Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-3SS {SQ-edition}

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

    Originally posted by ChriZtoffer View Post
    Det blir nån form av lim/butylmassa, om det inte blir ett par nya AW3 med öronen kvar, men jag tror det blir trångt.
    Ah.. Limma högtalare. Gösses. Det har kännts totalt tabu, men oj vad mkt lättare tillvaron blev plötsligt =D

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

      Ja bara allt är klart så ska dom ju inte lös femtielva gånger (intalar jag mig nu) så då kan jag lika gärna limma. Fast det blir nog inte med PL400. Ett annat alternativ är att göra skruvhål i dekorringarna.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

        Originally posted by zrken View Post
        ppk: Det där är ju bara helt djävla vansinnigt vidrigt billigt. Vågar du dig på att höra om det ligger ngra E60's och skrotar där?

        Mvh Surk
        Kika på returbilen ser du!
        http://www.returbilen.se/category.html?anl=5
        Det finns inga inne nu verkar det som iallafall, oftast är det äldre bilar men ibland dyker det upp tillfällen.

        Dom har ju fasta priser på det mesta, t.ex "dörrsida - 50kr" oberoende på bilmodell.

        Dock så verkar det där bara finnas på några få orter, jag har väl tur att det bara är 5mil till närmsta för mig
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

          Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Jodå, men dom hade ingen 9-3SS inne... Nu fick jag iaf nya fräscha grejer. Fast billiga dörrsidor hade jag gärna haft tag på som man kunde gå lös på. Men det får bli ett senare problem, får hålla lite utkik.
          Jag hade bara tur Jag gick in och kikade på deras hemsida, då hade det dykt in en 3dörrars 9-3a samma dag. Så jag åkte dit dagen efter och plockade ur det jag behövde Bilen hade bara gått 11000mil och allting var helt, alla clips osv så det var skönt

          Det finns många SS som står och skrotar i Kungsåra iallafall
          Last edited by ppk; November 7, 2012, 09:06.
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

          Comment


          • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

            Originally posted by ChriZtoffer View Post
            Vanliga, Standard som den heter.
            Ok. Är lite sugen att testa fast jag tror jag isåfall införskaffar PRO modellen för den har en del grejer som jag gärna skulle vilja komma åt.
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

              Originally posted by jonash View Post
              Ok. Är lite sugen att testa fast jag tror jag isåfall införskaffar PRO modellen för den har en del grejer som jag gärna skulle vilja komma åt.
              exempelvis?

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                Originally posted by jonash View Post
                Ok. Är lite sugen att testa fast jag tror jag isåfall införskaffar PRO modellen för den har en del grejer som jag gärna skulle vilja komma åt.
                Kom förbi min verkstad ikväll runt 18 kan du få låna mitt(XTZ Pro) och testa innan köp
                "Sound by Hewi"

                Blue eMotion by heWi

                Comment


                • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                  Originally posted by zrken View Post
                  exempelvis?
                  3D vattenfall, möjlighet att ha fler kurvor på skärmen samtidigt med mera.

                  Jag läste igenom manualen igårkväll, och det var så många bra små-finesser som man gärna vill ha ibland. Inte att förglömma tongeneratorn som är inbygd i PRO versionen.

                  Hewan: Jag kan ju inte ikväll, för jag har ungarna själv. Kan du ta med det och droppa det hos Jens? Eller kan vi sammanstråla på annat sätt?
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                    Originally posted by jonash View Post
                    Hewan: Jag kan ju inte ikväll, för jag har ungarna själv.
                    Ta med dom!

                    Pierre
                    SEASTREAMS GARAGE


                    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                    Comment


                    • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                      Originally posted by Horsyhorse View Post
                      Ta med dom!

                      Pierre
                      Du - om någon - borde veta att det där är lättare sagt än gjort
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                        Originally posted by ppk View Post
                        Jag hade bara tur Jag gick in och kikade på deras hemsida, då hade det dykt in en 3dörrars 9-3a samma dag. Så jag åkte dit dagen efter och plockade ur det jag behövde Bilen hade bara gått 11000mil och allting var helt, alla clips osv så det var skönt

                        Det finns många SS som står och skrotar i Kungsåra iallafall
                        Kollade in där, fanns ju ett helt gäng 9-3SS inne! Får nog kanske blir en tripp neröver i framtiden och bunkra på sig lite "bra-att-ha" saker! När det finns så många inne så ökar ju chansen att nån har samma färg på inredningen som jag har, vore så mycket smidigare då.

                        Originally posted by jonash View Post
                        Ok. Är lite sugen att testa fast jag tror jag isåfall införskaffar PRO modellen för den har en del grejer som jag gärna skulle vilja komma åt.
                        PRO-varianten hade inte varit fel, men nu vann ju jag Standard-varianten och är otroligt tacksam över det. Helt klart bättre än ingenting iaf.

                        Ska btw sätta mig med den i bilen en stund nu och latja lite, se hur man kan få AW3orna att låta med lite EQ pill, framförallt så är jag nyfiken på hur pass man kan få dom att funka uppåt i registret. Dom räcker riktigt långt redan nu men det märks att det saknas lite på toppen.
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

                        More to come...

                        Comment


                        • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                          Originally posted by ChriZtoffer View Post
                          PRO-varianten hade inte varit fel, men nu vann ju jag Standard-varianten och är otroligt tacksam över det. Helt klart bättre än ingenting iaf.
                          Självfallet
                          SM-guld 2007 och 2008.
                          Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                          Comment


                          • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                            Nu har jag latjat runt lite med EQn och siktat på att bara sänka topparna men i vissa fall har jag även fått lov att plusa på vid vissa frekvenser för att få bort dippar. Men jag kom på när jag var klar att jag kanske ska göra lite annorlunda, nu ställde jag bara micken så att den pekade rakt fram alltså dit näsan är, men så kollade jag mig själv i spegeln och insåg att öronen faktist sitter på sidorna av huvudet, kanske man ska vrida micken åt höger när man mäter höger sida och vice versa? Vad säger proffsen?

                            Här är iaf resultatet av kvällen lek, men jag vet inte om jag tycker det blev bättre direkt. Ska nog prova lite mer imorrn och sikta på att bara få sidorna att låta lika och inte som nu få en så jämn kurva som möjligt. Vänster sida på första bilden, höger sida på andra. Grön linje är innan jag gjort nåt och staplarna visar resultatet.


                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                              Kul att det tar sig frammåt med ögat.. men glöm inte att ÖRAT måste bestämma! (föreställer mig det är riktigt lätt hänt att glömma när man väl har dessa verktyg framför sig...).

                              Kan vi få lite utsagor om hur det låter? Hör du skillnad? I så fall hur upplevs det?

                              Bygglogg: SQW: TransFårrden

                              Comment


                              • Re: SAAB 9-3SS {SQ-edition}

                                Rak kurva utan information från mid och sub kommer troligtvis inte låta bra.
                                Sen så ser det ut som att vänster sida spelar högre än höger i nivå.

                                Testade en gång att åka på en tävling med spikrak kurva från 20 - 20KHz och resultatet blev.... varierande
                                Octan
                                Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
                                Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

                                OctanAudio
                                Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
                                Fegens Vandrarhem

                                Bilstereoblog
                                Team Ljudbyggaren

                                Comment

                                Working...
                                X