Announcement

Collapse
No announcement yet.

Musiken låter bättre i baksätet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Musiken låter bättre i baksätet

Originally posted by Nonne View Post
    Det är det inte alls, du kan få det att låta hur bra som helst.
    Fast nu har jag ingen erfarenhet av hur dina produkter beter sig med dessa förutsättningar.

Det som krävs är att man har koll på varje kanal, något som är viktigt är att man har tillgång till riktiga filter.
    Jag brukar dela mina Mosconi ONE 60.4 ca 180Hz lågpass påbasarna, 225Hz högpass på dörrarna.
    Ska du spela snorhögt måste du köra subsonic eller ännu bättre bandpass på högtalarna under stolarna, jag brukar då dela på 50Hz då jag monterar Gladen ONE 201 BMW, 55Hz 18 Db om det är en yngre förare av bilen.
    Vilka delningarsom fungerar på dina högtalare kan jag inte utala mig om innan jag hört hur dom låter.

Även nivåerna behöver få sig en separat omgång, särskilt om du även ska tidskompa varje kanal.

Det kan man nog säga

Jag börjar alltid med att ställa filterna så högtalarna arbetar utan förvrängning.
    Efter det justerar jag nivåer så allt lirar ihop.
    Ett ovant öra kan ha svårt att urskilja om man ska sänka lite här och höja lite där för att det ska kännas balancerat.

Efter det ska subben lira ihop med resterande kanaler, ibland kan det då vara så att man har lite för lite tryck i subben så steget går på fullt.
    Då gäller det att sänka framsystemets nivå, GAIN är ingen volymkontroll ... det är en kalibrering så signalerna blir synkade för bästa brus/prestanda.

Det viktiga i BMW är att när du trycker på lite så får inte karossen sjunga med, alltså basarna under stolarna "pyser" och lever djävel med tröskellådorna.
    Detta oljud hör du utanför bilen.
    Ang trösklarna så ska jag ta tag i det när tid finns. Verkar vara enkelt att montera ner dom och i samma veva montera dit matta. Det låter skramligt som tusan utanför bilen, jag vet om det

För övrigt väntar jag illande på ett samtal om en tid från nonne, vill höra dina sunpunkter och åsikter om vad jag gjort, rätt, men framförallt vad som är FEL.
    Last edited by Huntelaar; November 23, 2013, 22:56.

Comment

Jag lovar att ringa så fort jag har tid
      sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
        Det viktiga i BMW är att när du trycker på lite så får inte karossen sjunga med, alltså basarna under stolarna "pyser" och lever djävel med tröskellådorna.
        Detta oljud hör du utanför bilen.
        ^ Ljudet av ett par svinförbannade bävrar som fastnat i underredet är inte långt borta.... Harre satfläsk vad det skrammlade....

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Working...
        X