Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

    Vad är en projekttråd utan bilder, dock bara tagna med mobilen..



    Attached Files

    Comment


    • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

      Jag hade definitivt följt "jokko"s tips ovan. Blir det pannkaka så kommer du ångra dig, tänk vad skönt då att bara kunna smida till ett par nya bafflar och byta rakt av

      Angående vinylen så så bör det nog inte bli några större problem att klä i ett stycke, svårt att greppa formerna helt och hållet kanske via datorn, men med superstretch så tror jag det kommer gå bra
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

        Annars ser det bra ut, kul bygge att följa
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

          Tog emot tipset som han skrev, men kruxet jag har är att jag vill ha allt under ett galler. Vilket medför denna lösning, hade jag valt att montera dom separat från varandra så hade det absolut inte varit något bekymmer.

          Har nu iaf grovslipat av överdelen på brädan. Lite småfix kvar innan jag är nöjd. Prövar att lägga dit galler för att få en bättre överblick, jag kommer bli nöjd med designen iaf.

          Attached Files

          Comment


          • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

            Originally posted by Emil.S View Post
            Sen för att minska reflexer på brädbyget, vad för tyg ska man välja att klä där högtalarna sitter?
            Någon form av tjockare filttyg tror jag på, det borde dämpa reflexerna något.

            Det skall bli intressant att läsa om lyssningsintrycket senare, spännande att höra om det funkar eller inte
            Snyggt blir det i alla fall

            Mvh Micke

            Comment


            • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

              Snyggt, mycket bättre än alla poddar. Även om de kanske inte låter lika bra så gillar jag den lösningen bättre. Stor tumme upp!

              Comment


              • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                Gillar din bräda, tycker det ser superbra ut, kanske kan man flocka skålarna för att minska reflexerna.

                Comment


                • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                  Hallå! Nu känner jag väl att denna tråd har varit lite väl tyst för länge.. Bilen har brukats utan instrumentbräda och börjar sakna den lite lagomt.
                  Min motivation har varit dålig då jag hade för mycket jobb en period, men känner att det är dax att göra klart den nu.

                  Instrumentbrädan flyttades från förrådet ner till hobbyrummet där jag får vara och pyssla, blev att jag slipade av brädan samt drog över filler. Den ligger just nu under torkning och ska se vars man behöver spackla/slipa lite senare. Bilder kommer.

                  Comment


                  • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                    Ser framemot uppdateringar i denna tråden!
                    Mini Cooper goes Pioneer
                    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                    Volvo V50
                    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                    Sponsorer som håller mig flytande:
                    Pioneer, Stinger

                    Comment


                    • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                      Slänger upp 3st dåliga mobilbilder efter att jag har lagt filler över instrumentbrädan. Ska inhandla lamellslipstift för att göra arbetet enklare att få bra finish nere vid högtalarna.






                      Attached Files

                      Comment


                      • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                        Jag har samma instrumenthus som dig och flockade istället.
                        Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                        Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                        Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                        Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                        Comment


                        • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                          Originally posted by diq View Post
                          Jag har samma instrumenthus som dig och flockade istället.
                          Jag har haft funderingar på att flocka instrumentbrädan, men svårt att få tag i någon som vill göra det för en vettig summa.. Jag har kollat om saker för att göra det själv.

                          Comment


                          • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                            Min gjordes i Sundsvall men jag vet inte om han håller på längre.
                            Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

                            Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

                            Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

                            Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

                            Comment


                            • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                              Skriftlig update; Instrumentbrädan har fått sig ett lager krymplack över sig nu. Tar med mig kameran nästa gång.

                              Comment


                              • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                                Efter första lagret krymplack ser brädan ut som nedan. Tänkte lägga totalt tre lager på den.




                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X