Nu tar jag och gör ett "litet" trådlyft här då jag tycke den här tråden var rätt intressant. Håller nämligen själv på och planerar för en bildator, fats med lite vassare komponenter än dom som föreslagits här, har ju hänt lite på datorsidan dom senaste 2-3 åren.
Hursom, min tanke är att köra optiskt ut till en signalprocessor typ Alpine H800 eller Mosconi 6to8. Frågan är då, har nån jämfört optiskt ut från moderkortet kontra externt ljudkort? Det borde inte vara någon större skillnad, har dock läst att en del fått jitter från kort som körs via PCIx och det är ju knappast önskvärt. Vore så grymt smidigt om det dög att köra från moderkortets utgång.Sen nästa fråga som jag dock tvivlar på att nån här har svar på men passar på ändå, skulle haft tag på en skärm med maxmåtten 18*10cm, så nånstans runt 8" vore optimalt. Problemet är att det ska vara multitouch och minst 1024*768 upplösning, gärna 1366*768. Har funderat på att plocka från en surfplatta men det känns inte helt enkelt att få det att fungera. Nån som har nåt förslag?

. Har även tänkt använda radio delen ifrån kassetspelaren för att få FM radio i bilen
Leave a comment: