick via aux till processorn, den har ingen digital ingång.

                  Tror inte att det är att det är färgat på något vis som är största problemet utan mer bitraten som är boven. Zrken här på forumet hade en teori om att varje gång man kopplar upp blåtanden så får den en ny "adress" eller något har jag för mig och det var det som jag upplevde med. Dvs att det inte blev samma kvalitet varje gång. Nu VET jag att jag har max signalstyrka varje gång som jag trycker på stereon och ludet blev mycket mer detaljerat, framförallt i det låga registret.

                  Vet att det finns folk som skickar lossless till processorn men då är det nog via wifi.

                  Carlr här på forumet är nog rätt vass på det där och får gärna smutsa ner tråden lite
                  Mini Cooper goes Pioneer
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                  Volvo V50
                  http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                  Sponsorer som håller mig flytande:
                  Pioneer, Stinger

                  Comment


                  • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                    Passar väl på att smutsa ner tråden lite då

                    Håller med Herr Landén att streaming kan vara lite knepigt, dock finns alla förutsättningar att få till det riktigt bra. Man får se till att de prylar man har kör med blåtandsprofiler som är kompatibla (t.ex. A2DP, aptX mfl.). Tror i Henriks fall att den svaga länken kan ha varit det faktum att hans externa blåtandskort pluggade in analogt i processorn, då lär iStreamern ge bättre resultat under samma förutsättningar!

                    I mitt specifika fall körde jag A2DP via blåtand direkt in i processorns inbyggda kort (Mosconi 6to8v8 + DSP-AMAS) med TIDAL som källa från iPhone/iPad. Det lät identisk (om inte ibland bättre?!?) med CD/DVD transport via MOST digitalt direkt in i processorn!

                    Det jag hade issues med initialt var bland annat att TIDAL-appen hade en egendomlig egenskap att ändra sin egen "mastervolym" om en notifikation släpptes igenom (tänk följande scenario: lyssnar på musik - får en notifikation från facebook - växlar till facebook för att kolla - växlar tillbaka till TIDAL - nu är volymen lägre helt plötsligt ). Enda sättet jag kunde återställa volymen för TIDAL var att boota om telefonen, bara starta om appen gjorde ingen skillnad. Detta problem verkar de dock ha löst i senare versioner av appen, men som Henrik säger, det blir klart stabilare med nivå/volym och annat skulle jag tro om man kör kabelanslutet.

                    Med detta sagt - SQ bedömning i min bil skedde alltid med CD-skivan i DVD-spelaren
                    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                    Team Ljudbyggaren
                    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                    3:e Plats Master OEM - SM 2018
                    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                    Comment


                    • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                      Profeten har talat....

                      Det med sänkning av volym hade jag också problem med efter notifikationer, främs om man hade andra appar aktiva i bakgrunden. Nu har jag en ganska nerbantad Ipad mini 2. Kör på den mediaspelaren,Tidal, spotify, tongenerator (för tweakning) och kartor.

                      Jag installerar även en trådlös mini-router i bilen med ett eget tvillingkort i, då iom att jag har Iphone så behöver jag inte blåtand då alla eneheter som ligger på samma wifi och har samma inloggning kommer upp på ipaden.
                      Mini Cooper goes Pioneer
                      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                      Volvo V50
                      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                      Sponsorer som håller mig flytande:
                      Pioneer, Stinger

                      Comment


                      • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                        Får erkänna att jag är/var lite skeptisk till trådlöst. Men när jag smög igång anläggningen i bubblan i helgen så körde jag Spotify från iPhone till Mosconi Amas (6to8) och tyckte det lät snuskigt bra.
                        Har dock inte jämfört a-b. Men det kommer senare.
                        Octan
                        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                        OctanAudio
                        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                        Fegens Vandrarhem

                        Bilstereoblog
                        Team Ljudbyggaren

                        Comment


                        • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                          Originally posted by Landén View Post
                          Jag installerar även en trådlös mini-router i bilen med ett eget tvillingkort i, då iom att jag har Iphone så behöver jag inte blåtand då alla eneheter som ligger på samma wifi och har samma inloggning kommer upp på ipaden.
                          Det där låter ju väldigt smutt
                          ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                          Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                          Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                          Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                          Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                          Team Ljudbyggaren
                          1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                          3:e Plats Master OEM - SM 2018
                          8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                          Comment


                          • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                            Originally posted by octan View Post
                            Får erkänna att jag är/var lite skeptisk till trådlöst. Men när jag smög igång anläggningen i bubblan i helgen så körde jag Spotify från iPhone till Mosconi Amas (6to8) och tyckte det lät snuskigt bra.
                            Har dock inte jämfört a-b. Men det kommer senare.
                            Stalltips är att köra TIDAL istället för Spotify om du vill ha mer dynamik

                            Appen är inte lika bra som Spotify, men ljudkvaliteten/dynamiken är bättre (tycker i alla fall jag ).

                            Ruggigt sugen på att lyssna i din kärra framöver!
                            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                            Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                            Team Ljudbyggaren
                            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                            3:e Plats Master OEM - SM 2018
                            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                            Comment


                            • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                              Originally posted by carlr View Post
                              Stalltips är att köra TIDAL istället för Spotify om du vill ha mer dynamik

                              Appen är inte lika bra som Spotify, men ljudkvaliteten/dynamiken är bättre (tycker i alla fall jag ).

                              Ruggigt sugen på att lyssna i din kärra framöver!
                              Är det så konstigt då de kör med 1411kb/s?
                              Streamar i CD-kvalitét, vilket iofs tar upp en hel den bandbredd o data. XD
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                              Comment


                              • Re: Volvo V50 goes Phoenix Gold

                                Originally posted by Lonefox View Post
                                Är det så konstigt då de kör med 1411kb/s?
                                Streamar i CD-kvalitét, vilket iofs tar upp en hel den bandbredd o data. XD
                                Har de fått i ordning på allt nu då?
                                Kommer inte ihåg om jag läste på detta forumet eller annat, att det inte var någon som hörde skillnad. Och en del tyckte att Spotify lät bättre.

                                Siffror på papper och verkligheten kan ju skilja, vet vi ju sen innan.
                                Host"Watt"harkel
                                Octan
                                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                                OctanAudio
                                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                                Fegens Vandrarhem

                                Bilstereoblog
                                Team Ljudbyggaren

                                Comment

                                Working...
                                X