Originally posted by Lonefox
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt
Collapse
X
-
Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt
Precis, och då pratar vi inte samma språk!
-
Acerplattan har en ren 64 bit Windows 8, kör man RT är man hänvisad till Google play (APP store) vilket inte fungerar till det jag ska ha datorn till ( köra 6to8 fullt ut bla )Originally posted by ChriZtoffer View PostFast din Acer räknar då jag som surfplatta, men lite annorlunda sån då den kör Windows 8 RT
Leave a comment:
-
Hmm... på alla dom nätagg jag pillat med så har det då bara funnits en grön kabel, men men. Nu är inte det aktuellt i mitt fall ändå, kommer köra ett (dom du nämner där) nätagg gjort för bilbruk där det finns speciellt kabel för just start via tändning.Originally posted by Lonefox View PostVilken av de gröna? Finns ju ngr att välja på beroende på ATX-utförande
Men ja.....man sluter den kretsen eller skickar ström på den gröna...
Finns för övrigt klara nätaggregat för bilbruk med aktivt påslag om man vill ha det...
Fast din Acer räknar då jag som surfplatta, men lite annorlunda sån då den kör Windows 8 RT. Min surfplatta tänder iaf skärmen när jag kopplar in laddaren och datorn kommer som sagt gå att starta via remote.Originally posted by Nonne View PostOm jag fimpar min Acer på Powerknappen e den död tills jag trycker på den samma!
Låter ju kanon! Då kanske min plan kan gå ihop ändå, bara skärmen kvar alternativt en lite mindre Windowsplatta.Originally posted by Nonne View PostEnligt högsta ort ska det gå att starta 6to8 från en Gladen RCD, så jag åkte in till firman och donade lite i demostället.
6to8 är uppdaterad med Gladen SP-DIF Multikort, BT modul samt en RCD.
I morgon testar vi lite styrning från min Acer W700 Iconi, kör lite musik både Optiskt samt Coaxdigitalt för att testa lite
Har inte fått min ESI DR. DAC NANO ännu, men man e allt lite sugen på att se om det funkar och framförallt HUR det funkar!!
Ja den där ESI DACen är jag också bra nyfiken på, ser onekligen bra smidig ut!
Leave a comment:
-
Minnet är bra men kortOriginally posted by JALLE View Post
Kändes kanske oviktigt då jag inte kör Android och fastnade inte på teflonet
Leave a comment:
-
Inlägg #50Originally posted by Nonne View PostVad är det?
http://bilstereoforum.se/showpost.ph...8&postcount=50

Leave a comment:
-
Det ser jag fram emot!Originally posted by Nonne View PostEnligt högsta ort ska det gå att starta 6to8 från en Gladen RCD, så jag åkte in till firman och donade lite i demostället.
I morgon testar vi lite styrning från min Acer W700 Iconi, kör lite musik både Optiskt samt Coaxdigitalt för att testa lite

Pierre(har du sagt A, får du säga bE)
Leave a comment:
-
Enligt högsta ort ska det gå att starta 6to8 från en Gladen RCD, så jag åkte in till firman och donade lite i demostället.
Har inte fått min ESI DR. DAC NANO ännu, men man e allt lite sugen på att se om det funkar och framförallt HUR det funkar!!Last edited by Nonne; January 15, 2013, 10:13.
Leave a comment:
-
Vilken av de gröna? Finns ju ngr att välja på beroende på ATX-utförandeOriginally posted by ChriZtoffer View PostMins jag inte fel så ska det räcka med att kortsluta grön mot jord för att få igång det hela.

Men ja.....man sluter den kretsen eller skickar ström på den gröna...
Originally posted by Nonne View PostFixar du denna pie till mig är du min nya kung
Finns för övrigt klara nätaggregat för bilbruk med aktivt påslag om man vill ha det...
Leave a comment:
-
Multitouch är det som används i nyare telefoner och surfplattor, du kan trycka på flera punkter samtidigt vilket är nödvändigt för vissa funktioner såsom zoomnin och skrollning. Windows 8 stödjer det också och behöver för ett flertal funktioner så det känns som ett krav. Ska tydligen funka när man kör Splashtop via surfplatta, ska testa ikväll hos en kompis.
Leave a comment:
-
Ja det låter iof smart!Originally posted by ChriZtoffer View PostSåg tyvärr inget om multitouch där, samt att om skärmen är större än 7" så är det nog ett krav på 16:9 format om den ska få plats tror jag, vill helst ha det iaf så. Det ultimata tror jag vore en skärm på runt 8,4" med 16:9 format och 1366*768 upplösning.
Vad menas med multitouch?
Leave a comment:
-
Mins jag inte fel så ska det räcka med att kortsluta grön mot jord för att få igång det hela.
Leave a comment:

Leave a comment: