Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blue eMotion by heWi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Blue eMotion by heWi

    Looking good. Jag antar att ruxen används vid bedömning för justering av volym, eller görs det på något annat sätt via plattan t.ex? Tänker på "system handling" punkten
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • Re: Blue eMotion by heWi

      Helt såld på ruxmontaget!

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: Blue eMotion by heWi

        Originally posted by ppk View Post
        Looking good. Jag antar att ruxen används vid bedömning för justering av volym, eller görs det på något annat sätt via plattan t.ex? Tänker på "system handling" punkten
        Ja den används för volymjustering, låtbyte och play/pause sköts med fjärr eller direkt på skärmen , "system handling" punkten finns bara i Expert klassen.

        Originally posted by zrken View Post
        Helt såld på ruxmontaget!
        Kul!
        Last edited by Hewi; April 3, 2015, 20:13.
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • Re: Blue eMotion by heWi

          Originally posted by Hewi View Post
          Ja den används för volymjustering, låtbyte och play/pause sköts med fjärr eller direkt på skärmen , "system handling" punkten finns bara i Expert klassen.



          Kul!
          Jasså där ser man. Det är en sådan där sak som gått mig förbi utan att jag tänkt på det.
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • Re: Blue eMotion by heWi

            Hej! Då kör vi vidare med bygget av baslådan

            Baslådan är i huvudsak byggd i bitar av mdf som är först skruvade och limmade med smältlim och sedan är glipor/skarvar spacklade med glasfiberspackel och slutligen är den plastad invändigt med glasfiber:













            Baffeln är försedd med en gängad ring i rostfritt stål:



            För att få det utseendet jag ville ha så tillverkades ett antal "ringar" i mdf för baffel och högtalargaller:















            Baffel monterad på lådan och plastad invändigt samt att sista delen av framsidan plastades för rätt form:









            Spackling av lådan:





            Högtalarkabeln går rätt igenom lådan utan skarv och är tätad med smältlim samt butyl snöre:



            För att det skulle se lite roligare ut så monterade jag led belysning i baffeln som lyser upp:



            Fortsättning i nästa inlägg......
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Blue eMotion by heWi

              På med vinyl på gallret och matta på lådan:











              Test av belysning:



              Lådan är förankrad i bilen med 2st M6 bultar:





              På Em körde jag med en prototyp av första Nordica 10 basen då nya Nordica 10i inte fanns på lager i Sverige när jag behövde den men jag fick med mig en hem ifrån Em som numera huserar i lådan

              Låda monterad och klar med 10i basen:



              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: Blue eMotion by heWi

                Väldigt stilrent och kul med ett annorlunda formspråk på baffeln, hoppas på att få se denna live någon gång!
                ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                Team Ljudbyggaren
                1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                3:e Plats Master OEM - SM 2018
                8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                Comment


                • Re: Blue eMotion by heWi

                  Du är min idol alltså
                  Allt du gör ser så enkelt ut och blir så snyggt.
                  Hur stora volym spelar 6.5" i

                  Comment


                  • Re: Blue eMotion by heWi

                    Originally posted by carlr View Post
                    Väldigt stilrent och kul med ett annorlunda formspråk på baffeln, hoppas på att få se denna live någon gång!
                    Tack!

                    Originally posted by kokos View Post
                    Du är min idol alltså
                    Allt du gör ser så enkelt ut och blir så snyggt.
                    Hur stora volym spelar 6.5" i
                    Tack! Vet inte hur stor volym det är i tröskel+låda men då lådan under stolen är väldigt liten och med en ganska smal port ut i tröskeln så blir lådan inte som en "normal" sluten låda så även om man hade vetat exakta volymen så kan man inte blint gå på den vid val av element.
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • Re: Blue eMotion by heWi

                      Hewi, får man fråga vad du jobbar med? (har en känsla av att frågan har ställts förut men...) Om du inte redan är anställd av nån stor biltillverkare som "inredningsutvecklare" så borde du vara det. Baslådan (och allt annat också iofs) skulle utan tvekan kunna säljas som ett originaltillbehör till bilen.

                      Comment


                      • Re: Blue eMotion by heWi

                        Originally posted by Perb67 View Post
                        Hewi, får man fråga vad du jobbar med? (har en känsla av att frågan har ställts förut men...) Om du inte redan är anställd av nån stor biltillverkare som "inredningsutvecklare" så borde du vara det. Baslådan (och allt annat också iofs) skulle utan tvekan kunna säljas som ett originaltillbehör till bilen.
                        Hej! Jo det har frågats förut men det är ingen hemlighet , jag jobbar som tekniker inom läkemedelsindustrin och då främst på den mekaniska sidan
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • Re: Blue eMotion by heWi

                          Ja håll fig borta från kemiska delen.. Kan bara undra hur dom pillerna skulle bli

                          Comment


                          • Re: Blue eMotion by heWi

                            Hewi stuff
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • Re: Blue eMotion by heWi

                              Var förbi montern och kollad på bilen var jäkligt imponerad! tyckte verkligen om Ruxmontaget samt baslådan! Hann tyvärr inte få en demo av per då jag var tvungen att åka men hoppas att jag kan få tillfälle någon gång under året....

                              Comment


                              • Re: Blue eMotion by heWi

                                Originally posted by lillkimpa View Post
                                Var förbi montern och kollad på bilen var jäkligt imponerad! tyckte verkligen om Ruxmontaget samt baslådan! Hann tyvärr inte få en demo av per då jag var tvungen att åka men hoppas att jag kan få tillfälle någon gång under året....
                                Kul att du gillade den!
                                "Sound by Hewi"

                                Blue eMotion by heWi

                                Comment

                                Working...
                                X