Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

    Är det möjligt att köra en AMAS2 med pxa-h701 och få ut digital streaming?

    Comment


    • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

      Originally posted by Namenlos View Post
      Är det möjligt att köra en AMAS2 med pxa-h701 och få ut digital streaming?
      Absolut.

      Amas2 har optisk ut som du kör direkt in på 701an.

      Och volymen styr du då via ruxen.

      http://mosconi-system.it/product/dsp-amas-2/
      Roger Edvinsson
      Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
      helst på saker av kolfiber :-)

      Comment


      • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

        Originally posted by JALLE View Post
        Absolut.

        Amas2 har optisk ut som du kör direkt in på 701an.

        Och volymen styr du då via ruxen.

        http://mosconi-system.it/product/dsp-amas-2/
        Men om man kör alpine hu där jag styr volymen på CD i dagsläget, hur ändrar jag till amas'en då te.x? Jag är lite förvirrad angående detta efter att ha läst för ett tag sen om att man var tvungen att ha en cd-växlare med optisk ut för att lösa detta. Då valde man bara aux på hu så fick man ljud från cd växlaren som man kopplat en BT modul till.

        Är det samma optiska utgång till hu som till amas'en isåfall?

        Comment


        • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

          Originally posted by Namenlos View Post
          Men om man kör alpine hu där jag styr volymen på CD i dagsläget, hur ändrar jag till amas'en då te.x? Jag är lite förvirrad angående detta efter att ha läst för ett tag sen om att man var tvungen att ha en cd-växlare med optisk ut för att lösa detta. Då valde man bara aux på hu så fick man ljud från cd växlaren som man kopplat en BT modul till.

          Är det samma optiska utgång till hu som till amas'en isåfall?
          Men skulle du inte köra en Naka 400?
          Roger Edvinsson
          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
          helst på saker av kolfiber :-)

          Comment


          • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

            Originally posted by JALLE View Post
            Men skulle du inte köra en Naka 400?
            Tror det är en förvirring här nu. Jag som har en Naka 400. Tror att ovanstående har en annan fundering.

            Comment


            • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

              Originally posted by Emil.S View Post
              Tror det är en förvirring här nu. Jag som har en Naka 400. Tror att ovanstående har en annan fundering.
              haha... mmmm läsa ordentligt inna man skriver kanske inte är fel :-)

              När det gäller Alpines styrningar är det Nonne eller Nordenmark som är de riktiga Kungarna... så passningen får gå vidare till dem.
              Roger Edvinsson
              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
              helst på saker av kolfiber :-)

              Comment


              • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                Hehe, tack för svar! Jag ber om ursäkt för off topic

                Comment


                • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                  Nu börjar racket bli klart, jag ska ta upp några hål för kablarna på sidan och mest troligt kommer det hamna filt inne i lådan.


                  Undersidan av lådan. Kommer synas ungefär 3,5cm från bagaget.


                  Ungefärlig placering av sakerna. Kanske kommer flytta det lilla slutsteget och ljudprocessorn.






                  Kommentera på nu!
                  Attached Files

                  Comment


                  • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                    Vill se förstärkningen du tänker göra för hatthyllan eftersom du ersatt originalplåten med lådan.

                    Just för att jag vet hurpass mkt hatthyllan utgör för karossens vridstyvhet...
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                    Comment


                    • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                      Originally posted by Lonefox View Post
                      Vill se förstärkningen du tänker göra för hatthyllan eftersom du ersatt originalplåten med lådan.

                      Just för att jag vet hurpass mkt hatthyllan utgör för karossens vridstyvhet...

                      Om du vet hurpass mycket hatthyllans vridstyvhet utgör för karossen kanske du kan vara berätta hur man bör förstärka upp den då?

                      Comment


                      • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                        Originally posted by Emil.S View Post
                        Om du vet hurpass mycket hatthyllans vridstyvhet utgör för karossen kanske du kan vara berätta hur man bör förstärka upp den då?
                        Evil (Örjan) gjorde en ram i L-profil som han svetsade upp där han sedan lade lådan han hade i.

                        Tänk tvärstag som i en racingbur annars.
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                        Comment


                        • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                          Ang. min förstärkning i hatthyllan så är det ditsvetsat en 25x25mm fyrkantsprofil som har 2,5mm gods. Betydligt kraftigare än vad som sitter original, samt att när "racket" bultas fast så håller det ännu mer.

                          Ikväll så tog jag upp 2st kabelgenomföringar, ska dock tas upp ytterligare ett till hål framför slutsteget i mitten pga justeringen. Funderade även ut om placeringen och prövade lite kabeldragning.

                          Ljudprocessorn får hamna till höger, och signalkablarna funderar jag på dra upp bredvid slutsteget. Här ser man även kabelgenomföringen.


                          Strömkablar prövade och även signalkablar. Även här får signalkablarna gå mellan slutstegen.


                          En överblick hur det kommer se ut. Inhandlade filttyg och spraylim för att klä lådan invändigt senare.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                            Originally posted by Emil.S View Post
                            Ang. min förstärkning i hatthyllan så är det ditsvetsat en 25x25mm fyrkantsprofil som har 2,5mm gods. Betydligt kraftigare än vad som sitter original, samt att när "racket" bultas fast så håller det ännu mer.
                            Låter bra ang. profilen.
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                              Körde ett ryck med att uppdatera lådan lite. För att förenkla justeringen av slutsteget så tog jag upp ett avlångt hål på framsidan. Lämpligt för att kunna komma åt alla funktioner, samt blir det lagomt för att fläkten ska kunna andas.

                              Det kommer monteras en U-list runt alla hål som är tagna för att inte kunna skavas något.




                              Kom igen nu, tycker det varit lite slött med kommentarer nu.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Re: Audi 80 B4 "Lite bättre än originalet"

                                slöttt med komentarer? det är ju värsta lavinen här!

                                ...om något är jag fortfarande frågande till hanteringen av värmeutveckling.

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X