Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Oldschool trevligheter hör jag!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
      Oldschool trevligheter hör jag!
      Verkligen! Väntar på ett Denon DCA500 oxå. Ska bli intressant och se vad dessa klarar av.

Comment

Bygget står inte stilla, bara segt att slipa tills man blir nöjd. Nu börjar passformen bli bra iaf.

Attached Files

Comment

I mitten på 90-talet byggde jag ett par dörrsidor åt en kund efter en stöldskada.
          Det var en 4-dörrars Audi 80 röd. I
          Jag satte 4" o diskant längst fram i "kartfacket ungefär som en "pod" eller kickpanelliknande typ och 6,5" strax bakom. Blev rätt bra faktiskt. I hatthyllan hade han haft två 12" så jag fick fixa till lite efter tjuvarna men de satt liksom snett nerbyggda bakom tanken och en täckbit i hatthyllan med hgt-tyg på. Tror framsystemet var MB Quart, basarna Lanzar OA12 och steg var två st Rockford Fosgate Punch 150!
          Tyvärr finns det inga bilder på detta då det var innan digitalkamerornas tid..
          Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Originally posted by joj View Post
            I mitten på 90-talet byggde jag ett par dörrsidor åt en kund efter en stöldskada.
            Det var en 4-dörrars Audi 80 röd. I
            Jag satte 4" o diskant längst fram i "kartfacket ungefär som en "pod" eller kickpanelliknande typ och 6,5" strax bakom. Blev rätt bra faktiskt. I hatthyllan hade han haft två 12" så jag fick fixa till lite efter tjuvarna men de satt liksom snett nerbyggda bakom tanken och en täckbit i hatthyllan med hgt-tyg på. Tror framsystemet var MB Quart, basarna Lanzar OA12 och steg var två st Rockford Fosgate Punch 150!
            Tyvärr finns det inga bilder på detta då det var innan digitalkamerornas tid..
            Jag tänker riva instrumentbrädan för att montera 3,5" samt diskanter där. Dels för att man vill samt att höja upp ljudbilden. Det var en äldre Audi 80 du byggde då i? Min 80 (B4), har nämligen tanken under bilen, och därav fritt bakom baksätet.

Comment

Idag fick jag ett efterlängtat paket, nämligen mina 2 Amega subbar.

Attached Files

Comment

Nu börjar det hända saker!

Last edited by Emil.S; September 7, 2014, 01:01.

Comment

Blir skitsnyggt
                  Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                  --------------------------------------------------------------------------------
                  Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                  PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Ser bra ut, blir kul att se resultatet
                    Sponsor:
                    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                    Tudor Batteries - www.tudor.se
                    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Ser skitbra ut! Hur planerar du att få det tätt mot dörrsidan sen?

Edit: antar den ska plastas ihop med resten sen....
                      Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

Originally posted by jokko23 View Post
                        Ser skitbra ut! Hur planerar du att få det tätt mot dörrsidan sen?

Edit: antar den ska plastas ihop med resten sen....
                        Kartfacket kommer skruvas mot dörrsidan, sedan har jag tänkt lägga silentcoat över skarven.

Comment

Originally posted by Emil.S View Post
                          Jag tänker riva instrumentbrädan för att montera 3,5" samt diskanter där. Dels för att man vill samt att höja upp ljudbilden. Det var en äldre Audi 80 du byggde då i? Min 80 (B4), har nämligen tanken under bilen, och därav fritt bakom baksätet.
                          Jo den lär ju varit lite äldre men det var samma kaross.
                          Idag bygger man såklart i brädan istället men det var lite annorlunda för 20år sen...
                          Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

När jag väl städade passade jag på att fota roligheterna. Dock fattas ännu ett 2 kanaligt Denon steg samt nya Amega TW28 diskanter som är på ingång.

Huvudenheten och ljudprocessorn är inte medtagen då dom ligger förvarade på annan plats.

Attached Files

Comment

Hade en burk kvar med Biltemas krymplack, ville pröva och se hur resultatet blir. Nu tog jag kortet dock när färgen precis blev lagd. Men återkommer med bättre bild senare.

Attached Files

Comment

Tydligen så gillade inte posten riktigt mitt paket.. Fast å andra sidan vet jag vars det ligger, tullen!
                                Har gett dom lite information om paketet så nu är det bara att invänta och se vad som händer.

Attached Files

Comment

Working...
                                X