Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nonne
    replied
    Re: Bil-PC vs dyrare huvudenheter ljudmässigt

Originally posted by Kulan View Post
    Jag tycker Win8 fungerar klockrent även med mus och tangentbord, MUI ser jag som en modernare variant av start-menyn. Det är en liten inkörningsperiod men sedan när man igång är det guld, har kört Win8 på min arbetsstation på jobbet sedan augusti.

Åter till ämnet så är jag lite sugen på att byta ut min 117ri mot en platta ihopkopplad med en vettig DSP, Mosconi som gäller eller?
    Håller med, W8 är inte helt fy skam!

Mosconi boxen fungerar rätt bra faktiskt, sen om den är bättre eller sämre än konkurrenterna får var och en bestämma.
    Jag har även möjligheten att montera min F#1 box, men den får vila tills nästa gång

Leave a comment:

• Kulan
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    W8 fungerar med touchskärm iom MUI (Modern UI) men är totalt värdelöst med mus-tangentbord.......iaf enligt mig.

Själv kan jag tänka mig W8 på en laptop eller pap i ngn form, men inte fasen köper jag en touch till min stationära när de med vettiga upplösningar och storlekar kostar allt för mkt.....
    Jag tycker Win8 fungerar klockrent även med mus och tangentbord, MUI ser jag som en modernare variant av start-menyn. Det är en liten inkörningsperiod men sedan när man igång är det guld, har kört Win8 på min arbetsstation på jobbet sedan augusti.

Åter till ämnet så är jag lite sugen på att byta ut min 117ri mot en platta ihopkopplad med en vettig DSP, Mosconi som gäller eller?

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Enligt högsta ort ska det gå att starta 6to8 från en Gladen RCD
    Och tyvärr kunde man inte starta 6to8 från Gladen RCD!
    Deras tanke var tvärtom (som jag misstänkte) att signalkällan startar DSPn i stället!

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Originally posted by Oloof View Post
    Provade Win8 igår, var ju inte alls imponerad när man pillat lite i det en stund. Är ju såklart en vanesak, men än så länge så blir det att fortsätta med Win7
    W8 fungerar med touchskärm iom MUI (Modern UI) men är totalt värdelöst med mus-tangentbord.......iaf enligt mig.

Själv kan jag tänka mig W8 på en laptop eller pap i ngn form, men inte fasen köper jag en touch till min stationära när de med vettiga upplösningar och storlekar kostar allt för mkt.....

Nonne> Ja absolut pratar vi äpplen och päron då du pratar om en färdig produkt och jag om att sätta ihop eget

Christoffer> Jo grön brukar det vara MEN platsen i kontakten varierar ngt mellan olika ATX-standarder.....fast sedan ett par år är ju ATX 2.3 standard så

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Det kan ju inte se riktigt bra ut med fel upplösning, skärmen är ju gjord för 1920*1080. Jag hade ökat på DPIn istället (det som jag beskrev tidigare, lite osäker på hur man gör det i Win8 dock) för att få större objekt och text men behålla rätt upplösning för skärmen.
    Har testat det men blev inget bra

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Det kan ju inte se riktigt bra ut med fel upplösning, skärmen är ju gjord för 1920*1080. Jag hade ökat på DPIn istället (det som jag beskrev tidigare, lite osäker på hur man gör det i Win8 dock) för att få större objekt och text men behålla rätt upplösning för skärmen.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Jag gillar W8 fast man inte e van ännu, älskar mitt lilla tangentbord där man når det mesta med snabbtangenter.
    Klart jag ändrat upplösning, kör 1366 x 768 nu och det är helt underbart!
    Last edited by Nonne; January 14, 2013, 13:57.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    Lite krångligare i W8 Övre högra härnet tror jag det är för att komma åt inställningar.....en drop-down-meny....
    Provade Win8 igår, var ju inte alls imponerad när man pillat lite i det en stund. Är ju såklart en vanesak, men än så länge så blir det att fortsätta med Win7

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Har du testat att öka textstorleken? Högerklicka på skrivbordet > "Skärmupplösning" > "Förstora eller förminska text och andra objekt" eller hur det nu kan tänkas stå i Win8, där kan du sen välja att öka på storleken en hel del så att det inte blir så plottrigt trots liten skärm och hög upplösning. Och jo jag har läst tråden om 6to8 men det var ett tag sen, kanon!
    Lite krångligare i W8 Övre högra härnet tror jag det är för att komma åt inställningar.....en drop-down-meny....

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Har du testat att öka textstorleken? Högerklicka på skrivbordet > "Skärmupplösning" > "Förstora eller förminska text och andra objekt" eller hur det nu kan tänkas stå i Win8, där kan du sen välja att öka på storleken en hel del så att det inte blir så plottrigt trots liten skärm och hög upplösning. Och jo jag har läst tråden om 6to8 men det var ett tag sen, kanon!

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Aha! Jajuste du är ju ute efter i princip samma funktioner som mig, synd bara att den där plattan är så stor. Du får gärna dela med dig av hur Mosconiprogramvaran fungerar med touchskärm, är lite nyfiken på det.
    Programet fungerar till 100%, tyvärr kan jag inte säga det samma om mina ögon.
    Med full HD upplösning på en 11,6" skärm är texten inte stor

Och den trådlösa ljudstreamingen, går den via bluetooth eller?
    Ja, högupplöst!

Har du inte läst tråden om 6to8?

Leave a comment:

• micke008
    replied

Aha! Jajuste du är ju ute efter i princip samma funktioner som mig, synd bara att den där plattan är så stor. Du får gärna dela med dig av hur Mosconiprogramvaran fungerar med touchskärm, är lite nyfiken på det. Och den trådlösa ljudstreamingen, går den via bluetooth eller?
    Jag har justerat lite i Mosconi-mjukvaran så jag vet hur menyerna ser ut. Om jag jämför med andra program med liknande storlek på knappar och alternativ så blir det lite för plåtrikt när man ska arbeta med Eq, kan fungera med små fingrar eller om man köper en speciell pekpinne/penna som finns för iPhone och liknande.

Leave a comment:

• micke008
    replied

Det finns ju en "fix" till Windows 8 RT så man kan köra normala appar och då finns det fler plattor att välja på. Anledningen till att Win8 RT finns är för att få koll på batterianvändningen, en Win8 app verkar var begränsad så den inte kan ta för mycket cpu eller ligga igång i bakgrunden med allt för hög aktivitet. MS ville få till en hyfsad batteritid på små/lätta plattor. Skulle man då kunnat köra spel eller CAD, Photoshop så skulle batteriet ta slut på en halvtimme med mycket klagomål som följd.

Men har man koll på vilka program man kör så spelar det ingen större roll.

Leave a comment:

• ChriZtoffer
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Acerplattan har en ren 64 bit Windows 8, kör man RT är man hänvisad till Google play (APP store) vilket inte fungerar till det jag ska ha datorn till ( köra 6to8 fullt ut bla )
    Aha! Jajuste du är ju ute efter i princip samma funktioner som mig, synd bara att den där plattan är så stor. Du får gärna dela med dig av hur Mosconiprogramvaran fungerar med touchskärm, är lite nyfiken på det. Och den trådlösa ljudstreamingen, går den via bluetooth eller?

Leave a comment:

• micke008
    replied

Det är en intressant nyhet för alla med Volvo av nyare modell och 7" skärm.

En Android-PC som kopplas in till bilen och runt skärmen sitter en ram som registrerar var man har fingret med ljus, på samma sätt som Neonode gjorde en gång i tiden och större skärmar som man kan peka på och få fram information används bland annat i köpcentrum.

Man får spotify och websurf och hotspot kanske även Android appen till Mosconi 6to8!?
    Dock verkar det som man måste komplettera lösningen med en 3/4G dongel alternativt dela ut internet från den egna mobilen.

I artikeln saknas lite info och att det skulle vara en surfplatta är ju helt fel.

http://www.automotorsport.se/artikla...rm-och-spotify

Leave a comment:

Working...
X