Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bit One funderingar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bit One funderingar

    vet ej vad jag gör för fel, men jag har resetat Bitone osv, och när jag startar programmet och den scannar så kommer det upp "ac link interface" någonting, sen kan man välja om den ska connecta med det eller om den ska fortsätta scanna.. Väljer jag fortsätt så kommer det upp "bitone device not found". Om jag connectar med aclink grejen så kan jag ej bocka ur den i programmet i efterhand heller..
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

    Comment


    • #32
      Re: Bit One funderingar

      Sådärja! Gör om, gör rätt som man brukar säga...
      Jag installerade om programmet och alla drivrutiner, och tydligen så blev det bättre andra gången jag gjorde det. Nu fungerade allt klockrent på en gång, DRCn osv! Nu är jag glad, och kan lägga lite tankeverksamhet på andra saker känner jag hehe.

      Nu slipper jag strula med det här senare i projektets gång iallafall, för nu vet jag hur det fungerar till en stor del

      Tack för alla tips jag har fått!
      Mvh Pontus
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • #33
        Re: Bit One funderingar

        Originally posted by ppk View Post
        Sådärja! Gör om, gör rätt som man brukar säga...
        Jag installerade om programmet och alla drivrutiner, och tydligen så blev det bättre andra gången jag gjorde det. Nu fungerade allt klockrent på en gång, DRCn osv! Nu är jag glad, och kan lägga lite tankeverksamhet på andra saker känner jag hehe.

        Nu slipper jag strula med det här senare i projektets gång iallafall, för nu vet jag hur det fungerar till en stor del

        Tack för alla tips jag har fått!
        Mvh Pontus
        Själv har jag planer på att se om jag har möjlighet att leka heldigitalt nästa år
        Peppar peppar men årets outnyttjade semester kanske betalar det till våren
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #34
          Re: Bit One funderingar

          hehe jasså, jag håller tummarna för dig! Det får nog bli i ett annat liv för min del
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • #35
            Re: Bit One funderingar

            Lånar tråden lite då jag har en fundering ang BitOne.1-SIP

            Har hört att det finns två olika varianter på BitOne med olika styrkor på RemoteOut.
            Klarar min SIP att dra ett relä så jag kan starta alla 4 stegen ifrån DRCn?

            Comment


            • #36
              Re: Bit One funderingar

              Originally posted by Lonefox View Post
              Själv har jag planer på att se om jag har möjlighet att leka heldigitalt nästa år
              Peppar peppar men årets outnyttjade semester kanske betalar det till våren
              Då blir vi två. Ligger ett par TH quattro och glänser i garaget
              sigpicMS-SOUND
              Micke7406

              Comment


              • #37
                Re: Bit One funderingar

                Originally posted by Noiseprojekt View Post
                Lånar tråden lite då jag har en fundering ang BitOne.1-SIP

                Har hört att det finns två olika varianter på BitOne med olika styrkor på RemoteOut.
                Klarar min SIP att dra ett relä så jag kan starta alla 4 stegen ifrån DRCn?
                Bara hört att det finns BitOne och BitOne.1
                Lusläs manualen för i den står det hur mkt ström remoten lämnar ut om jag minns rätt nu...

                Originally posted by Mikka View Post
                Då blir vi två. Ligger ett par TH quattro och glänser i garaget
                Hm....om du inte gav fullpris för den så har jag en misstanke om vem de kommer ifrån.
                Om du gav fullpris så kommer de typ fån honom ändå

                Själv blir det ett nyare mindre syskon.....har INTE råd med två st TH Q hur trevligt det än hade varit
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #38
                  Re: Bit One funderingar

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Bara hört att det finns BitOne och BitOne.1
                  Lusläs manualen för i den står det hur mkt ström remoten lämnar ut om jag minns rätt nu...
                  Enligt manualen ska den lämna 20mA och det är ju f**n ingenting.. :/

                  Comment


                  • #39
                    Re: Bit One funderingar

                    Originally posted by Noiseprojekt View Post
                    Enligt manualen ska den lämna 20mA och det är ju f**n ingenting.. :/
                    Borde räcka till en optokopplare eller kanske ett miniatyrrelä. Kolla Elfa.
                    Fd tävlande med min Citroën C5.

                    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                    sigpic

                    Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bit One funderingar

                      Originally posted by Expoze View Post
                      Borde räcka till en optokopplare eller kanske ett miniatyrrelä. Kolla Elfa.
                      Eller hoppas att stereon faktiskt är hel så jag kan starta dom via stereon..
                      (Tror remoten var kass efter jag fick tillbaka den ifrån service)

                      Comment


                      • #41
                        Re: Bit One funderingar

                        BitOne klarar 20mA ja........ BitOne.1 klarar 130mA enl. manualen.
                        Fortfarande på tok för lite ström
                        Menar.....normal remote är ju på 0.5-1A......
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • #42
                          Re: Bit One funderingar

                          Hej,

                          Ett normalt steg klarar sig med cirka 1mA för att starta. Detta innebär att om du inte har mer än ett 20 tal steg på bitTen eller 130 steg på bitOne så ska du klara dig utan extra relä eller liknande

                          Mvh
                          Armour Nordic
                          www.armournordic.se

                          Comment


                          • #43
                            Re: Bit One funderingar

                            Originally posted by Armour Nordic View Post
                            Hej,

                            Ett normalt steg klarar sig med cirka 1mA för att starta. Detta innebär att om du inte har mer än ett 20 tal steg på bitTen eller 130 steg på bitOne så ska du klara dig utan extra relä eller liknande

                            Mvh
                            Armour Nordic
                            Ah det är just om man vill ha relä för att tex. styra fläktar som det tråkiga börjar
                            Finns inte många relän som är enkla att få tag i som bara kräver max 20 eller 130mA i startström....

                            Men det JAG verkligen stör mig på är att det är sju sekunders fördröjning på remote ut från boxen. Det är onödigt lång tid. RÄcker med två-tre sekunder för att man skall slippa problemen som kan uppstå om steget startar för fort
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #44
                              Re: Bit One funderingar

                              Originally posted by Lonefox View Post
                              Ah det är just om man vill ha relä för att tex. styra fläktar som det tråkiga börjar
                              Finns inte många relän som är enkla att få tag i som bara kräver max 20 eller 130mA i startström....

                              Men det JAG verkligen stör mig på är att det är sju sekunders fördröjning på remote ut från boxen. Det är onödigt lång tid. RÄcker med två-tre sekunder för att man skall slippa problemen som kan uppstå om steget startar för fort
                              Vad baserar du den tiden på för något?
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • #45
                                Re: Bit One funderingar

                                Originally posted by jonash View Post
                                Vad baserar du den tiden på för något?
                                Manualen och egna erfaranheter
                                Står klart och tydligt i manualen att utgående remote har sju sekunders fördröjning kontra ingående.
                                Nakan tar en sekund eller två på sig att skicka remoten med...så när steget går igång så har det hunnit gå 4-5s av låten...
                                Så från att jag slagit på enheten så tar det 9-10s innan det kommer ljud.

                                Så nej Jonas.....det är inget löst baserat
                                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                                Comment

                                Working...
                                X