Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}
vad kostar dom här stegen?
vad kostar dom här stegen?

Nej men 4-kanalarn (F-4, 4x100Wrms) listar 5k, monoblocket (M-12, 1200Wrms) listar 8k. Sen så finns även ett större 4-kanals steg (F-6, 4x150Wrms) som listar 7k & ett mindre monoblock (M-6, 600Wrms) som listar 5k.
Nej men 4-kanarn (F-4, 4x100Wrms) listar 5k, monoblocket (M-12, 1200Wrms) listar 8k. Sen så finns även ett större 4-kanals steg (F-6, 4x150Wrms) som listar 7k & ett mindre monoblock (M-6, 600Wrms) som listar 5k.

Är väldigt sugen nu på att höra vad det kan göra med basen, & hur långt effekten räcker.
Men pengarna ligger här och väntar.
Men monoblocket är iaf finansierat genom försäljning av gamla grejer.

Vore skönt att ha den spelbar innan nästa vecka iaf så man kan experimentera lite med lådvolymer och portlängder. Hoppas kunna få till nåt som spelar som jag vill, kommer även testa att köra lådan sluten. Lyckas ingen så blir det till att börja om och köpa ett par Type-R basar och stoppa i sluten låda istället.
Jag tvivlar inte en sekund på att Type-R basarna är trevliga, ska tydligen ligga i klass med Hertz HX300 och det är en bas jag älskar. Men när jag ändå skulle köpa nytt och fick tag på basen till bra pris så tyckte jag det var lika bra att slå till på en Type-X. Vore skoj om man fick det bra med bara en bas. 
I morrn ska jag fixa till en baffel också så man kan prova lådan, tänkte laborera lite med den i veckan, testa olika volymer och portlängder. Har mjölighet att göra lådan upp till ca 60L vilket jag tror är för stort så det åker nog i ett antal klossar. Portarna kan jag få upp till ca 50cm långa med böjjarna på plats.

Comment