Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bit One funderingar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Bit One funderingar

    Originally posted by Lonefox View Post
    Manualen och egna erfaranheter
    Står klart och tydligt i manualen att utgående remote har sju sekunders fördröjning kontra ingående.
    Nakan tar en sekund eller två på sig att skicka remoten med...så när steget går igång så har det hunnit gå 4-5s av låten...
    Så från att jag slagit på enheten så tar det 9-10s innan det kommer ljud.

    Så nej Jonas.....det är inget löst baserat
    Du vet varför det finns fördröjning va?
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

    Comment


    • #47
      Re: Bit One funderingar

      Originally posted by jonash View Post
      Du vet varför det finns fördröjning va?
      För att den inte ska komma förtidigt?

      Comment


      • #48
        Re: Bit One funderingar

        Originally posted by Noiseprojekt View Post
        För att den inte ska komma förtidigt?
        Hahahaha Ja, på sätt och vis, eller inte komma alls.
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #49
          Re: Bit One funderingar

          Originally posted by jonash View Post
          Hahahaha Ja, på sätt och vis, eller inte komma alls.

          Nu får du förklara varför fördröjningen finns, är nyfiken..

          Comment


          • #50
            Re: Bit One funderingar

            Originally posted by jonash View Post
            Du vet varför det finns fördröjning va?
            Ja jag vet varför.
            Men varför sju sekunder? Det räcker med 2-3 sekunders fördröjning...eller hur?


            Originally posted by Noiseprojekt View Post
            Nu får du förklara varför fördröjningen finns, är nyfiken..
            Noiseprojekt> Om man ser till en tvåstegskedja (enhet ELLER box till steg) så kan det dels skapa på och avslagsstörningar om steget startar resp stängs av innan ljudkällan. Det klassiska "plopp" då man sätter på/stänger av.

            Det KAN ske mer extrema grejer med om man har otur....som att utrustning (främst högtalare) skadas.

            Därför har även vissa enheter en fördröjning av remoten för att signalen skall vara klar innan steg/box startar (som min Nakadvd) och i detta fall även boxen kontra steget.

            Så i en trestegskedja som jag har så har enheten en fördröjning för att inte skapa problem till boxen....som i sin tur har en fördröjning för att inte skapa problem mot steget.

            Men vad jag reagerar över är den LÅNGA fördröjningen. Den är överdrivet lång.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #51
              Re: Bit One funderingar

              Jag fick uppfattningen att det även handlade om att boxen vill ha tid att fullständigt boota klart innan den skall börja jonglera signal.

              edit:
              Tveksamt om det drar iväg till hela 7sek, men kan dra iväg kanske 3-4sek, och så normal delayn sätter igång efter det...

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #52
                Re: Bit One funderingar

                [Quote: Lonefox]
                Noiseprojekt> Om man ser till en tvåstegskedja (enhet ELLER box till steg) så kan det dels skapa på och avslagsstörningar om steget startar resp stängs av innan ljudkällan. Det klassiska "plopp" då man sätter på/stänger av.

                Det KAN ske mer extrema grejer med om man har otur....som att utrustning (främst högtalare) skadas.

                Därför har även vissa enheter en fördröjning av remoten för att signalen skall vara klar innan steg/box startar (som min Nakadvd) och i detta fall även boxen kontra steget.

                Så i en trestegskedja som jag har så har enheten en fördröjning för att inte skapa problem till boxen....som i sin tur har en fördröjning för att inte skapa problem mot steget.

                Men vad jag reagerar över är den LÅNGA fördröjningen. Den är överdrivet lång.[/QUOTE]


                Okej, tack för svaret!
                Men jag håller med dig, det känns som att 7-9 sek är väldigt lång tid..

                Comment


                • #53
                  Re: Bit One funderingar

                  Originally posted by zrken View Post
                  Jag fick uppfattningen att det även handlade om att boxen vill ha tid att fullständigt boota klart innan den skall börja jonglera signal.

                  edit:
                  Tveksamt om det drar iväg till hela 7sek, men kan dra iväg kanske 3-4sek, och så normal delayn sätter igång efter det...
                  Står 7 sek delay i manualen. Och om det är för att den skall boota upp riktigt så får jag antingen svälja det eller börja klaga på att de kunde fått den att boota snabbare

                  Originally posted by Noiseprojekt View Post

                  Okej, tack för svaret!
                  Men jag håller med dig, det känns som att 7-9 sek är väldigt lång tid..
                  Att tiden ökas på för mig beror delvis på min enhet med som i sig har en fördröjning....
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment

                  Working...
                  X