Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oloof's Golf MK6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Oloof's Golf MK6

    Surt att behöva göra om. Men det kommer att bli snyggt.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • Re: Oloof's Golf MK6

      Du gör precis det jag vill göra! Bygga välljud i en Golf Och med DLS också

      Helt galet bra tråd, kommer kika tillbaka X antal gånger för inspiration och ideér
      www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

      Comment


      • Re: Oloof's Golf MK6

        Originally posted by octan View Post
        Surt att behöva göra om. Men det kommer att bli snyggt.
        Ja det var inte så farligt mycket som tur va

        Originally posted by Hassman View Post
        Du gör precis det jag vill göra! Bygga välljud i en Golf Och med DLS också

        Helt galet bra tråd, kommer kika tillbaka X antal gånger för inspiration och ideér
        Tack så mycket! Vore kul att se fler byggen i nyare golfar!
        Jag tycker än så länge att det är en väldigt bra bil att bygga i. Men då har jag inte hunnit spela nåt ens, så jag vet inte hur bra den låter inuti!

        Comment


        • Re: Oloof's Golf MK6

          Originally posted by Oloof View Post
          Ja det var inte så farligt mycket som tur va


          Tack så mycket! Vore kul att se fler byggen i nyare golfar!
          Jag tycker än så länge att det är en väldigt bra bil att bygga i. Men då har jag inte hunnit spela nåt ens, så jag vet inte hur bra den låter inuti!
          Med den energin och produkter du lagt ner på bilen så ska det förhoppningsvis låta riktigt bra Ja men precis, kul med folk som bygger i nyare modeller och ovanliga modeller likaså
          www.12vled.se - Cool & fräsch belysning till bilen!

          Comment


          • Re: Oloof's Golf MK6

            Nu vill vi se en uppdatering ;-)
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • Re: Oloof's Golf MK6

              Originally posted by jensclaudius View Post
              Nu vill vi se en uppdatering ;-)
              Kommer nog lite imorgon!

              Comment


              • Re: Oloof's Golf MK6

                Jag och Jens klädde nu till slut in mina a-stolpar. Det verkade ganska svårt att få till det bra men Jens gjorde ett väldigt bra jobb. Tack så mycket!









                Endast temporära skruvar, ingen som vet var jag kan få tag på svart träskruv med insex?





                Comment


                • Re: Oloof's Golf MK6

                  Träskruv med insexhar du här t.ex:
                  http://www.hifikit.se/tillbehor/skruv/insexskruv
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • Re: Oloof's Golf MK6

                    Stiligt!
                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

                    More to come...

                    Comment


                    • Re: Oloof's Golf MK6

                      Verkligen trevligt att vila blicken på!
                      Inspirerande vinklar på 3orna. Betydligt mer invinklad vänsterkanal än förväntat.. Ska försöka ta lärdom av det här - om det nu visar sig vara klockrent

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: Oloof's Golf MK6

                        Originally posted by zrken View Post
                        Verkligen trevligt att vila blicken på!
                        Inspirerande vinklar på 3orna. Betydligt mer invinklad vänsterkanal än förväntat.. Ska försöka ta lärdom av det här - om det nu visar sig vara klockrent
                        Tack!


                        Allting spelar och fungerar bra, Pierre på Seastream hjälpte mig lite att få till nivåer etc. Nu ska allt bara spelas in och lite smågrejer ska färdigställas.

                        Jag har ju nu även fått kunna använda min Squeezebox Touch endel, och jag är verkligen nöjd med den! Just att kunna spela upp flac. utan problem och att ha en optisk utgång är klockrent. Har även provat Spotify funktionen som då fungerar när jag kopplar upp den till en Wifi-spot från mobilen. Jag använder själv aldrig Spotify men det funkar väldigt bra trots den relativt långsamma mottagningen från 3G nätet.

                        Det jag behöver lösa med den är däremot att varje gång man bryter stömmen så måste all musik laddas in igen från hårddisken. Jag ska mäta och se hur mycket ström den drar i standby-läget. För i så fall borde man kuna sätta en i standby varje gång man stänger av bilen istället.
                        Det borde även lösa ett problem jag har med att det dånar till ordentligt om jag har Bitone inställd på optisk när jag startar bilen och då Squeezeboxen. Jag tänker att det beror på att den måste starta om från början och då skickar iväg nån dum signal till processorn.

                        Ljudet är jag annars ganska nöjd med just nu, vi får se hur det utvecklas med tiden då högtalarna blir lite mjukare. Det jag saknar just nu är lite tryck från midbasen, höjer jag så slår dom igenom ganska tidigt. Ska prova att dela lite högre än 45 som jag har för mig att dom står på nu.
                        Last edited by Oloof; July 3, 2013, 11:05.

                        Comment


                        • Re: Oloof's Golf MK6

                          Och så fort man fått systemet att lira så blir man sugen på att tävla!
                          Har aldrig tävlat förut så vet knappt hur det går till. Men bara att börja läsa reglerna lite mer noggrant.

                          Vilken klass tycker ni att jag borde satsa på i början?

                          Comment


                          • Re: Oloof's Golf MK6

                            Originally posted by Oloof View Post
                            Och så fort man fått systemet att lira så blir man sugen på att tävla!
                            Har aldrig tävlat förut så vet knappt hur det går till. Men bara att börja läsa reglerna lite mer noggrant.

                            Vilken klass tycker ni att jag borde satsa på i början?
                            Hej Oloof,
                            Med tanke på vad du skriver d v s att du Aldrig tävlat förut så vore det naturliga steget helt enkelt vara Rookie på något lämpligt butiksevent i
                            närheten alternativt Advanced på något förbundsevent men det kanske är lite tidigt för det .

                            Välkommen ut på tävlingsbanan, ser för övrigt fint ut det du gjort.
                            Mvh // Jelly
                            EMMA Domare 2013 Ljud + Inst.

                            Nya leksaken : http://www.garaget.org/?car=329045

                            Comment


                            • Re: Oloof's Golf MK6

                              Jag tycker du ska satsa på advanced direkt med tanke på nivån på bygget.
                              Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                              Comment


                              • Re: Oloof's Golf MK6

                                ska du ner till Mantorp den 3 Augusti? vill gärna få en provlyssning o skulle va kul om du oxå skulle kunna ställa upp i SQ rookie=) man bör ju börja lågt från början om du får bra bedömning e det ju att bara gå upp en klass=)

                                Comment

                                Working...
                                X