Originally posted by huSSe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Collapse
X
-
Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"
ok bra det. för jag funderar på mosconi steg jag oxå.
finns det nån utgång till extern fläkt på mosconi stegen,
som på dls stegen ?
Leave a comment:
-
Mitt LRx har klarat av trånga utrymmen med bara en fläkt i sig utan externa fläktar så jag tror inte det blir ngt problemOriginally posted by Expoze View PostMosconi-stegen klarar inbyggnad sjukt bra faktiskt,sitter 2 inbyggda fläktar i varje steg oxå. Skulle det uppstå för mycket värme så blir det några extra fläktar som får ventilera lite.
Leave a comment:
-
Mosconi-stegen klarar inbyggnad sjukt bra faktiskt,sitter 2 inbyggda fläktar i varje steg oxå. Skulle det uppstå för mycket värme så blir det några extra fläktar som får ventilera lite.Originally posted by huSSe View PostHur blir det med kylningen av stegen då du lägger en glaslucka över..?
Leave a comment:
-
Hur blir det med kylningen av stegen då du lägger en glaslucka över..?
Leave a comment:
-
Nice
skulle haft läder vid stegen oxå hehe
Leave a comment:
-
Kör väl lite mer bilder.
Lådan skulle man ju klä oxå.
Tänkte köra lite blandade ytor i detta bygget, vet inte riktigt varför men det känns som att det får lite mer liv på nåt sätt.
Baffeln fick ett lager med konstskinn.

Övriga lådan kläs med matta, kanten som bli mellan mattan och skinnet ska trimmas till lite framöver, tror det går att få det rätt bra.

Provmontering!

Golvet ska få matta på sig, känns mer praktiskt så. Är ju fortfarande en bruksbil. Började med att fräsa ur ett spår för att kunna lägga en glasskiva över stegen för utställning alternativt ett vanligt golv för vardagsbruk.

Lite matta på det då....

Tja...blir nåt sånthär då.

Återstår en hel del jobb innan jag kallar det för färdigt men nu börjar man se hur det ska se ut iallafall.
Leave a comment:
-
Ja, det har använts förrOriginally posted by Expoze View PostTack ska ni ha.
Säkert nån som provat denna typ av stagning innan, ville mest testa nåt annorlunda och det verkar funka sjukt bra.
Men likväl, bra med en påminnelse, om man sitter med begränsad yta!
Det finns ett alternativ till det där, om man har ÄNNU mindre med plats, och det är att köra rör, med gänga i båda ändarna, som stag. Då använder man bulten som man drar fast basen med, att gänga ned i röret, och sen andra änden i väggen på andra sidan med bult där med. Man får se till att täta det sen bara.
//J
Leave a comment:
-
jo det så klart att gängorna ska jävlas, men det går att komma runt lite, i allafall om man e över nitisk i att borra hålet en typ ½mm mindre, och sen spänner i islags muttern eller då som jag gör med ett skruvstycke och styr in och sen jämt tryck o press på så blir det rejält tajt runt gängorna.. som sagt om man vill vara övernitisk i arbete
det funkar men bra mkt mer jobb för den sakens skull.. sen ej att för glömma det finns insatasgängor för trä och metall att skruva fast om man vill göra det enkelt för sej
finns i en massa gamla möbler som funkar kanon...
Leave a comment:
-
Originally posted by rattlinpolo View PostSmart lösning med spänningen i lådan
Originally posted by ChriZtoffer View PostLösningen på stagning gillas, lite annorlunda men smidig! Nedre skruvhålet för basen hadd dock kunnat lösas på annat sätt, bara att försänka (helst med en cylinderborr eller vad dom nu heter, så man får en slät yta) och dra i islagsmuttern innan baffeln skruvas fast.
Originally posted by hasse the man View Postlåter som en toppen ide med islagsmuttrar önskvärt många gånger är ju att få en avlång modell som tar upp krafterna åt sidorna och ger lite extra material att fästa i vore ju toppen men trevligt bygge detta...

Tack ska ni ha.
Säkert nån som provat denna typ av stagning innan, ville mest testa nåt annorlunda och det verkar funka sjukt bra.
Islagsmutter från baksidan hade gått om man hade reflekterat över hur nära kanten man var redan innan man skruvade ihop lådan.

Förvisso har jag lessnat lite på islagsmutter, tycker de jag har fått tag i ofta har haft lite ojämn kvalite och skär gärna i gängorna vilket leder till bekymmer den dagen man vill plocka ut ett element.
Leave a comment:
-
låter som en toppen ide med islagsmuttrar önskvärt många gånger är ju att få en avlång modell som tar upp krafterna åt sidorna och ger lite extra material att fästa i vore ju toppen men trevligt bygge detta...
Leave a comment:
-
Lösningen på stagning gillas, lite annorlunda men smidig! Nedre skruvhålet för basen hadd dock kunnat lösas på annat sätt, bara att försänka (helst med en cylinderborr eller vad dom nu heter, så man får en slät yta) och dra i islagsmuttern innan baffeln skruvas fast.
Leave a comment:
-
Smart lösning med spänningen i lådan
Leave a comment:

Leave a comment: