Announcement

Collapse
No announcement yet.

audison bit*** vs mosconi 6to8?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lonefox
    replied
    Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

Originally posted by jonash View Post
    Det där är nåt som de som förespråkar "fristående" DSPar GÄRNA "förbiser"; behovet av en Laptop, minst 4k för en halvdassig, typ 7k för en man kan använda.
    Bara för att sköta mjukvaran räcker det gott med en netbook för kaffepengar, men skall man ha RTA med i spelet så blir summan för det (ljudkort, mic och dator) densamma oavsett om DSPn är inbyggd eller extern...inte sant?

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by Expoze View Post
    Eller en femhundring på blocket för en som orkar med den programvaran som behövs.
    Ja men då kan man ju köpa en stulen F#1 anläggning med så var den diskussionen över, okej: F#1 billigt inköpt stulet vinner! ....

Leave a comment:

• Mats H
    replied

Originally posted by Expoze View Post
    Eller en femhundring på blocket för en som orkar med den programvaran som behövs.
    En sån jag hade till att tweaka F1'an och till mätprogrammet.

Helt värdelöst och klumpigt.

För 500kr får du ha laddaren i = förlängningskabel. Ingen laptop i världen för den summan har friska batterier.
    Gissar att en sån är rätt burrig i fläkten oxå?
    Har man högtalare i dörrarna/kickarna,kan man inte ha datorn i knäet - dämpar/skärmar av ljudet. Med datorn i passagerarsätet har man tappat hela finessen att kunna sitta orörlig.

Så pressa fram en bra app till de små underverken, bara.
    Gissar att programvaran är mindre än valfritt spel av typen "Angry Birds"?

Leave a comment:

• Expoze
    replied

Originally posted by jonash View Post
    Det där är nåt som de som förespråkar "fristående" DSPar GÄRNA "förbiser"; behovet av en Laptop, minst 4k för en halvdassig, typ 7k för en man kan använda.

Leave a comment:

• jonash
    replied

Originally posted by Mats H View Post
    Nu tänkte jag inte jäklas med dig, men vi diskuterade P99'an. Allt i en apparat som man kan sköta all tweak med fjärren.

Blir billigare än Cd + 6to8 + laptop. Dock inte lika flexibel, men i mitt tycke smidigare.

Jag håller dörren öppen för en 6to8 i min ägo, finns ju fler bilar i familjen som skulle behöva en upgrade.

Leave a comment:

• Mats H
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Fjärr ÄR bra, men tack för du jämför 6to8 med din 50000:- combo

Jag kan garrantera dig att en Alpine HU låter mer med sin fläkt än vad min ACER platta med SSD disk gör, eller fläkstyrda steg där fläktarna går konstat ska tilläggas.
    Och med batteritid på upp emot 8-9 timmars tweak så tror jag inte man e så vass i öronen heller.

Anä, finns bevis i något nummer av bilsport (mitten 20 hundra nånting ) där det står att jag blev 2:a efter Lars k
    Men annars så tävlar jag i stort sett varje dag, kl 09:00 börjar utmaningen att uppnå bättre och bättre resultat.
    Sen att vissa hinder på vägen (nämner inga namn) tar ens energi så man inte orkar med sitt eget projekt är en annan sak!

Problemet ligger nog i att programet blir förstort pga att 4to6/6to8 har så många funktioner.
    Men vad vet jag, jag är bara en nöjd användare .... med en tyst liten dator som både spelar musik digitalt och hanterar programmet klanderfritt!
    Nu tänkte jag inte jäklas med dig, men vi diskuterade P99'an. Allt i en apparat som man kan sköta all tweak med fjärren.

Blir billigare än Cd + 6to8 + laptop. Dock inte lika flexibel, men i mitt tycke smidigare.

Jag håller dörren öppen för en 6to8 i min ägo, finns ju fler bilar i familjen som skulle behöva en upgrade.

Leave a comment:

• hc_TK
    replied

Uten å ha lest igjennom hele tråden, men jeg har hatt både Bit one og har nå en mosconi 6to8.
    Jeg ville aldri kjøpt en Bit one igjen for å si det sånn
    Mosconi 6to8 er en awsome enhet og gjør seg meget bra.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Inte med det väsentliga som jag kan med fjärren till Pioneer'en, direkt från förarsätet utan att röra en fena.
    Fjärr ÄR bra, men tack för du jämför 6to8 med din 50000:- combo

Ja, helt värdelöst, men det kan ju bero på att laptopar sällan är tysta, kalla eller har obegränsad batteritid.
    Jag kan garrantera dig att en Alpine HU låter mer med sin fläkt än vad min ACER platta med SSD disk gör, eller fläkstyrda steg där fläktarna går konstat ska tilläggas.
    Och med batteritid på upp emot 8-9 timmars tweak så tror jag inte man e så vass i öronen heller.

Var det inte i samma veva som du slutade tävla?.
    Anä, finns bevis i något nummer av bilsport (mitten 20 hundra nånting ) där det står att jag blev 2:a efter Lars k
    Men annars så tävlar jag i stort sett varje dag, kl 09:00 börjar utmaningen att uppnå bättre och bättre resultat.
    Sen att vissa hinder på vägen (nämner inga namn) tar ens energi så man inte orkar med sitt eget projekt är en annan sak!

Helt ärligt förstår jag inte varför man inte satsat på en app för full tweak till dessa boxar? Eller jag förstår att det är mycket jobb och pengar, men användarvänligheten hade tagits till nya höjder.
    Problemet ligger nog i att programet blir förstort pga att 4to6/6to8 har så många funktioner.
    Men vad vet jag, jag är bara en nöjd användare .... med en tyst liten dator som både spelar musik digitalt och hanterar programmet klanderfritt!

Leave a comment:

• Oloof
    replied

Originally posted by Lonefox View Post
    Vad kostar Audisons BitTune tro? Vänta nu.....den har bara presenterats och kommer bara att säljas till ÅFs......
    Jag tänkte på det förut att det borde vara dags för Audison att komma med nåt nytt. Bit Tune så väldigt intressant ut.

Leave a comment:

• Mats H
    replied

Och dessa når du från både kontrollenhet/telefon/surfplatta som du själv framhåller
    Inte med det väsentliga som jag kan med fjärren till Pioneer'en, direkt från förarsätet utan att röra en fena.

Har du testat?
    Ja, helt värdelöst, men det kan ju bero på att laptopar sällan är tysta, kalla eller har obegränsad batteritid

Jag har använt dator ända sedan i början av 2000 talet så för mig är det ingen nyhet.
    Var det inte i samma veva som du slutade tävla?

BINGO!!
    Helt ärligt förstår jag inte varför man inte satsat på en app för full tweak till dessa boxar? Eller jag förstår att det är mycket jobb och pengar, men användarvänligheten hade tagits till nya höjder.

Leave a comment:

• jimmaiy
    replied

jag förstår inte problemet med att använda dator, finns ju små smidiga 10"? Kanske är för jag är emot surfplattor som känns helt meningslöst jämfört med en laptop.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by Nitromast View Post
    och jag kan tänka mig att min Nokia inte går att använda
    Kör dom W7 så borde den funka.

Leave a comment:

• Lonefox
    replied

Alla som tweakar mycket vet att man vill sitta i lyssningspossition när man kranar ljud utan att flytta sig.

Hur löser vi det utan en dator?

Trådlös fjärr alla Alpine F#1 staus är nog mitt förslag för den funkar skitbra.

Vad skulle ni vilja ha?

Jag kan alltid framföra till ansvariga att vi skulle vilja ha en "tweakmodul"

Trådlös eller trådbunden?

Vad får en sådan kosta?

Alpines går på 2495:- och det verkar som om det accepteras ... eller?

( Kan tillägga att Alpinefjärren kostade runda slängar 6000kr )
    Vad kostar Audisons BitTune tro? Vänta nu.....den har bara presenterats och kommer bara att säljas till ÅFs......

Leave a comment:

• Nitromast
    replied

och jag kan tänka mig att min Nokia inte går att använda

Leave a comment:

• Horsyhorse
    replied

Originally posted by Nitromast View Post
    Om jag inte har fel nu så går det att ställa in lite i 6to8en med telefonen, men ganska brutalt begränsad?
    Ingen tweakning, men vol, bal, sub. preset, m.m

Pierre

Leave a comment:

Working...
X