Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 245 goes loud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• perkan
    replied
    Re: volvo 245 goes loud

ja jag har inte riktigt kollat upp va som gäller för klass för mig. men hamnar ja i extrem så kommer inte o tävla. utan då blir de mest demo körning o bass race kanske

Leave a comment:

• R4-Junior
    replied

Kollade runt lite här och såg du tänkte köra ss1+ har för mig att du inte får ha din dämpning i taket som du har det då har för mig att man inte får dämpa med limmad plyfa i taket framför B-stolpen samt att dina dörr sidor är för tjocka är för långt från org dörrsida.så du kommer nog hamna i extrem med din bil så tolkar jag det i alla fall ..

en som har den obotliga skadan BASSKADAN

Leave a comment:

• perkan
    replied

hahahaah. volvo är riktigt. de funkar med DD också. men kicker solo x är att goa dom med.

Leave a comment:

• Sound_lover
    replied

Originally posted by Emilius View Post
    Bra blir det ju garanterat,
    Volvo och kicker, alla rätt, hehe
    Bara 1 rätt där Det blir nog fränt när allt blir färdigt

Leave a comment:

• Emilius
    replied

Bra blir det ju garanterat,
    Volvo och kicker, alla rätt, hehe

Leave a comment:

• perkan
    replied

nej de tror ja inte. men de märks när ja får igång allt. så får vi se va allt lirar hoppas på lite höga db i alla fall.

Leave a comment:

• Emilius
    replied

Näe skärmar ska väl inte va världens lättaste att spela sönder egentligen

Leave a comment:

• perkan
    replied

ja de ska bli kul o se hur länge dom håller. hehehe. men dom kosta inte så värst mycke så skulle dom gå åt helvete så är de inte hela världen. blir nog en ground zero 10" bas fram som frippe säljer så ja får lite skön midbas fram

Leave a comment:

• Emilius
    replied

Keep up the good work så det kan spelas sönder dem skärmarna snart

Leave a comment:

• perkan
    replied

då har man slitit sig från källar renovering o unge ett par timmar o gjort något i bilen. har klätt om innertaket svart nu äntligen. bara lite små pyssel kvar o fixa så är de klart.
    så har ja fått upp dvd skärmarna så dom är på plats.
    Attached Files

Leave a comment:

• Loffi
    replied

Originally posted by perkan View Post
    så då har man hittat ut ur svackan o grejat lite med bilen igen.
    har köpt komplett kjolpaket runt om.
    byggt klart mitt konsolen o satt i dubbla volt mätare för o ha koll på strömmen till bas stegen och till multimedia grejerna. då dom går på olika batteribanker.
    fått in ett nytt innertak. köpte ett nytt orginal tak då ja insåg att ja hellre skulle elda upp bilen än o fixa ett eget (ja jag testade o de gick åt ....... hehehe)
    sen har har ja köpt 2st 9" solskydds skärmar som ska upp. dock får ja bygga egna fästen för skiten som följde med passa ju givetvis inte.
    har även flyttat stegen som driver dörrarna o gjort klart de.
    så lite bilder hur de ser ur för tillfället då
    ser ut som att vi får ta ett varv eller två med dammtrasan när vi är färdiga hahahaha.
    Bra "nattbild" ilf synd att du inte fixa nå när inner stegan är på,ser fan maffigt ut då BTW alkohol är gott HAHAHAHAHAHA Bra jobbat

Leave a comment:

• perkan
    replied

så då har man hittat ut ur svackan o grejat lite med bilen igen.
    har köpt komplett kjolpaket runt om.
    byggt klart mitt konsolen o satt i dubbla volt mätare för o ha koll på strömmen till bas stegen och till multimedia grejerna. då dom går på olika batteribanker.
    fått in ett nytt innertak. köpte ett nytt orginal tak då ja insåg att ja hellre skulle elda upp bilen än o fixa ett eget (ja jag testade o de gick åt ....... hehehe)
    sen har har ja köpt 2st 9" solskydds skärmar som ska upp. dock får ja bygga egna fästen för skiten som följde med passa ju givetvis inte.
    har även flyttat stegen som driver dörrarna o gjort klart de.
    så lite bilder hur de ser ur för tillfället då
    Attached Files

Leave a comment:

• perkan
    replied

Originally posted by Frippe_L View Post
    Har inte testat pl200 nån gång, jag e bekväm o har det då funnits PL400 på samma ställe ja köpt rör eller skivor så har det köpts där.

LAT hahaha. nej da

Leave a comment:

• Frippe_L
    replied

Originally posted by Stickan View Post
    limmat mitt rör till 8"are med pl200, jag e den förste till o hålla med hewi.... funkar skitbra!
    Har inte testat pl200 nån gång, jag e bekväm o har det då funnits PL400 på samma ställe ja köpt rör eller skivor så har det köpts där.

Leave a comment:

• Stickan
    replied

Originally posted by Hewi View Post
    PL200 skulle nog också funka bra! Är som PL400 fast det blir inte lika hårt just för att tåla vibrationer och suger/drar ihop skarven när det härdar , PL400 blir stenhårt har jag märkt efter att ha sparkat på en klutt som hade härdat på garage golvet , gick endast att få bort med huggmejsel o hammare , de flesta siliconer jag läst på är inte genomhärdade förrän efter typ 24tim men det håller ju fast grejorna så fort luften imellan de två material som sammanfogats pressas ut.
    Perkan: Ett lager faner på detta så behöver du inte hålla på o fixa med innertak
    limmat mitt rör till 8"are med pl200, jag e den förste till o hålla med hewi.... funkar skitbra!

Leave a comment:

Working...
X