Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ/OEM Volvo S60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SQ/OEM Volvo S60

    A-stolparna såg trevliga ut Hur låter det?
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • Re: SQ/OEM Volvo S60

      Originally posted by ppk View Post
      A-stolparna såg trevliga ut Hur låter det?
      Tack för det.Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte riktigt, har haft allt inkopplat en dag, det jag tänkte främst på att diskanterna är väldigt vassa så ska labba lite med dom vartefter. Mellanregister och midbasarna var det ett fruktansvärt bra tryck i, väldigt distinkt bas som funkade till all sorts musik och gick att köra långt ner i registret innan dom protesterade. Ska nu i vinter antingen göra installationen i dörren ännu bättre eller helt enkelt plasta till en baffel på utsidan av dörrsidan. Har lite problem med resonanser vid vissa frekvenser trots 2 lager Stp på dörrsidan och 2 lager på dörrplåten. Tex vibrerar låsknoppen och knappsatsen till fönsterhissar mm.

      Comment


      • Re: SQ/OEM Volvo S60

        Idag har jag hållit på ett par timmar, gjorde om covern till slutstegen då jag inte blev nöjd med den så här blev den.







        Fixade även till skivan till slutstegsracket och den blev såhär.






        Nästa steg nu är att göra diverse hål till pluskabel mm samt börja löda rca kablar då jag vill kunna bestämma längd själv, samt fixa till med ledbelysning fläktar och diverse småjobb som ändå tar mycket tid.. Sen har man ju den underbara kabeldragningen framifrån och bak.
        Som det känns nu så hinner jag klart till Elmia med god marginal OM vädret inte blir sämre.
        Last edited by torparn; November 12, 2014, 13:43.

        Comment


        • Re: SQ/OEM Volvo S60

          Ser tvärbra ut !!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: SQ/OEM Volvo S60

            Originally posted by zrken View Post
            Ser tvärbra ut !!
            Tackar så mycket börjar faktiskt bli nöjd själv. Det jag däremot inte klurat ur än är hur jag ska fortsätta bygga in kofferten.

            Comment


            • Re: SQ/OEM Volvo S60

              Originally posted by torparn View Post
              Tackar så mycket börjar faktiskt bli nöjd själv. Det jag däremot inte klurat ur än är hur jag ska fortsätta bygga in kofferten.
              Tänk i termer av att ha en stabil platta att ställa paneler på. Bygg nerifrån och upp. Bygg gärna många små element, men leta efter sätt att sätta ihop dem innan du utför slutfinish - det ger ett mycket mer städat intryck.

              Ett hett tips är att kika på det andra Focus bygget här (av BefocuST), den skuffens panelbyggande är en textbokdslösning i hur man gör det enkelt och stabilt för sig i längden, med ett rejält grundarbete!

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: SQ/OEM Volvo S60

                Jag vet exakt hur det ska se ut i huvudet men omsätta det i praktiken är ju en annan sak, jag vet fortfarande inte hur jag ska fästa alla paneler vill ju inte att en massa skruvar ska synas. Någon som har ett bra tips på det?

                Comment


                • Re: SQ/OEM Volvo S60

                  starkamagneter eller såna där man sätter fast klädseln i dörren med.

                  Comment


                  • Re: SQ/OEM Volvo S60

                    Snyggt! Kan nog bli bra =)
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

                    Comment


                    • Re: SQ/OEM Volvo S60

                      Originally posted by ringmyr View Post
                      starkamagneter eller såna där man sätter fast klädseln i dörren med.
                      Har faktiskt funderat på såna där neodynmagneter eller vad dom heter, men tack för tipset

                      Comment


                      • Re: SQ/OEM Volvo S60

                        Originally posted by ppk View Post
                        Snyggt! Kan nog bli bra =)
                        Tackar så mycket, jo börjar bli nöjd själv faktiskt, covern över slutstegen kommer kläs i en ljusgrå matta och skivan över själva slutstegsracket kommer bli en mörkare grå färg tror det kan bli snyggt.

                        Comment


                        • Re: SQ/OEM Volvo S60

                          Kollade upp det där med magneter men det blir fan inte billigt att köpa, får fundera ut något annat.

                          Comment


                          • Re: SQ/OEM Volvo S60

                            Trams!

                            http://www.dx.com/s/neodymium+magnets

                            (frakten kan ta rätt lång tid dock, i övrigt inga problem att handla där)

                            Comment


                            • Re: SQ/OEM Volvo S60

                              Originally posted by Perb67 View Post
                              Trams!

                              http://www.dx.com/s/neodymium+magnets

                              (frakten kan ta rätt lång tid dock, i övrigt inga problem att handla där)
                              Tack för den där fanns det lite godis

                              Comment


                              • Re: SQ/OEM Volvo S60

                                Jävla skitväder idag, kan ju inte bygga något pga regnet. Får väl ta med mig några covers upp i vardagsrummet och fixa till lite matta på dom.

                                Comment

                                Working...
                                X