Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    snyggt bygge oloof!
    Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
    "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
    Facebook: husse bygger gladenwagon
    Instagram: husse_bygger_gladenwagon

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      Originally posted by Jelly View Post
      Hej Oloof,
      Med tanke på vad du skriver d v s att du Aldrig tävlat förut så vore det naturliga steget helt enkelt vara Rookie på något lämpligt butiksevent i
      närheten alternativt Advanced på något förbundsevent men det kanske är lite tidigt för det .

      Välkommen ut på tävlingsbanan, ser för övrigt fint ut det du gjort.
      Ja, det är sant det du säger!

      Tack!

      Originally posted by jensclaudius View Post
      Jag tycker du ska satsa på advanced direkt med tanke på nivån på bygget.
      Okej, blir nog möjligtvis det då!

      Originally posted by ville91 View Post
      ska du ner till Mantorp den 3 Augusti? vill gärna få en provlyssning o skulle va kul om du oxå skulle kunna ställa upp i SQ rookie=) man bör ju börja lågt från början om du får bra bedömning e det ju att bara gå upp en klass=)
      Möjligtvis, hittar ju dock inte mycket information om eventet?

      Originally posted by huSSe View Post
      snyggt bygge oloof!
      Tackar!

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        Originally posted by Oloof View Post



        Möjligtvis, hittar ju dock inte mycket information om eventet?


        Tackar!
        http://www.bilsport.se/event/action-meet/

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Då var det äntligen dags att få till lite bättre fitment på bilen.

          Bilen går faktiskt på över lyften ganska lätt, mest stänkskydden som tar i.


          Det jag vill fixa är alltså att få ut framhjulen lite mer för att matcha bak. I fram är fälgarna på ET45 och kommer montera 15mm spacers.

          Men först lite valsning av ena framskärmen som blev bytt efter krocken


          Slipa rent bromsskivan


          Spacers från Manton Racing. Riktigt bra gjorda!


          Vände även på däcken bak innan dom slits ner på corden..


          Dessutom kände jag att en ny fyrhjulsmätning vore bra. Blev lite väl mycket toe-in i fram efter att spacerna kom på. Förra gången jag mätte i höstas skilde det en hel grad i camber i fram trots att båda topplagringarna stod lika. Men det hade jämnat ut sig mer nu.
          Före:


          Jag ställde både camber och toe-in så jämt det bara gick. Blev ganska nöjd!
          Efter:


          Jag blev riktigt nöjd med hur den satt sig nu med spacers fram! Det jag vill göra senare är att sätta på 205or i fram samt kanske få ner den lite mer. Men sänker jag mer kommer den bli omöjlig att köra i vinter. Nu på sommarn är det inga problem, kommer fortfarande över dom flesta hinder.



          Last edited by Oloof; October 2, 2014, 15:37.

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Om du kommer upp på en sån där lyft så lär du ju sänka! Min skrapade överallt när jag skulle upp så det lära pallas en hel del för att komma över, och då är den ändå inte låg. Men jäkligt sjyst stuk du fått till på Golfen! Lite mörkare bakrutor bara så är den klockren!
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Jag tycker höjden är perfekt!
              Är ju grymt jobbigt om man använder bilen mkt och den skrapar i för minsta lilla.

              En notis: Inte ändrar sig väl toe-in för att man sätter på spacers........
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Om du kommer upp på en sån där lyft så lär du ju sänka! Min skrapade överallt när jag skulle upp så det lära pallas en hel del för att komma över, och då är den ändå inte låg. Men jäkligt sjyst stuk du fått till på Golfen! Lite mörkare bakrutor bara så är den klockren!
                Tack!
                Men klart det skrapar, men man behöver inte vara så rädd för skrap, är ändå bara plast under. Förra veckan kom jag inte ens av lyften, framhjulen stod bara och spann.

                Originally posted by Hewi View Post
                Jag tycker höjden är perfekt!
                Är ju grymt jobbigt om man använder bilen mkt och den skrapar i för minsta lilla.

                En notis: Inte ändrar sig väl toe-in för att man sätter på spacers........
                Nej man tycker inte det. Ställde ju dock för ett halvår sedan, antingen vart den mätningen väldigt fel eller så har nåt ändrats under tiden!

                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  Min Logitech Squeezebox som jag tänkt använda som huvudenhet verkar inte kunna fungera bra alls. Den är väldigt buggig, hänger sig och tappar kontakten med hårddisken via usb. Förstår inte hur svårt det kan vara att få en spelar att spela upp musik via en hårddisk. Men det verkar efter lite mer sökande på nätet som ett vanligt problem att den inte klarar av att agera som egen server.

                  Så nu vet jag inte exakt vad jag skall försöka fixa istället till senare. Om man ska bygga ihop en egen dator eller köpa en vanlig mediaspelare och koppla upp till en 7" skärm.
                  Vet inte än vilka andra alternativ som finns.

                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

                    Varför inte en 7" surfplatta, typ Google Nexus 7 eller Ipad Mini?
                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

                    More to come...

                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      Originally posted by ChriZtoffer View Post
                      Varför inte en 7" surfplatta, typ Google Nexus 7 eller Ipad Mini?
                      För att jag vill ha det mer integrerat än så. Känns inte praktiskt med en surfplatta i bilen.

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        Visuell smidighet till integrering, finns möjlighet

                        http://www.soundmanca.com/ipad-mini-...cars-dashboard

                        Bygglogg: SQW: TransFårrden

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          Originally posted by zrken View Post
                          Visuell smidighet till integrering, finns möjlighet

                          http://www.soundmanca.com/ipad-mini-...cars-dashboard
                          Snyggt!
                          Ett problem med att använda en Appleprodukt är att det inte går att spela flac.
                          Man skulle kunna använda en iPad som en fjärrkontroll däremot för att styra en dator som istället spelar upp musiken.

                          Jag har egentligen bara några få krav. som jag inte tycker borde vara så svåra att få till.

                          Stabil och bra mjukvara/hårdvara
                          Spela upp flac
                          Digital utgång
                          Uppspelning via tex extern hdd
                          Hyffsat smidig istallation i bil

                          Squeezeboxen har allt det där förutom stabil mjukvara/hårdvara.

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Skulle åka och tweaka bilen hos Micke på PM-shopen idag, men när jag hoppar in i bilen så märker jag att 4-kanalaren inte går igång.
                            Vet inte vad det beror på, men alla säkringar etc är hela. Inte hunnit felsöka mer än så.

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Har du kommit åt den där rackarns lilla knappen???

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                Originally posted by Noiseprojekt View Post
                                Har du kommit åt den där rackarns lilla knappen???
                                Vilken rackarns lilla knapp?

                                Comment

                                Working...
                                X