Originally posted by gurenius
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
audison bit*** vs mosconi 6to8?
Collapse
X
-
Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?
Prislapp och tillgänglighet skulle jag sätta på minus iofs :-)
-
Finns det ens ngn processor som inte har ngt negativt ?
Leave a comment:
-
Den fungerar helt ok utan att köra optiskt.Originally posted by ppk View PostOm vi blandar in pxa h800 i matchen här nu då. Har den inget speciellt att komma med om man inte väljer att köra optiskt t.ex 137an->h800 ??
Pierre
Leave a comment:
-
Originally posted by ppk View PostOm du tar de här frågorna från min synvinkel nu, vad var det då jag gjorde i inlägget du citerade?
Perfekt tillfälle i denna tråd att räta ut alla frågetecken, eller hur? Sen får jag väl tolka ditt inlägg som att det var handhavande fel även vid det tillfället.
Om vi blandar in pxa h800 i matchen här nu då. Har den inget speciellt att komma med om man inte väljer att köra optiskt t.ex 137an->h800 ??
anledningen till att jag inte tog med alpines är att den är för dyr i förhållande till dom andra och inte aktuell för mig iaf men vi kan slänga in den i diskussionen också.
Leave a comment:
-
jag fundera också på det men blir ju svårare att lägga en safedelning på steget till mellanregistret utan att det påverkar delningen från processorn.Originally posted by Expoze View PostMin 6to8 låg som mest 3 månader strömlös och på den tiden försvann inga inställningar. Vill man vara "safe" kan man ju ställa en delning på stegen oxå, en bit ifrån området man väljer i dsp.
Leave a comment:
-
Min 6to8 låg som mest 3 månader strömlös och på den tiden försvann inga inställningar. Vill man vara "safe" kan man ju ställa en delning på stegen oxå, en bit ifrån området man väljer i dsp.
Leave a comment:
-
Om du tar de här frågorna från min synvinkel nu, vad var det då jag gjorde i inlägget du citerade?Originally posted by Nonne View Post
Varför lyssna på rykten, är det inte bättre att fråga de som vet?
Perfekt tillfälle i denna tråd att räta ut alla frågetecken, eller hur? Sen får jag väl tolka ditt inlägg som att det var handhavande fel även vid det tillfället.
Om vi blandar in pxa h800 i matchen här nu då. Har den inget speciellt att komma med om man inte väljer att köra optiskt t.ex 137an->h800 ??
Leave a comment:
-
Originally posted by jonash View PostSpel har jag aldrig varit med om att det får under själva användandet.
Sen kan ju omständigheter hända att boxen resettas, och delningar åker. Det normala är att man på diskantutgången (high) har en min frekvens på 1kHz, samt en branthet på 6dB, och då skall man slå på anläggningen på full mutter om det skall spela sönder saker. Mellanregister samma sak.
Men om man startar anläggningen på ett vettigt sätt så skall man inte kunna bränna saker, förutsatt att det inte skickas DC på utgången, för då bränner man grejer ganska snabbt...
//Jonas
nej jag tänkte mer på nästa gång man startar bilen, 40hz genom en diskant kan inte va bra även om man har ställt startvolymen väldigt tyst som jag alltid har.
vad menar du med diskantutgången? alla utgångar på tex bitone är väl likadana i fabriksinställningen så då ligger det inget 1khz hpf som standard om den resettas?
menar du rent allmänt om delningen så är det ju ingen fara för då delar iaf jag diskanten betydligt högre än 1khz i ett 3vägssystem.
Leave a comment:
-
Spel har jag aldrig varit med om att det får under själva användandet.Originally posted by jimmaiy View Postskulle knappast påstå att jag ör rädd för att använda saker.
men en produkt ska va pålitlig annars är det inget kul att hålla på med.
mosconi måste vara ett mycket mindre företag än audison eller?
Sen kan ju omständigheter hända att boxen resettas, och delningar åker. Det normala är att man på diskantutgången (high) har en min frekvens på 1kHz, samt en branthet på 6dB, och då skall man slå på anläggningen på full mutter om det skall spela sönder saker. Mellanregister samma sak.
Men om man startar anläggningen på ett vettigt sätt så skall man inte kunna bränna saker, förutsatt att det inte skickas DC på utgången, för då bränner man grejer ganska snabbt...
//Jonas
Leave a comment:
-
Originally posted by Nonne View PostJag har kört aktivt sedan -99 och aldrig råkat ut för det du befarar.
Om du tar en Mosconi DSP och gör dina inställningar så kan du göra den strömlös och dom finns ändå kvar!
Är man rädd för att på ett eller annat sätt förstöra sina produkter, ja då får dom nog ligga kvar i sin låda orörda
skulle knappast påstå att jag ör rädd för att använda saker.
men en produkt ska va pålitlig annars är det inget kul att hålla på med.
mosconi måste vara ett mycket mindre företag än audison eller?
Leave a comment:
-
Jag har kört aktivt sedan -99 och aldrig råkat ut för det du befarar.Originally posted by jimmaiy View Postjag har funderat på det här med att dela allt aktivt i processorn.
om den skulle få spel å tappa alla delningsfrekvenser och återgå till standard så åker ju diskant och mellanregister åt helvete innan man hinner blinka.
så det finns ju en står nackdel mot att dela passivt eller på stegen.
Om du tar en Mosconi DSP och gör dina inställningar så kan du göra den strömlös och dom finns ändå kvar!
Är man rädd för att på ett eller annat sätt förstöra sina produkter, ja då får dom nog ligga kvar i sin låda orörda
Leave a comment:
-
jag har funderat på det här med att dela allt aktivt i processorn.
om den skulle få spel å tappa alla delningsfrekvenser och återgå till standard så åker ju diskant och mellanregister åt helvete innan man hinner blinka.
så det finns ju en står nackdel mot att dela passivt eller på stegen.
Leave a comment:
-
Originally posted by ppk View PostHandhavande fel eller bristfällig information/kunskap från fler parter? Verkade som att det var oklart ett bra tag vad det berodde på? Annars är det väl bara otur med just den boxen med tanke på att BTn inte var någon hitt heller, fast TS har ju dock BT i sin HU så det tillvalet behöver väl inte vara nödvändigt.
Annars ryktades det om att det var något strul mellan alpines apparater och mosconin. Jag har ingen aning/kommer ej ihåg vad det var, men du/ni får gärna förklara/slå hål på det, så slipper jag gå runt och fundera på det
MED GODA AVSIKTER/Pontus
Den boxen du syftar på fungerade till 100% i butiken.
Jag konfigurerade och testade boxen utan fel.
För övrigt så har vi inte ett enda fel på varken 4to6 eller 6to8
Varför lyssna på rykten, är det inte bättre att fråga de som vet?
Vad skulle 6to8 och en Alpine ha emot varandra?
Om detta inte fungerade så hade denna kombo inte suttit i min bil
Leave a comment:
-
Och det finns det en förklaring till.Originally posted by ppk View PostUppeldade diskanter m.m.
Man får ALDRIG koppla upp sig med USB då man har en AMAS monterad.
All justering ska skötas trådlöst!
Gör man inte det så kan det i värsta fall bli så att DSPn inte lagrar justeringen och återgår till fabriksinställning.
Programvara är på gång för att förhindra detta.
Leave a comment:

Leave a comment: