Announcement

Collapse
No announcement yet.

audison bit*** vs mosconi 6to8?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JohanH
    replied
    Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

Originally posted by zrken View Post
    Mors!

Jag tänkte låta de två dsparna gå en liten duell, och försöka skicka lite ljus på fördelar/nackdelar mellan de här två.

För pengarna upp till en mosconi - inte en chans.
    Om vilken enhet som är framtidssäkrast - vore det ju faaan om inte de där vita mozarellalådorna lyckats åstakomma något så mkt nyare som de är
    Mjukvaromässigt (har knappat på test i mozarellamjukvaran någon timme) och konstaterar att användarvänlighetsduellen går solkart till bitone. När det kommer till möjligheter att mecka mer avancerade filterlösningar - då är det lika solklart fördel mozarellalåda.
    Avsaknad av trådlöshetsmeck på bitone är tråkig. Men, för pengarna de kostar att extrautrusta mozarellaboxen innan den får det... rätt hårt på plånboken. styva 1300(det får man fråga de som VET och inte de som sprider rykten).
    Vill man prova och känna kraften av BT streaming (om man nu inte gjort det förut), så finns det alternativ med FÖRHOPPNINGSVIS sämre ljudkvalitet, för 60kr på ebay.

Om jag hade fått en enhet utan att se prislappen?
    Då hade jag hellre pekat på mozarellalådan, fullt uppgraderad för sina +11k... Men hade jag behövt betala själv, hade jag siktat in mig på en Bitone för knappt hälften (5500kr på brl atm)

Summering: Jag sitter med en Bitone nu. Oväntat nog är det en rätt jämn match.

Och jag tycker bit one är dryg att navigera i..känns mest som en onödig skin till winamp som man inte fattar..hellre "snyggt" än funktionellt.
    Det som folk oftar snöar in sig på när det gäller mosconi är att det finns så mkt att välja på med filter och allt bla bla..men...bara för att det finns så MÅSTE man ju inte pilla på allt?

Leave a comment:

• Mikka
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    Jag har mindre grundbrus med min än utan.
    Kan iofs bero på många olika saker, som enhet och steg ihop med vilka kablar.
    Haft olika mängd brus med mina DLS HQL-kablar beroende på vad för enhet och steg jag haft dem till.
    Dock mkt mkt mindre brus med mina Ausioquest (hör och häpna).
    Iofs har jag mer brus ur boxen då jag kör analogt in kontra digitalt in.

Eller inte.....uppdateringen är ett kapitel för sig. Trots att man följer instruktionerna (koppla ur DRCn och låt boxen tugga och stå "fryst" i 1-2 minuter osv) så finns det risk att minnet i boxen stackas och måste bytas. (Nytt minne kostar 700:- för övrigt)
    Tror nog att han mena att han skulle ladda ner programvaran till Mosconi och se att den inte är begränsad

Länk till programvaran : http://www.gladen-audio.com/DSP/download/

Leave a comment:

• zrken
    replied

Mors!

Jag tänkte låta de två dsparna gå en liten duell, och försöka skicka lite ljus på fördelar/nackdelar mellan de här två.

För pengarna upp till en mosconi - inte en chans.
    Om vilken enhet som är framtidssäkrast - vore det ju faaan om inte de där vita mozarellalådorna lyckats åstakomma något så mkt nyare som de är
    Mjukvaromässigt (har knappat på test i mozarellamjukvaran någon timme) och konstaterar att användarvänlighetsduellen går solkart till bitone. När det kommer till möjligheter att mecka mer avancerade filterlösningar - då är det lika solklart fördel mozarellalåda.
    Avsaknad av trådlöshetsmeck på bitone är tråkig. Men, för pengarna de kostar att extrautrusta mozarellaboxen innan den får det... rätt hårt på plånboken. styva 1300(det får man fråga de som VET och inte de som sprider rykten).
    Vill man prova och känna kraften av BT streaming (om man nu inte gjort det förut), så finns det alternativ med FÖRHOPPNINGSVIS sämre ljudkvalitet, för 60kr på ebay.

Om jag hade fått en enhet utan att se prislappen?
    Då hade jag hellre pekat på mozarellalådan, fullt uppgraderad för sina +11k... Men hade jag behövt betala själv, hade jag siktat in mig på en Bitone för knappt hälften (5500kr på brl atm)

Summering: Jag sitter med en Bitone nu. Oväntat nog är det en rätt jämn match.

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Eller inte.....uppdateringen är ett kapitel för sig. Trots att man följer instruktionerna (koppla ur DRCn och låt boxen tugga och stå "fryst" i 1-2 minuter osv) så finns det risk att minnet i boxen stackas och måste bytas. (Nytt minne kostar 700:- för övrigt)
    Precis vad som hände med min, fick dock en helt ny av Armour Nordic.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Originally posted by jimmaiy View Post
    då blir det iaf ingen bitone om där är högt grundbrus.
    någon som jämfört grundbruset med mosconin i samma system.
    för kan ju vara stegen också som låter?
    Jag har mindre grundbrus med min än utan.
    Kan iofs bero på många olika saker, som enhet och steg ihop med vilka kablar.
    Haft olika mängd brus med mina DLS HQL-kablar beroende på vad för enhet och steg jag haft dem till.
    Dock mkt mkt mindre brus med mina Ausioquest (hör och häpna).
    Iofs har jag mer brus ur boxen då jag kör analogt in kontra digitalt in.

Originally posted by JohanH View Post
    Tanka ner programvaran och testa?
    Borde ju va bästa sättet att prova

Leave a comment:

• JohanH
    replied

Tanka ner programvaran och testa?
    Borde ju va bästa sättet att prova

Leave a comment:

• JohanH
    replied

okej det va ju tur man fick veta det för har redan ett jävla brus med skitstereon jag har nu
    är det ingen som upplevt grundbrus i mosconin?
    sen är väl eqn osv begränsad på några kanaler i mosconin?
    Inget brus i min iaf.
    Nja...begränsad är den inte..
    Kör kanal 1-2 som mellanregister
    3-4 diskant
    5-6 mid
    7-8 sub
    Du kan ställa eq precis hur du vill...varenda siffra kan du skriva in själv så snarare tvärtom

Leave a comment:

• jimmaiy
    replied

Originally posted by haapppoooo View Post
    Grund bruset är ett allmänt känt fel...
    okej det va ju tur man fick veta det för har redan ett jävla brus med skitstereon jag har nu
    är det ingen som upplevt grundbrus i mosconin?
    sen är väl eqn osv begränsad på några kanaler i mosconin?

Leave a comment:

• haapppoooo
    replied

Grund bruset är ett allmänt känt fel...

Leave a comment:

• jimmaiy
    replied

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Det har jag aldrig råkat ut för, och då har jag dem linkade.
    Hmmmm......
    aha wierd!
    Då måste det ha nåt med att han råkat ställa mellanregister eller nåt sånt som högtalaren längst bort. Då följer ju dom andra med..

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Originally posted by dickbender View Post
    Som jag upplevde det så går det inte att lägga på en kanal utan att den andra inte påvärkas. Ex om jag skriver 20cm på vänster så ändras höger osv...
    Originally posted by Oloof View Post
    Det är för att då har linkat kanalerna.
    Ok trode det bara hade med filtret att göra. Har för mig att rear och front påvärka varandra med, men de kanske läses med linkningen också?
    Originally posted by Oloof View Post
    Ja precis!
    Det har jag aldrig råkat ut för, och då har jag dem linkade.
    Hmmmm......

Leave a comment:

• dickbender
    replied

Jaja ett helt vanligt handhavande fel alltså

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Ok trode det bara hade med filtret att göra. Har för mig att rear och front påvärka varandra med, men de kanske läses med linkningen också?
    Ja precis!

Leave a comment:

• dickbender
    replied

Leave a comment:

Working...
X