Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ/OEM Volvo S60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: SQ/OEM Volvo S60

    Tack bingonisse.
    Haha jag det gjorde hon, blev tvungen att gå ner till förrådet och kapa det dammar ju som satan.
    Är det någon av er som vet något om http://www.brl.se/sv/artiklar/rockfo...e-3sixty3.html, tycker den verkar sjukt bra. Funderar på att köpa en sån, verkar vara bättre än 6to8.

    Comment


    • #47
      Re: SQ/OEM Volvo S60

      Efter att inatt legat och funderat så skrotar jag nog poddarna jag byggt, vill ha högtalarna nedsänkta men vet inte hur jag ska göra riktigt eller kan det bli snyggt med utanpåliggande? Någon som har tips hur jag kan försänka dom? Man kan ju i och för sig kapa till en ring av tunnare material men podden blir ju så tjock då.

      Comment


      • #48
        Re: SQ/OEM Volvo S60

        fräsa? och om du vill spara pengar kan du ju kika på en Helix DSP . http://www.pmshopen.se/helix-dsp/1583-0 billiga nu

        Comment


        • #49
          Re: SQ/OEM Volvo S60

          La en beställning på denna igår och hoppas den fungerar bra:http://www.brl.se/sv/artiklar/rockfo...e-3sixty3.html.
          Får väl åka och köpa en överhandsfräs idag.

          Comment


          • #50
            Re: SQ/OEM Volvo S60

            Var och köpte en fräs, så nu ska det fräsas ringar.

            Comment


            • #51
              Re: SQ/OEM Volvo S60

              Beställt en cirkeljigg från Seastream också.

              Comment


              • #52
                Re: SQ/OEM Volvo S60

                Då har alla grejor kommit hem så nu är det bara att sätta fart att bygga.

                Comment


                • #53
                  Re: SQ/OEM Volvo S60

                  Har en liten fundering ang mitt fram system, vad tror herrskapet om att man bygger in diskanten vid sidospegeln på dörren och sedan 4" i a-stolpen?

                  Comment


                  • #54
                    Re: SQ/OEM Volvo S60

                    Originally posted by torparn View Post
                    Har en liten fundering ang mitt fram system, vad tror herrskapet om att man bygger in diskanten vid sidospegeln på dörren och sedan 4" i a-stolpen?

                    Är väl rätt trevligt att få upp ljudbilden med mellanregister och diskant ovanför brädan. Men känns det inte lite väl stort med 4" i a-stolpen? Vet ju iofs inte hur stor stolpe en S60 har.

                    Comment


                    • #55
                      Re: SQ/OEM Volvo S60

                      Stolpen är rätt stor på S60,mellanregistret som följde kittet är 4" ska ju vara rejäla doningar ��. Aja bara få tummen ur och fräsa ringar och prova, får min Jasper imorgon. Det är nog som du säger att man får upp ljudbilden lite. Har beställt en ljudprocessor men ska faktiskt köra utan förs för att höra hur det låter.

                      Comment


                      • #56
                        Re: SQ/OEM Volvo S60

                        En sak som man kan tänka på oxå är om det sitter några "gardiner" i a-stolpen. Skulle olyckan vara framme så är det inte trevligt om dom skjuter lös a-stolparna med högtalare i.

                        Comment


                        • #57
                          Re: SQ/OEM Volvo S60

                          Trevlig spelare bra kombo med dsp

                          Comment


                          • #58
                            Re: SQ/OEM Volvo S60

                            Originally posted by Emil.S View Post
                            En sak som man kan tänka på oxå är om det sitter några "gardiner" i a-stolpen. Skulle olyckan vara framme så är det inte trevligt om dom skjuter lös a-stolparna med högtalare i.
                            Tyvärr sitter det gardiner där, men ska ta reda på om man kan sätta ett motstånd på kabeln och koppla ur gardinen.

                            Comment


                            • #59
                              Re: SQ/OEM Volvo S60

                              Originally posted by ville91 View Post
                              Trevlig spelare bra kombo med dsp
                              Tack så mycket, ja det kan nog bli bra när det är färdigt.

                              Comment


                              • #60
                                Re: SQ/OEM Volvo S60

                                Då blev det lite ändringar på utrustningen, Rockfords processor gick inte att få tag i förrens om en månad. Blev en Audison Bit One istället och för samma pris som Rockforden. Tror och hoppas att den kommer fungera lika bra.

                                Comment

                                Working...
                                X