Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ/OEM Volvo S60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SQ/OEM Volvo S60

    Då var jag färdig med plexiglaset. Såhär ser det ut nu.




    Blir ganska effektfullt.
    Last edited by torparn; November 17, 2014, 16:22.

    Comment


    • Re: SQ/OEM Volvo S60

      Det där blir ju helt löjligt fett!!

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: SQ/OEM Volvo S60

        Originally posted by zrken View Post
        Det där blir ju helt löjligt fett!!
        Tack så mycket.

        Comment


        • Re: SQ/OEM Volvo S60

          Då har jag kört matta på slutstegsracket så nu får det vara färdigt, härnäst på tur är att fixa till ledbelysning i racket samt ta upp ett hål i covern mot baslådan för att fixa dit en glasskiva. Här är ett par kort på det jag klätt.



          Comment


          • Re: SQ/OEM Volvo S60

            Snickrat lite idag igen, fixat till lite covers mm. Tog upp hål i covern mot baslådan för glasskivan. Börjar bli ganska färdig med kofferten nu, dock vet jag ännu inte hur jag ska göra med covers till sidorna. Någon som har ett tips får gärna lämna det. Tog ett par bilder på dagens bravader.


            Comment


            • Re: SQ/OEM Volvo S60

              Liten uppdatering då, idag har jag färdigställt det mesta i kofferten är mest småsaker som distanser mm kvar. Tog lite kort på det jag gjorde idag, blev nöjd med det mesta.














              Last edited by torparn; November 19, 2014, 13:47.

              Comment


              • Re: SQ/OEM Volvo S60

                Härligt jobbat!
                MEd lite tålamod och rimligt stabilpapp, på en bra grund är mallandet simpelt.

                Värre är det med kass papp, för små bitar, inga räta vinklar att förhålla sig till, och värdelös tejp

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: SQ/OEM Volvo S60

                  Originally posted by zrken View Post
                  Härligt jobbat!
                  MEd lite tålamod och rimligt stabilpapp, på en bra grund är mallandet simpelt.

                  Värre är det med kass papp, för små bitar, inga räta vinklar att förhålla sig till, och värdelös tejp
                  Tackar
                  Var faktiskt på mitt lokala apotek och tiggde till mig lite reklam material, kartongen är ganska styv men enkel att skära i med rakblad. Det enda jag inte blev så nöjd med är hålen till upplåsningen av ryggstödet, vet inte hur jag ska lösa det riktigt då dom lutar inåt mot bakskärmen så det blir en glipa mellan skivan och upplåsningsmekanismen.

                  Comment


                  • Re: SQ/OEM Volvo S60

                    Jahapp en liten uppdatering då, har fixat det sista i kofferten nu så det som återstår är väl och klä in alla detaljer. Jag passade även på att fixa dit gångjärn till den översta skivan så den går att öppna ifall man behöver komma åt något under plus att kabeldragningen blir enklare. Fixade även till distanser på baslådan så det att fästa väggen mot den. Lite bilder kommer här.



                    Comment


                    • Re: SQ/OEM Volvo S60

                      Kör en liten uppdatering idag igen då. Började imorse med att lägga 2 lager glasfiber på dörrsidan.


                      Efter att glasfibern härdat fick jag bort det här.


                      Glasfibern satt som fan på dörrsidan men skam den som ger sig. Efter att det slutat regna tog jag tag i mina sidocovers som jag inte blev riktigt nöjd med, började att göra en mall, sen kapade jag ut distanser i mdf. Efter det så körde jag finspackel tills jag blev nöjd, slänger upp några bilder.




                      Här är allt monterat och färdigt för spackel.


                      Spacklat och slipat.


                      Såhär såg det ut innan jag började.


                      Blev nöjd med resultatet, nu ser man inte in till bakskärmen längre.


                      Fixade till så jag kan skruva fast sidorna, blev stadigt och bra.



                      Var väl allt för denna gången.

                      Comment


                      • Re: SQ/OEM Volvo S60

                        Ser redigt stabilt ut.
                        Bra fästpunkter till paneler gör livet så otroligt mycket enklare.
                        Ack för sällan man börjar i den ändan.

                        En variant, om du vill vidareutveckla din baksätesfällningsgrej, är att du helt enkelt tillverkar en kloss som passar precis i ditt hål.
                        Ex genom en utsågning, lägg distans på kanske 2mm med ngt material runt , så du kan klä den i något lämpligt, och sedan fäst någon liten "snörebit" eller annat du kan nypa tag i och "ploppa ut den" vid behov.

                        Gjorde ngt liknande med "brunnsluckan" till batteribaljan. En liten bit ståltråd. Syntes aldrig, löste användarvänligheten klockrent.

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • Re: SQ/OEM Volvo S60

                          Originally posted by zrken View Post
                          Ser redigt stabilt ut.
                          Bra fästpunkter till paneler gör livet så otroligt mycket enklare.
                          Ack för sällan man börjar i den ändan.

                          En variant, om du vill vidareutveckla din baksätesfällningsgrej, är att du helt enkelt tillverkar en kloss som passar precis i ditt hål.
                          Ex genom en utsågning, lägg distans på kanske 2mm med ngt material runt , så du kan klä den i något lämpligt, och sedan fäst någon liten "snörebit" eller annat du kan nypa tag i och "ploppa ut den" vid behov.

                          Gjorde ngt liknande med "brunnsluckan" till batteribaljan. En liten bit ståltråd. Syntes aldrig, löste användarvänligheten klockrent.
                          Kanske vore något att klura på. Igår gjorde jag det tråkigaste som finns och det är kabeldragningen, fick ett ryck kl 07:00 i söndags då jag tömde bilen på inredning. Igår dämpade jag allt golv samt drog alla kablar framifrån och bak, fick till kabeldragningen bra då jag kunde använda många av bilens kabelrör mm. Skulle sedan fortsätta med ström och jord då jag konstaterade att jag inte kan använda batteriterminalerna jag har nu, så nu har jag hittat ett par vettiga på Swedol här i stan men då kommer nästa problem, hur och vad ska jag använda som skydd över dom? Hittar jag inget lämpligt får jag bygga något i mdf som skyddar då jag antar det är ett måste vid tävling? Juste lödde alla lågnivåkablar igår 22 st rcakontakter blev det till slut som blev lödda.

                          Comment


                          • Re: SQ/OEM Volvo S60

                            Fantastiskt bra jobb!
                            Framfarten är hög!

                            Skydd på batteriterminaler lär vara en smula klassberoende. I Rookie har det inte varit på tal.
                            Vulktejp kan ju lösa allt. Annars kommer man nog långt med vad som helst i "petskyddsväg", modell, en lätt armatur och en bit plexi som täcker..

                            Biltema/bauhaus har billigt sådant.

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • Re: SQ/OEM Volvo S60

                              Tackar.
                              Jo det har gått undan, men nästa vecka är det tillbaka till jobbet igen så då går det i vanlig takt igen.
                              Ja jag får hitta på något slags skydd iallafall till pluspolen.

                              Comment


                              • Re: SQ/OEM Volvo S60

                                Då kör vi en liten uppdatering, har väl egentligen inte gjort så mycket mer än sålt mitt 6 kanals steg och köpt tre 2 kanals steg istället. Behöver ha lite hjälp med hur jag ska placera ut stegen

                                Alternativ nr:


                                Alternativ nr 2:


                                Vilket blir snyggast? Strunta i Dsp:n den ska inte vara där.

                                Comment

                                Working...
                                X