Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 245 goes loud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• perkan
    replied
    Re: Volvo 245 goes loud

då har de hänt lite mer idag. i morse testa ja baffeln till 6,5 i skuffluckan. så de inte skulle bli något galet när den skulle slutmonteras plus att ja borra lite så ja kunde bulta fast baffeln så den sitter fast ordentligt. lite bilder på va som hänt idag
    Attached Files

Leave a comment:

• Tobbe
    replied

Originally posted by Tobbe View Post
    finns ju andra märken som jag nog heller hade kollat på...

Typ, audio system och b2 om du ska ha gott med mos.

Sen tycker jag att det var mycket snack men inga siffror, kom igen nu, vi vill se dB!!!!!!

Nuff said,

Leave a comment:

• perkan
    replied

ja de är inte svårt o å få sig en titt på skräcken hehe. bara o titta förbi kil o svänga in när du har tid över.

Leave a comment:

• krisse
    replied

Jasså stefan trodde du hade tagit efter min lucka haha! Ser bra ut detta. Hade varit kul att se irl. Kanske går att lösa?:-)

Leave a comment:

• perkan
    replied

Originally posted by stejfaan View Post
    Vi snackade inte "mos" om du läser vad dom andra skrev också.. aja whatever RE framför b2.
    Ontopic snyggt med luckan perkan tagit efter min idé fast ja har 2 5.25er plastat med låda iställe
    jasså har du också byggt så. hehehe. de visste ja inte ens. ja men kör man med vägg så måste man ju ha lite demo bakom bilen med eller va säger du

Leave a comment:

• stejfaan
    replied

Nu snackade vi om mos och då nämnde du ju RE och då var tanken ju nog att det var steg och inte basar,
    Vi snackade inte "mos" om du läser vad dom andra skrev också.. aja whatever RE framför b2.
    Ontopic snyggt med luckan perkan tagit efter min idé fast ja har 2 5.25er plastat med låda iställe

Leave a comment:

• Tobbe
    replied

bara för man kör RE behöver man inte köra US amps ju.. och prismässigt typ lika dyra som b2..?
    Nu snackade vi om mos och då nämnde du ju RE och då var tanken ju nog att det var steg och inte basar,

Leave a comment:

• perkan
    replied

de blev skuffluckan som fick bli nästa offer för dom sista 6,5" koaxialerna som inhandlades i helgen. gött o ha när man står utanför bilen o kan poppa lite har gjort en baffel och distans ringar så de blir lite vinkel på dom. så hann ja spänna upp tyg o dra på lite gelcoat. väntar bara på att de ska härda så blir de några lager till o sen på med tyg o smälla upp de på plats.
    Attached Files

Leave a comment:

• stejfaan
    replied

Inget, men stegen från US amps ger ju inte mer mos än vad han redan har i sina stetsom, visst låter dom bättre, men det är jag nog säker på att dom andra märken som jag nämde också gör, sen har dom ju typ 200-300% mer mos än största US amps steget.

Men visst RE basarna är läkra, men som allt annat väl dyra om man vill ha dom riktig grymma grejorna.
    bara för man kör RE behöver man inte köra US amps ju.. och prismässigt typ lika dyra som b2..?

Leave a comment:

• Tobbe
    replied

Vad är de för fel på Re då????
    Inget, men stegen från US amps ger ju inte mer mos än vad han redan har i sina stetsom, visst låter dom bättre, men det är jag nog säker på att dom andra märken som jag nämde också gör, sen har dom ju typ 200-300% mer mos än största US amps steget.

Men visst RE basarna är läkra, men som allt annat väl dyra om man vill ha dom riktig grymma grejorna.

Leave a comment:

• stejfaan
    replied

Sen tycker jag att det var mycket snack men inga siffror, kom igen nu, vi vill se dB!!!!!!
    Vad är de för fel på Re då????

Leave a comment:

• perkan
    replied

Originally posted by Lellen View Post
    Frode säljer ju Re Audio,Udimension med mera
    sant. men ja får se om ja fortsätter med 245an eller bygger ny bil nästa år. eller så kanske man slutar o börjar köra hoj igen sköj de med. hehe. får ta ett varv upp till arvika igen nu o hälsa på er. stressa på dig lite så du kommer i form o får lite motivation

Leave a comment:

• perkan
    replied

149 blankt spela vi förra året med stänge dörr o en massa fel. 150,7 med öppen dörr. så de tycler ja inte är så dåligt. men mer ska de bli om allt går vägen. har ju ny port i år o ny batteribank. så de ska kunna flyta mer luft o strömmen inte ska svika som den gjorde sist.

nu är ja grymt nöjd med kicker rockford och stetsom. för de har varit rimliga priser o skapligt högt har de ju spela. dock kanske de blir helt nya märken när ja ska bygga ny bil. men något nytt projekt kommer de inte o bli för ens tidigast nästa vinter om inte 245an plockas ner o byggs om igen den som lever får se.

Leave a comment:

• Lellen
    replied

Originally posted by perkan View Post
    hahaha. okej. men de finns ingen återförsäljare runt karlstad eller så? alltid kul o kolla in lite nya grejer. kompisen har 2st re sx som han ska slänga in i sin bil framöver. ska bli kul o se om dom lirar något.
    Frode säljer ju Re Audio,Udimension med mera

Leave a comment:

• Tobbe
    replied

Leave a comment:

Working...
X