Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-3SS {SQ-edition}

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

    Originally posted by Tim View Post
    Haha vad liten 1508 är i bakgrunden på 9515 kortet
    Ja du får sätta fart med ankan nu så du blir av med den från garageuppfarten :P
    Hehe ja den är "lite" mindre. Bara för skojs skull så kollade jag ifall man skulle kunna sätta en 8" korg på 95 magneten men magneten är större än hela basen... :P Yes nu jäklar ska den bli klar! Men det är inte mycke kvar på lådorna och poddarna är också klara snart, ska såga till en platta för stegen och börja på med dom snart också.

    Originally posted by zrken View Post
    Trevliga updates Chriztoffer!
    Tack tack! Hade tänkt göra nån mindre för ett tag sen men det har inte hunnits med så jag fick sitta och sortera ur det intressantaste igår för att inte göra ett jätteinlägg.

    Originally posted by trop de View Post
    "Fick hem mina egna små gullegrisar för ett par veckor sen, hade blivit varnad för att dom lät rätt illa och var hårda direkt ur kartong, å det stämde kan jag lova!"

    Hahaha ja jisses alltså, DD508b låter ju inte SÅ snyggt första tiden och bra att påpeka helt klart!

    Vilken kul arbetsbänk du la upp bild på ovan. På min bänk låg det 4 st slutsteg och 16st DD508 på "förut".
    Väldigt nyfiken på om du också kommer tycka att 4 st verkar lagom med tiden?

    Kör två i varsin lådan till monitorer hemma, funkar över förväntan.
    Nä dom var tämligen tråkiga, hade ju blitt förvarnad av dig men dom var inte alls kul ur kartong! Börjar bli klart bättre nu men Tims 1508or är fortfarande myyyycke roligare, öser på riktigt bra och låter förvånansvärt bra dessutom! Får se om det händer nåt mer med mina snart, annars lär det nog blir ett byte eller nåt. Ska prova ett gäng singelspolar så man får ner stegen i 2Ohm igen och se ifall det gör nån skillnad.

    Måste ha sett väldigt trevligt ut på den bänken!
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

      Haha en 95 magnet på en 8 tummare hade varit något ja

      Ja blir du för missnöjd så kan du alltid köpa ett par 1508 Du vet ju nu iallafall hur dom låter
      Men lite tråkigt att dina 508or inte alls låter skojj för tillfället Hoppas det blir bra tillslut
      Lincoln Mark Viii
      Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
      Sub: 4x DD 1508
      Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

      Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

      Comment


      • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

        Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Hehe ja den är "lite" mindre. Bara för skojs skull så kollade jag ifall man skulle kunna sätta en 8" korg på 95 magneten men magneten är större än hela basen... :P
        Just det är väl egentligen inga större bekymmer, bara att montera den åt "rätt" håll så att säga

        Comment


        • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

          Originally posted by Tim View Post
          Haha en 95 magnet på en 8 tummare hade varit något ja

          Ja blir du för missnöjd så kan du alltid köpa ett par 1508 Du vet ju nu iallafall hur dom låter
          Men lite tråkigt att dina 508or inte alls låter skojj för tillfället Hoppas det blir bra tillslut
          Vore helt klart otroligt stöddigt! Får se vad man hittar på. 508orna sitter på inspelning nu igen, den här gången open-air för maximal kylning. Börjar kännas klart mjukare så hoppas att dom blir roligare snart. Annars får det väl bli en beställning på ett gäng 1508or, helst mjuka...

          Originally posted by Slarvar View Post
          Just det är väl egentligen inga större bekymmer, bara att montera den åt "rätt" håll så att säga
          Sant! Vore ju otroligt stöddigt, frågan om bara ifall det är lösbart med spole och grejer.

          Har gjort en del sen sist, men blev avbruten av nån jäkla midsommar och lite annat tokeri men saker och ting börjar ordna upp sig nu. Börjar med en bild på hur lådan med DD 12orna blev, har tyvärr ingen bild på hela lådan färdig utan bara den "sneak-peak" som jag skickade till ägaren. Basarna är numera skrot (konstigt, ska inte ett par 0512 tål 4kW+? :P) så lådan står på hyllan. Men det är inte mitt bekymmer!


          Sen har vi dessa poddar som jag hållt på med alltför länge, nu är dom klara! Fick äntligen på färg på dom idag, körde plastidip för att få den fina gummiaktiga mattsvarta ytan, kom fram till att soltorkning var ingen bra idé så fick springa in och ut med allt flera gånger medans jag lackade för att det inte skulle härda för fort. Passformen blev då bra för både PRO80 (till Volvo S70) och AT28 (till Lincolnen). Diskantpoddarna till Lincolnen åker i imorgon och dom andra skickas till sin ägare.





          Sen har jag faktist gett min egen bil lite kärlek också. En kompis lackade på en ny frontläpp åt mig för ett tag sen då den gamla var rätt söndersliten, får se hur länge den här håller sig fin, känner jag mig själv rätt så kommer den skrapa i ett antal gånger i sommar på olika ställen. Sen blev det faktist en ny grill också, tröttnade på den plastidippade originalgrillen som inte tålde avfettning och högtryckstvätt vilket typ är ett måste för att få bort alla insekter. Gjorde förresten ett test på det i bilden nedan, OKs naturavfettning till vänster och MAC124 till höger, kan säga att mina pengar kommer då aldrig slösas på MAC skiten igen...



          Jäkligt nöjd med nya grillen, svårt att se på bild men den gjorde ett klart lyft. Speedparts modell med bikakemönster i, har länge kikat på den men tyckt den varit för dyr men nu fick man ju skatteåterbäring så då fick det gå till bilen...
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

          More to come...

          Comment


          • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

            Lika imponerad av att se allt du gör varje gång!!

            Ang avfettningen så är OKs Naturavfettning och MAC 124 "Prickbort" olika typer av avfettning som löser olika saker. OKs är en microemulsion och MAC124 en petroliumbaserad avfettning.
            Att dömma ut MACen på att den inte tar flugor är ju lite dumt, då den inte är till för det.
            Det är en grymt bra asfalt/tjära och fettlösare.
            Nu har jag aldrig provat OKs Naturavfettning men om möjligt, prova att göra samma "test" på asfalt/tjär-fjäckar, så blir de nog en annan "vinnare".
            För att en petroliumbaserad avfettning skall verka fullt ut så ska bilen vara torr när den läggs på...

            Last edited by Jimmy L; June 26, 2013, 20:56.

            Comment


            • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

              En sådan löjlig passform på den där baslådan! tokfint!
              ...en blir ju en god bit imponerad och en smula avis på skillsen )

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                Originally posted by Jimmy L View Post
                Lika imponerad av att se allt du gör varje gång!!

                Ang avfettningen så är OKs Naturavfettning och MAC 124 "Prickbort" olika typer av avfettning som löser olika saker. OKs är en microemulsion och MAC124 en petroliumbaserad avfettning.
                Att dömma ut MACen på att den inte tar flugor är ju lite dumt, då den inte är till för det.
                Det är en grymt bra asfalt/tjära och fettlösare.
                Nu har jag aldrig provat OKs Naturavfettning men om möjligt, prova att göra samma "test" på asfalt/tjär-fjäckar, så blir de nog en annan "vinnare".
                För att en petroliumbaserad avfettning skall verka fullt ut så ska bilen vara torr när den läggs på...

                Sant! Men personalen på macken envisades med att jag skulle prova MAC124 för att den var så mycket bättre, och vist det kanske den är på asfaltsfläckar men nu var inte dom mitt problem (dom är borta sen länge) vilket jag påtalade för dom. Kanske provar den sen igen när man fått nån tjära på bilen men tills dess får den vanliga naturavfettningen duga då den gör ett alldeles utmärkt jobb! Lägger förresten alltid på avfettningen när bilen är torr, brukar ge bäst effekt så.

                Originally posted by zrken View Post
                En sådan löjlig passform på den där baslådan! tokfint!
                ...en blir ju en god bit imponerad och en smula avis på skillsen )
                Ja den blev jag allt rätt nöjd med! Men det blir ju så galet enkelt när man har riktiga jiggar till fräsen och vet någorlunda hur den kan användas.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                  Men det var inte mac124s insektsborttagning dom tyckte att du skulle använda då?
                  Skulle nog påstå att de är den bästa som finns att köpa på icke proffs butiker
                  Saab 9-3 SQ style

                  Comment


                  • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                    Nja, dom hade bara en variant av MAC124 och det var den som köptes. Men det var uppenbarligen fel så den ska inte användas igen.

                    Nu var det ett tag sen jag skrev nåt här, anledningen? Det har inte hänt nåt nytt med bilen. Eller ja, lite polering och vaxning då så nu är den blankare än någonsin! Ska försöka ta tag i lite saker nu en sväng, mest handlar det om att få bilen så fräsch som möjligt så projektet börjar närma sig sitt slut, bilen ska säljas! Sitter och letar nytt projekt för fullt, blir högst troligt en 9-3SC Aero XWD, vit då. Men även en Lexus IS350 står högt på listan, skulle även kunna tänka mig en BMW 330xD men som sagt troligen ännu en 9-3a. Ha en hel del planer för den så den ska nog bli både riktigt frän och låta bra! Kommer dock köra ett par tävlingar till innan nuvarande bil säljs, det blir Seastream Summer Slam samt finalen i Trollhättan.

                    Var iväg förra helgen till Skövde på dommarutbildning, så tänkte försöka komma ut på lite tävlingar och få lite praktisk kunskapnästa år så man kan börja hjälpa till med bedömningar. Om inte annat så är det kul att ha lite mer inblick i det hela.

                    Slänger upp en ny bild på bilen, så det inte bara blir text.

                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

                    More to come...

                    Comment


                    • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                      IS350orna är jue riktigt snygga, iaf om det är 06' och uppåt! Har också haft köptankar om en sån, eller ännu hellre en ISF! Men då börjar det kosta lite också..

                      Comment


                      • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                        IS350 finns inte som äldre än 06, då heter dom IS300. En sån är inte intressant dock, det ska vara förra generationens IS om jag ska ha nån, enda anledningen till att köpa en av första generation är att motorn från en Supra passar. Utseendemässigt känns dom rejält föråldrade. En ISF vore absolut inte fel! Men man ska ha råd med ljud också. Tror nog ändå att det blir en nyare 9-3 kombi, vill ha nåt som det är enkelt att labba med lådor i och där man får ut mycket av relativt simpla basar.
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

                        More to come...

                        Comment


                        • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                          Ska bli intressant att få se den live i trollhättan! Man kanske till och med kan få lyssna en sväng om tiden finns?
                          1. Murphy's Law
                          If something can go wrong, it will.
                          2. Murphy's Law
                          If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

                          Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

                          Comment


                          • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                            Helt klart ska du få lyssna om du vill det! Bara att säga till! Hoppas att jag fått till allt lite bättre tills dess, lär ta tag i det nån dag snart. Men sen blir det nog rivning!
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                              Så var då ännu en tävling avklarad, denna gång var det Seastreams Summer Slam i Arlanda tillsammans med Auto Motor Sport, riktigt lyckat event måste jag säga om man bortser från eftermiddagens väder! Tävlingsmässigt gick det väl sådär, eller ja i Emma Master gick det väl som väntat med rådande motstånd och med tanke på att jag körde min vardags ljudprofil, det blev en sistaplats. I Top Dog däremot blev det en andraplats, ruskigt roligt tävlingsformat! Hoppas verkligen få prova på det fler gånger i framtiden, men då jäklar ska jag bli Top Dog!

                              Kommer nog inte hända så mycket mer med bilen nu framöver, får se ifall jag tävlar alls i Trollhättan känns som att det finns för mycket att göra för att jag ska bli riktigt nöjd men samtidigt så är det ju ett tag kvar. Köpte mig iaf ett par Amega DRVRQ3 (3,5" mellanregister) i lördags så nu har jag ett komplett Amegasystem liggandes på hyllan. Troligen det som åker i nästa bil till en början, om jag säljer DD grejerna med bilen, men gillar ju dom också så kanske behåller en del och kör W6.5or i lådor i dörrarna istället så man får lite mer botten framifrån. Har iaf bestämt steg till nästa bil nu, ska bara komma på hur dom ska finansieras...

                              Kommer hjälpa en kompis med ett bygge i vinter, målet är en riktig HiFi bil (till skillnad från min, SQL(?) variant), kommer nog bli riktigt spännande! Ska bli kul att se vad man kan få till när det är lite mer fritt fram.
                              Last edited by ChriZtoffer; September 4, 2013, 12:56.
                              Mitt projekt: Volvo V60
                              BRL - B2 & Dayton

                              More to come...

                              Comment


                              • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                                Tack för god läsning och massor med inspiration!

                                Spenderade natten med att läsa denna tråd från början till slut.
                                GLADEN BMW E46 328i Touring *Bibbi under construction*

                                Comment

                                Working...
                                X