Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?
Kom de nån förklaring till hur de kunde hända att johans diskanter brann?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
audison bit*** vs mosconi 6to8?
Collapse
X
-
Finns inte många spelare med digital utgång, ser vi till Alpine för du nog gå minst 10 år tillbaka för att få optik ut på en CD-spelare.Originally posted by ppk View PostVänta så ska jag pröva på skånska.
Nej, men jag trodde det var en fungerande lösning, vilken ny HU är det som gäller om man vill köra optiskt då till 800an? :s
Annars är det DVD som gäller, snordyrt alternativ bara för att komma åt digital utgång ..... om man inte köper en SKÅNSK Alpine DVA-9861i
Jag har ju turen att jag kan välja vilken DSP som helst som finns på marknaden.Originally posted by ppk View PostInte för att det är väsentligt för TS, men men. Han får säga till om det spårar allt för mycket. I övrigt så är väl tråden som vilken forumtråd som helst där man jämför produkter
Jag äger "privat" de flesta det pratas om i tråden, vilken jag väljer?
Det ser ni nästa år
Leave a comment:
-
Vänta så ska jag pröva på skånska.Originally posted by Nonne View PostNu för står inte jag dig, vad då optiskt 137 till 800an ???
Nej, men jag trodde det var en fungerande lösning, vilken ny HU är det som gäller om man vill köra optiskt då till 800an? :s
Inte för att det är väsentligt för TS, men men. Han får säga till om det spårar allt för mycket. I övrigt så är väl tråden som vilken forumtråd som helst där man jämför produkter
Leave a comment:
-
har inte provat med högnivå. spontant så vill jag mena att det är lägre brus än bitone. kör mässtadels via bt och är än så länge nöjd.
Leave a comment:
-
Jag har hört av branschfolk att 360 boxen har högt grundbrus, vad anser du?Originally posted by dickbender View PostJa har kört bit one med optisk via airport express, ljudkvaliten va riktigt bra. De enda ja kan tycka ät att det är ett väldigt högt grundbrus i bit one som inte går bort fast ja bytt hela boxen en gång. Nu kör jag rf 360.3 istället och har inte fått årdning på allt än men den är lättanvänd och har ett riktigt tidskomp vilket är lite avit i bitone. Bluetooth funkar bra men det har hänt att den ballat ur och de har dunkat och smulit i högtalarna. En gång när jag starta och en gång efter att det ringt. Men gillar rockforden bättre då den känns mer flexibel. /Samuel
Hur har du kört den både hög och lågnivå?
Leave a comment:
-
Hur ska man göra ett A/B test?Originally posted by Lonefox View PostLjudmässigt kan jag inte uttala mig då jag inte lyssnat kritiskt på dem i A/B-test.
Båda boxarna BORDE låta samma.
Är någon färgad så ändrar den grundmaterialet.
Riktigt bra boxar låter EXAKT lika dant i grundutförande/fabriksinställning/nollad.
Det är EFTER lite justeringar dom skiljer sig, och då är det ANVÄNDARENS erfarenhet som avspeglar sig i boxen!
Alla boxar har olika prestanda, de med flest möjligheter borde var den bästa lösningen.
Men har man inte erfarenhet så kan en enklare/simplare box vara ett bättre allternativ!
Leave a comment:
-
Jag vet en sak, nej flera.Originally posted by gurenius View PostAlpine PXI-H990 har inget negativt.
Försök att koppla in den på en orginalstereo.
Eller streama.
Tweaka trådlöst.
Koppla upp mot annan kompatibel stereo.
Använd som HF.
Använd som AUX enhet.
Styras från telefon.
Styras utanför kupén.
Listan kan göras hur lång som helst, utvecklingen har inte stått still.
Sen att boxen (PXA) LÅTER bra är en annan femma.
Men faktum är att 6to8 är med i matchen även ljudmässigt.
Ett blindtest borde fixas, precis som det som gjordes hemma hos Erik för många herrans år sedan med förstärkare!
Vi i branschen vet vad 6to8 går för, vet ni?
Leave a comment:
-
Nu för står inte jag dig, vad då optiskt 137 till 800an ???Originally posted by ppk View PostOm vi blandar in pxa h800 i matchen här nu då. Har den inget speciellt att komma med om man inte väljer att köra optiskt t.ex 137an->h800 ??
Leave a comment:
-
SKall man jämföra BitOne och 6to8 rakt äv så för att få samma konfiguration som man får för 5.5K (BitOne) och 8.6K (6to8 inkl. remote och digitala ingångar) så är valet enkelt för mig.
Men väger man in HUR man kan ändra och ställa in så vinner 6to8.
Ljudmässigt kan jag inte uttala mig då jag inte lyssnat kritiskt på dem i A/B-test.
Leave a comment:
-
Ja har kört bit one med optisk via airport express, ljudkvaliten va riktigt bra. De enda ja kan tycka ät att det är ett väldigt högt grundbrus i bit one som inte går bort fast ja bytt hela boxen en gång. Nu kör jag rf 360.3 istället och har inte fått årdning på allt än men den är lättanvänd och har ett riktigt tidskomp vilket är lite avit i bitone. Bluetooth funkar bra men det har hänt att den ballat ur och de har dunkat och smulit i högtalarna. En gång när jag starta och en gång efter att det ringt. Men gillar rockforden bättre då den känns mer flexibel. /Samuel
Leave a comment:
-
Lite dumt uttryck när man inte har en susning om va som hänt i detta fall?Originally posted by Horsyhorse View PostHandhavandefel, det är inte boxen i sig som "levt ett eget liv".
Pierre
Ni får ursäkta mina inlägg men humöret är inte på topp idag.
Leave a comment:
-
Synd att ingen info fanns om detta när det hände..varken före eller efter?Originally posted by Nonne View PostOch det finns det en förklaring till.
Man får ALDRIG koppla upp sig med USB då man har en AMAS monterad.
All justering ska skötas trådlöst!
Gör man inte det så kan det i värsta fall bli så att DSPn inte lagrar justeringen och återgår till fabriksinställning.
Programvara är på gång för att förhindra detta.
Ingen hit att elda diskanter för 6k pga att mosconi gjort en miss..som jag kan tycka att dom faktiskt borde stå för?
Annars lägger jag min röst på mosconi mot en bit..den kändes mest konstig och begränsad i jämförelse.
Mosconin låter bra och känns helt framtidssäker
Leave a comment:
-
Kanonprocessor, svarar bra, lätt att justera, låter bra. Kör min analogt in.Originally posted by Horsyhorse View PostDen fungerar helt ok utan att köra optiskt.
Pierre
Det enda jag saknat är blåtand vilket däremot rf360.3 som ska testas i bruksbilen senare. Något jag tycker är riktigt bra med 800 processorn är ruxen som gör att man inte behöver en laptop för att göra ändringar.
Leave a comment:
-
Nja, fanns en del som buggade när man gjorde inställningar. Låste sig och gav sig inte förrän man stängde av den helt inkl acc-switch.Originally posted by gurenius View PostAlpine PXI-H990 har inget negativt.
I övrigt håller jag med, riktigt bra ljud och ingen risk att bränna diskanter pga 0dB filterbranthet vid reset.
Leave a comment:

Leave a comment: