Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Originally posted by jensclaudius View Post
    Så mycket jobb är det inte att göra en ny baffel om man vill slippa det extra hålet, tog ca: 30min att göra den som sitter i nu, använde den gamla som fräsmall.

Tror aldrig att jag hållt på och bråkat med en baslåda så här mycket tidigare, förstår att vissa tröttnar på att jag decimaler och att en del baslådor ser ut som de gör.
    Sant, det går rätt så fort

Jo, det ligger lite jobb bakom att spela högt dessvärre och därför hamnar ofta design och finish långt ner på att göra listan

Comment

Originally posted by Dreddan View Post
      Sant, det går rätt så fort

Jo, det ligger lite jobb bakom att spela högt dessvärre och därför hamnar ofta design och finish långt ner på att göra listan
      Sen finns de dom som inte lärt sig och gör tvärtom
      Form före funktion eller hur var det nu
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Sen finns de dom som inte lärt sig och gör tvärtom
        Form före funktion eller hur var det nu
        i den listan hamnar nog jag, tyvärr...

Comment

Hello Mickey Mouse!

Baffeln på plats och kunde inte låta den vara oklädd även fast jag troligtvis måste sätta sågen i den igen.

Comment

Disneyklubben!
            /tycker Erik.

Comment

Nu så har man landat efter helgen.
              Kom isäng kl:0130 i söndags...eller många morgon om man nu vill se det så.

Börjar nu få lite för mycket saker på hyllan så det får bli en mekarhelg framöver.

Beställde idag en ny diff (från s14) till bilen då orginal är odiffad så nu ska man komma iväg med båda hjulen snurrandes och klara av vändningarna runt konerna på konbanan lite bättre.

Helgen gick rätt bra, vann min klass båda dagarna, dock lite tunnt i startfältet då vi var 2 tävlande i klassen. Men jag höjde iaf SPL delen med ca:4db mot tidigare på samma spår på espl skivan. Så man är iaf på rätt väg för stunden.

Hittade även vad som lät lite illa om bilen (metallklonkande) och det var bara en gummibussning till avgassystemet som gett med sig, så det blir till att montera en ny när jag ändå ska ner med avgassystemet senare.

Comment

framsteg är alltid framsteg! gött kämpat! ett steg kortare till målet Jens!
                //Falk

Toyota Celica 'SQ projekt'
                http://www.garaget.org/?car=151794

Comment

Har nu börjat riva grenrör och turbo ännu en gång, packningen mellan grenrör och turbo har gett sig igen. Måste bero på att när jag kör med orginalkat så får jag för högt mottryck i avgassystemet och då ger sig packningen. Skulle ändå riva bort skiten någon gång för att svetsa dit en ny mutter till avgastempen och tydligen blev denna någon gång nu, sicket skitgöra. Tur att bilen inte ska iväg någonstans närmaste tiden iaf.

Comment

Har nu börjat riva grenrör och turbo ännu en gång, packningen mellan grenrör och turbo har gett sig igen. Måste bero på att när jag kör med orginalkat så får jag för högt mottryck i avgassystemet och då ger sig packningen. Skulle ändå riva bort skiten någon gång för att svetsa dit en ny mutter till avgastempen och tydligen blev denna någon gång nu, sicket skitgöra. Tur att bilen inte ska iväg någonstans närmaste tiden iaf.
                    Du tror inte det beror på för tung höger fot då , Du planade grenröret förra gången va? Annars tror jag mer på det och att du inte får ordentligt tryck på packningen på det stället den spricker. Kolla om den gått sönder på samma ställe eller om det är på ett nytt ställe.
                    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

tung högerfot är nog den största bidragande faktorn. Sen så har paxkningen bara gått när orginalkat. Varit monterad och visst är dwt nog så att jag inte får riktigt lika bra tryck över hela packningen då den ger sig mitt på någon av långsidorna.

Comment

Nä, tung högerfot tror jag inte är något problem för Jens. Det märkte jag
                        aldrig av på den tiden vi for runt med Saabarna...

Comment

Originally posted by BMF View Post
                          Nä, tung högerfot tror jag inte är något problem för Jens. Det märkte jag
                          aldrig av på den tiden vi for runt med Saabarna...

Saab var ordet

Comment

Efter någon timmes skruvande och en hjälpande hand av Leffe så var rasket nere. Det var iaf lätt att konstatera varför packningen gett sig, 3 av 4 bult satt löst men muttern satt som berget på bulten, skulle tro att de expanderat lite....så går det när man återanvänder, inte bra med recyling i alla avseenden.

Ska se om jag kan jaga reda på lite pinnbultar till turbon istället för bult och mutter, då kan jag upp upp två dimensioner i storlek. Får se om volvo kan ha sakerna hemma eller om sivfert har någon som kan passa.

Sen hittade jag även en liten oljeläcka, returslangen från turbo till tråg hade ett litet hål så det var väl kanske tur i oturen.

Comment

har du använt kopparmutter med ovalt hål? dom fungerar bra på avgasrör.

Comment

Originally posted by twostroke View Post
                                har du använt kopparmutter med ovalt hål? dom fungerar bra på avgasrör.
                                Inte kopparmutter men jag har använt mig av koniska muttrar, dock var det inte muttrarna mos hade mattats ut utan bultarna.

Comment

Working...
                                X