Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ/OEM Volvo S60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SQ/OEM Volvo S60

    Har tryckt in Stp på precis alla möjliga ställen och vrår men dom nedrans knapparna vill inte tystna och kan nog inte lägga ett lager till då det redan är tajt att få dit dörrklädseln. Har också lite resonans ljud högst upp på dörrklädseln mot rutan som bara hörs vid vissa frekvenser. Ska nog beställa hem Emma skivan då den väl innehåller bassvep och ton? Kanske blir lättare att lokalisera allt skrammel och resonanser. Ska ta med mig en lödstation från jobbet och börja löda rcakablar, har inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra med rcakontakterna. Ska man borra upp hål i racket så man får i genom kontakt och kabel eller ska man löda kablarna på plats? Hålen blir rätt stora i förhållande till kabel om man väljer det första förslaget, å andra sidan kanske det går rätt så bra att dölja hålen med mattan. Förslag någon?
    En annan reflektion är hur krångligt det är att få till kablarna snyggt på undersidan av racket, fick korsa en ➕ och en ➖ visserligen syns det inte men jag vet ju om det.
    Last edited by torparn; September 21, 2014, 10:42.

    Comment


    • Re: SQ/OEM Volvo S60

      Här kommer en liten bild på batteriet mm.


      Går sakta men säkert framåt iallafall.

      Comment


      • Re: SQ/OEM Volvo S60

        Skojigt bygge. skall följa detta. Men när du skriver OEM är tanken då att tävla? För det går väl inte med dom poddarna?
        Mini Cooper goes Pioneer
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
        Volvo V50
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

        Sponsorer som håller mig flytande:
        Pioneer, Stinger

        Comment


        • Re: SQ/OEM Volvo S60

          Originally posted by Landén View Post
          Skojigt bygge. skall följa detta. Men när du skriver OEM är tanken då att tävla? För det går väl inte med dom poddarna?
          Var nog tänkt som oem från början men ja det sket sig så att säga.

          Comment


          • Re: SQ/OEM Volvo S60

            Originally posted by torparn View Post
            Var nog tänkt som oem från början men ja det sket sig så att säga.
            Ovanligt att byggen spårar ur

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • Re: SQ/OEM Volvo S60

              Originally posted by zrken View Post
              Ovanligt att byggen spårar ur
              Ja det är konstigt att det aldrig blir som man tänkt . Det blev iallafall lite gjort i kofferten igår och ska fortsätta idag. Har också beställt en ny stereo som kommer i mitten av november. Det blev en Pioneer som jag hoppas ska bli bra.
              http://www.pioneer.eu/se/products/22...00BT/page.html.
              Har även insett att jag köpt fel slutsteg men dom får hänga med ett tag. Tanken är att jag ska vara klar till Elmia som då blir min första tävling, men man har ju lite att göra innan dess så man får hoppas på en mild vinter. Jag har tillgång till att vara inomhus varje måndag på mitt jobb då vi har hobbykväll, tyvärr är det bara 4 timmar så det gäller att planera vad man ska göra då. Fördelen är att vi har plåtverkstad också så man har tillgång till allehanda slipverktyg, spackel mm. Har även beställt en massa ledbelysning från ebay då det är löjligt billigt där jämfört med svedala. Jahopp dra i sig en balja kaffe och dra ner till soprummet och börja såga lite.

              Comment


              • Re: SQ/OEM Volvo S60

                Idag blev det lite gjort i kofferten iallafall, kallt som fan men bara ta på sig mer kläder.









                Inte så farligt dammigt är det heller där jag håller på.
                Last edited by torparn; November 10, 2014, 14:35.

                Comment


                • Re: SQ/OEM Volvo S60

                  Gillar ditt stegrack och golv som fasen!

                  Att fundera över - ventilation och avledning av varmluft. Det kommer bli en veritabel bastu för stegen som det ser ut nu.

                  Bygglogg: SQW: TransFårrden

                  Comment


                  • Re: SQ/OEM Volvo S60

                    Originally posted by zrken View Post
                    Gillar ditt stegrack och golv som fasen!

                    Att fundera över - ventilation och avledning av varmluft. Det kommer bli en veritabel bastu för stegen som det ser ut nu.
                    Tackar så mycket. Jo har funderat på att köpa ett antal 40mm datorfläktar och ev sätta dom i skivan som slutstegen sitter i. Funderade ett tag på att tempstyra dom men kommer förmodligen relästyra dom istället.
                    Golvet på slutstegsracket kommer förmodligen bli tvådelat typ sågar det itu på mitten så jag kan ta bort ena halvan och på så sätt komma åt säkringar, batteri mm. Det kommer även bli en cover över slutstegen så att jag visar kabeldragningen, kommer sedan att såga till en cover jag kan lägga i hålet på slutstegsracket och på så sätt kommer man kunna lasta i saker utan att förstöra slutstegen. Kommer sedan att göra en vägg emot baslådan där det kommer bli en glasskiva med JL loggan, har skickat efter en spray som gör så att det ser ut som frostat glas http://www.slojd-detaljer.se/kategor...-glass-pid6142 kan bli snyggt med JL loggan tror jag. I morgon räknar jag med att kofferten ska vara så gott som klar för lite matta.

                    Comment


                    • Re: SQ/OEM Volvo S60

                      Wow! nice spray!

                      Okay, låter som du har en rätt tydlig bild över hur du vill det ska se ut

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: SQ/OEM Volvo S60

                        Originally posted by zrken View Post
                        Wow! nice spray!

                        Okay, låter som du har en rätt tydlig bild över hur du vill det ska se ut
                        Ja det finns en bild i huvudet iallafall sen om det blir så är ju en annan femma.

                        Comment


                        • Re: SQ/OEM Volvo S60

                          Har en liten undran angående kabeldragning, då jag har signalprocessorn ditsatt på batteriracket så kommer ju kablarna liksom hänga i luften från den till slutstegen, vad säger reglerna om det? Har försökt läsa regelboken men ej kunnat hitta något angående det.

                          Comment


                          • Re: SQ/OEM Volvo S60

                            Inte något som tas i beaktning på rookie klasserna.

                            Du kan kanske bunta fast dem med häftpistol + buntband som provisorisk 'kabelhållare'? Om inte annat minskar det påfrestningarna på anslutningar.

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: SQ/OEM Volvo S60

                              Originally posted by zrken View Post
                              Inte något som tas i beaktning på rookie klasserna.

                              Du kan kanske bunta fast dem med häftpistol + buntband som provisorisk 'kabelhållare'? Om inte annat minskar det påfrestningarna på anslutningar.
                              Det går ju i och försig att skruva dit reglar mellan batteriracket och slutstegsracket och använda dom som kabelhållare.

                              Comment


                              • Re: SQ/OEM Volvo S60

                                Hopp idag blev det inte mycket gjort, varit hemma med dottern. Lyckades iallafall snickra till en cover till slutstegen som jag inte blev speciellt nöjd med, får se om jag gör en ny imorgon.

                                Last edited by torparn; November 11, 2014, 18:56.

                                Comment

                                Working...
                                X