Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nattlordens Mondeo Mk.III

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nattlorden
    replied
    Re: Nattlordens Mondeo Mk.III

Reservdelarna komna; trimpanel A-stolpar, högtalarinsatser fram (inkl. originalhögtalare! Vad gör man med 6st bilbandbreddare? Utomhushögtalare?)

Dessutom tog jag en ny klockpanel, repade den gamla när jag körde alu-reglar en gång i tiden.

600:- inalles från Litauen.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Någon postade denna på "mitt" hifi-forum tidigare i morse:

Vet inte var den kommer ifrån ursprungligen, men det vore spännande att testa om den har något som helst värde...

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Originally posted by Eazy View Post
    Konstläder eller fuskskin som du säger är väldigt känsligt. Det krävs inte mycket för att det ska gå hål på det.
    Va e det för kvalitet du använder?

Aldrig varit med att det gått hål på Vinyl

Leave a comment:

• Eazy
    replied

Originally posted by Nattlorden View Post
    Nej, jag menar golvet ovanför. Det som täcker hela bagagerummet. Det som stegen sitter i är trossbottenboard. Men om jag skall lägga en hel skiva ovanpå så vill jag kanske klä den?
    Konstläder eller fuskskin som du säger är väldigt känsligt. Det krävs inte mycket för att det ska gå hål på det. Tänker om du ska lasta något på det. Eller du kanske ska ha ytterligare en matta över det hela?

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Du menar den plattan du skruvat steg etc. på och inte bagagerumsgolvet?
    Nej, jag menar golvet ovanför. Det som täcker hela bagagerummet. Det som stegen sitter i är trossbottenboard. Men om jag skall lägga en hel skiva ovanpå så vill jag kanske klä den?

Leave a comment:

• Eazy
    replied

"Bottenplattan".... MDF, troligen.
    Du menar den plattan du skruvat steg etc. på och inte bagagerumsgolvet?

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Jag har Mondeoadaptrar på lager som klarar 6,5" och vad jag förstär så är det till MK.III
    Då vore det värt att kika på det efter mina pseudo-nya dörrinsatser kommit hit, så man slipper ta loss dörrsidorna för att prova.

Leave a comment:

• Nonne
    replied

Skulle vara bra om man sprang på en vettig konverter från Mondeo 5x7 till 6,5 - så det inte blir för mycket jobb i dörrarna...
    Jag har Mondeoadaptrar på lager som klarar 6,5" och vad jag förstär så är det till MK.III

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Originally posted by Cajo View Post
    Kolla BRL tror dom har, lite beroende på årsmodell på bilen.
    /calle
    Nope, inte min årsmodell och 6,5" på samma gång. Antingen 6,5 till generationen innan, eller 5,25" till min.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Vad är det där bak du skall klä?
    "Bottenplattan".... MDF, troligen.

Leave a comment:

• Cajo
    replied

Konverter alltså!
    /calle

Leave a comment:

• Cajo
    replied

Kolla BRL tror dom har, lite beroende på årsmodell på bilen.
    /calle

Leave a comment:

• Eazy
    replied

Verkar som reservtrim och poddar är på väg nu. Passade på att beställa lite prover på fuskskinn - ifall det finns något lagom passande att klä där bak med.

Skulle vara bra om man sprang på en vettig konverter från Mondeo 5x7 till 6,5 - så det inte blir för mycket jobb i dörrarna...
    Vad är det där bak du skall klä?

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Verkar som reservtrim och poddar är på väg nu. Passade på att beställa lite prover på fuskskinn - ifall det finns något lagom passande att klä där bak med.

Leave a comment:

• Nattlorden
    replied

Originally posted by Nonne View Post
    Så du menar att en Focal 5x7” går att jämföra med en av marknadens kanske vassaste system
    Självklart inte, men det finns en nivå som heter "nöjd". Och då hade kostnaden stannat på typ hälften dessutom. Och jag hade i princip varit klar nu. Sådana saker har också ett värde ibland.

Jag är helt övertygad om att med Gladen-kitet kommer jag att uppnå nivån "toknöjd".

Leave a comment:

Working...
X