Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}
Åh, det kunde ju vara en kul pryl att hitta en print som matchar och smeta på!
Åh, det kunde ju vara en kul pryl att hitta en print som matchar och smeta på!

Började med att rita upp ett par steg, först gjorde jag bara grundformen men sen spårade det ur med lite detaljer... Svårt att se på bilden kanske men texten på ovansidan är försänkt, lika som på dom riktiga.

Tog ur golvet ur pappas 9-3SC och började måtta lite, insåg rätt omgående att den plattan var i minsta laget på djupet om jag ska kunna få dit kablar vettigt.

Har haft fullt upp både med det ena och det andra, en del ljudrelaterat och en del helt annat. Har kommit lite längre på slutstegsplattan till nästa bil men för tillfället är det lite uppehåll då jag väntar på grejer, placerade ut säkrings och jordblock och drog lite kabel för att se hur det skulle komma att se ut men sen kom jag på att jag ska köra med andra block, hittade ACVs med trippla ingångar vilket blir kanoners då jag får en för främre matning, en för bakre batteri och sen en extra för framtida "lek". 

Börjar bli väldigt sugen på att få ihop allt och börja leka lite, men först lär jag fixa generatorn i bilen så den går att sälja, tydligen så bestämde den sig för att helt spontant bara ge upp i förra veckan men håller på och löser det nu.

Covers gjordes för sidorna bak så man slipper se in där, sen blev det tyg på alltihop och en del kablar fick kabelstrumpa, sen stripades dom fast med 10cm mellanrum enligt EMMAs SQ reglemente! Blev rätt snyggt om jag får säga det själv, men nej strömkablarna till Massivesteget ska inte se ut sådär, dom ska bytas ut mot längre och kläs med strumpa dom också men man tager vad man haver. 

Fast resten av installationen är ju inte så korrekt ändå så, men men det är ändå en dB-bil. 
Fick även ordning på generatorn idag så imorrn åker den i, det var remhjulet som inte betedde sig som det skulle.
Hoppas att nya ägaren blir nöjd med bilen och vårdar den väl! Har inte gjort nånting med den i sommar förutom att tvätta och vaxa, den har rullat som den är bara med "originalljud" så nu är jag bra sugen på en ny bil att bygga i! Jakten pågår för fullt, har hittat några kandidater som det ska kollas närmare på, men inom en snar framtid står det nog en svart sportcombi på gården...

Comment