Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 245 goes loud

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sound_lover
    replied
    Re: volvo 245 goes loud

Det blev snyggt bygg bygg bygg färdigt lådan nu

Leave a comment:

• perkan
    replied

har grävt fram en kamera som får funka så länge tills ja får tillbaks min från lagning. men de går sakta nu bygget. har inte haft något jätte sug. men lite har hänt.

har klätt om mittkonsolen o halva instrument panelen. satt i dvd stereo med gps. fått på alla dörrsidorna o gjort klart dom. flytta stegen som driver alla dörrarna. så dom sitter där dom ska nu o alla kablar är dragna o klara. så blev de någon bild i alla fall på före och efter ja klädde o byggde om mittkonsolen.
    Attached Files

Leave a comment:

• perkan
    replied

jo då de går framåt. håller på o klär om delar av inredningen, bygger ett dvd system, o drar om lite kablar. har sicktet inställt på o få i lådan nästa helg förhoppningsvis. men ja ska snart börja med utsidan på bilen också. ska byta lite skärmkanter o fixa den sista rosten som är på utsidan. sen blir de hel lack om allt går som planerat. men min kamera har tagit pension så ja har inte tagit några bilder på sistone. men de ska förhoppningsvis komma igång snart. hur går de själv med micra bygget gjort några framsteg...

Leave a comment:

• BJonsson
    replied

Originally posted by perkan View Post
    japp ja jorda också alla i karossen. tänkte om de va de felet. men de hjälpte fan inte så nu ska ja slänga i en generator till så de blir 2st på 100amp st o 1st på 50amp. så får vi se om de blir bättre o mer snurr på grejerna. hehe.
    God kväll! hur går det med bygget??

Leave a comment:

• perkan
    replied

japp ja jorda också alla i karossen. tänkte om de va de felet. men de hjälpte fan inte så nu ska ja slänga i en generator till så de blir 2st på 100amp st o 1st på 50amp. så får vi se om de blir bättre o mer snurr på grejerna. hehe.

Leave a comment:

• BJonsson
    replied

Läste på garaget att dina steg klipper.... hur har du jordat batterierna?
    hade nämligen samma problem i Saaben,då jorda jag varje batteri i karossen och då försvann problemet.. kke lite drygt och jorda alla 10 batterierna för dig men prova varannat då... för ström lär du ju ha så det räcker!

Leave a comment:

• perkan
    replied

Originally posted by BJonsson View Post
    haha,nja det får vi väl se hur det blir med det!
    du har ju en jävla massa mer pulver till dina solox

jo ja har en massa effekt o så. men ja försöker bygga snyggt också. o de kan ja lova dig att de inte är lätt. skulle va mycke lättare om ja inte behövde tänka på hur de ska se ut. då är de lättare. hehehe.

De är inte helt lätt o få in 10 batterier, 4st slutsteg, 2st solo x och 4st sportstolar i en 245a. bilen är stor orginal. men nu när ja byggde vägg va de fan inte mycke plats kvar men de ska gå o de ska spela hyfsat högt (hoppas ja på) hehehehe. men de märks va de spelar när bilen är klar. dock är den i 1000 delar för tillfället o de känns som de är länge kvar tills ja får testa o spela lite.

Leave a comment:

• BJonsson
    replied

hehe. ja man får prova o se va som funkar.

jasså de blir vägg i micran. ja då är de fler som kommer spela i från mig då du och sound_lover lär väl smiska mig.) hehehe.
    haha,nja det får vi väl se hur det blir med det!
    du har ju en jävla massa mer pulver till dina solox

Leave a comment:

• perkan
    replied

hehe. ja man får prova o se va som funkar.

jasså de blir vägg i micran. ja då är de fler som kommer spela i från mig då du och sound_lover lär väl smiska mig.) hehehe.

Leave a comment:

• BJonsson
    replied

ser riktigt,riktigt bra ut!

Lärt mig lite nya trick till mitt första vägg bygge i micran ochså nu..

Leave a comment:

• perkan
    replied

ja de funka bra med folie. men frugan blir väl gnällig nästa gång hon ska baka hahahah. nu ska ja bara fylla ut alla tänkbara hål o tomrum med fogskum o silicon så ska de nog va tätt sen hoppas ja

Leave a comment:

• Techno_Bass
    replied

Ser mkt bra ut! Tätt ska va tätt. Smart med alu folien också

Leave a comment:

• perkan
    replied

nu har väggen börja bli skapligt klar. ska täta runt hela skiten med silicon för o va på den säkra sidan.

men på framsidan av väggen plasta ja 2gånger o under plasten ligger de fog skumm. för att inte fogskummet skulle smälta eller paja av polyestern så limma ja alu folie i mellan.

på baksidan så drog ja kemisk metall runt alla ställen de kunde tänkas läcka igenom.

o senare idag så ska ja dra silicon runt allt så de blir riktigt tätt o inte någon luft/tryck tar sig bakåt.
    Attached Files

Leave a comment:

• perkan
    replied

Originally posted by FarmoR View Post
    haha brukar vara så. Byggde ju en låda med 4st 12" och hade i skuffen på vazen. Det var på f*tthåret att den gick i.

Har inget direkt bygge så. Har inga pengar ;P Har dina gamla Mutantx 6.5" i hatthyllan på ett gammelt Blaupunkt steg. Sen dubbla gas 12" i en rockford låda som drivs med ett jbl gto7001.. några 5.25" infinity koax fram. Sen vette fan. Odämpat såklart så man får åka med rutorna uppe annars hörs skramlet från skuffen och bakskärmarna för mycket :P
    Budget så det skriker om det. hehehe.
    HAHAHAHAH. nice. ja de är de tråkiga med billjud att de kostar en hel del o hålla på med jasså dom lever än mutant kiten. de va inte dåligt. ja de är bara o leta fynd på blocket. för eller senare dyker de upp något trevligt till vettig pris

Leave a comment:

• FarmoR
    replied

hehehe. ja de är lättast o få in den då. HAHAHA. nej men de blir bra hoppas ja. hur går de med ditt bygge då?
    haha brukar vara så. Byggde ju en låda med 4st 12" och hade i skuffen på vazen. Det var på f*tthåret att den gick i.

Har inget direkt bygge så. Har inga pengar ;P Har dina gamla Mutantx 6.5" i hatthyllan på ett gammelt Blaupunkt steg. Sen dubbla gas 12" i en rockford låda som drivs med ett jbl gto7001.. några 5.25" infinity koax fram. Sen vette fan. Odämpat såklart så man får åka med rutorna uppe annars hörs skramlet från skuffen och bakskärmarna för mycket :P
    Budget så det skriker om det. hehehe.

Leave a comment:

Working...
X