Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf mk2 SSNW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Golf mk2 SSNW

    Tänkte att det vara dags att visa mitt bygge i golfen för klassen Super Street No Wall. Bygget har pågått sen Januari 2013 och fortsätter i år.

    finns det något intresse för tråden så laddar jag upp mera bilder och info.
    Attached Files

  • #2
    Re: Golf mk2 SSNW

    Välkommen till forumet. Så klart finns det intresse för byggloggar här
    Ös på, och berätta gärna lite om vad du gjort senaste året, har det vart ute och tävlat ?

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Golf mk2 SSNW

      Originally posted by zrken View Post
      Välkommen till forumet. Så klart finns det intresse för byggloggar här
      Ös på, och berätta gärna lite om vad du gjort senaste året, har det vart ute och tävlat ?


      Kommer att ladda upp med bilder och info om bilen från förra året och vad som kommer hända i år. bilen tävlade förra året i ssnw och blev sm 2a i br 139,9 och db drag.

      Comment


      • #4
        Re: Golf mk2 SSNW

        snabb info

        HU 2x BT92sd
        2 st spl hd25t
        8 st Atomic pro6 (4 per dörr)
        2 st 15" Atomic Apx
        1 st DC Audio 10.0k
        1 st DD S2
        1 st DD C2c
        6 st Exide EM1100 batterier

        Comment


        • #5
          Re: Golf mk2 SSNW

          skickar på med lite mera bilder

          tanken var från början att köra 2 st SPL xtr380d2s basar som monterades i bilen runt januari och nåde runt 151,8 db.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Re: Golf mk2 SSNW

            xtr basarna fick sitta i bilen fram till april 2013 då en ny låda byggdes och golfen fick 2 st spl d1a. Första provburpen hemma hos ante resulterade i en liten ökning 152,6 db olabbad låda. det var dagen före första tävlingen i gävle förra året. själva tävlingen var väl inte så kul. baffeln släppte och toppnotering på 151,? och ensam i klassen började senare labba portlängdermed hjälp av woodman och ante och gjorde en ökning på ca 1 db till. nu spelade golfstackarn 153,7 db @ 48hz. runt slutet av maj kontade jag Leth på loudstore och lite atomic prylar beställdes började bygga lite covers och db sjönk ur med skiten och börja. fick hem lite nya saker runt sista juni början på juli. ska skriva mer om det och ladda upp lite bilder till det nån annan kväll.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Re: Golf mk2 SSNW

              Kul med lite historia om vart bygget vart med om och vart det är på väg nu

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #8
                Re: Golf mk2 SSNW

                som tidigare inlägget sa så kom det hem lite nytt från loudstore. blev 2 st atomic apx 15", 8 st atomic pro6 och 2 st spl hd25t. stgen till framsystemet var 2 st DD C2c 1 steg per dörr. Skulle montera nya Apx basarna men hålen i lådan var för små så fick börja med att frässa upp dom så basarna skulle passa. i med basarna och börja spela in. ledsnade efter 3h att vänta så ut och burpa. första smällen med Apx basarna blev 153,9. kändes bra ur med grejerna igen för att korta porten resultatet då? jodå första smällen efter att jag kortat porten blev 154,1. iväg och tävla och som tidigare ensam i klassen men visste att det fanns 2 till i ssnw som kvalade för sm vilket drev mig att bygga vidare. nästa grej var att bygga ny baffel igen. denna gång flyttade jag basarna ca 7 cm bort från porten, stadigare port och ordentliga rundningar. låna TL av ante och se där 154,5 @ 49hz. peaken hade gått upp från 48 till 49hz. hem och labba vidare och vid provburp så släppte konan från spolen på ena basen. så det kan bli :P iväg och fick hjälp att limma ihop basen och hem och prova. basen funkade så bilen gjordes klar för mantorp. varm dag första burpen och nytt pb på 154,7 på tävling men basen mådde inte bra så sista tävlingen innan SM så stack spolen. där stog jag utan basar och sm på närmade sig. Leth gjorde vad han kunde för att få hem omkonings satser men det tog sin tid. mina spl d1a som skulle vara reservbasar satt just nu i sanny och sandras golf så efter lite snack med sanny och björn löste sig problemet nästan helt. så åkte med bara en bas till trollhättan (sanny hade en som jag hämtade hos honom) väl nere på sm så åkte jag mot göteborg för att möta upp björn från DB Akuten medans sanny och ante åkte till mässan och började skruva i den första basen. när jag kom tillbaka från göteborg tog dom den sista basen och skruvade i den också Snälla gossar det där sm gick som det gick kvala in på 151 db. jag fegade eftersom dom var sprillans nya men men. sanny packade upp termlabet och några små tester gjordes. allt funka som det skulle så basarna fick stå och brumma i 30hz normal volym. semifinalen kom och resultatet blev 154.5. blev lite BR och en BRL final innan finalen på sm skulle gå av stapeln på söndagen. finalen sket sig både i br och db. i db drag finalen blev jag ivrig och muttrade fullt nästan direkt så steget klippte och resultat där blev 150,? jaja 2a plats vart det. men BR finalen var ju kvar så ladda om för den och den finalen var mot Wirre. gick bra tills det var 2-3 sek kvar av rundan då spelade jag ur mig i den så vart 2a i BR 139,9.

                snabb summering av året 2013 då. första året som seriös tävlande blev 2 andraplatser på sm så jag var nöjd.

                ursäkta all text men nu är jag ikapp år 2014 ,em saknas endel byggbilder som kan dyka upp när dom hittas.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Re: Golf mk2 SSNW

                  Använd gärna lite mellanrum i texten så den blir lättare att läsa

                  Soft bygge

                  Comment


                  • #10
                    Re: Golf mk2 SSNW

                    Mellanrum är vinst, men kul resa..!

                    VAd är det för produkter som sitter i till säsongstart ?

                    Bygglogg: SQW: TransFårrden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Golf mk2 SSNW

                      Originally posted by The one n only View Post
                      Använd gärna lite mellanrum i texten så den blir lättare att läsa

                      Soft bygge
                      ska komma ihåg det
                      tackar

                      Comment


                      • #12
                        Re: Golf mk2 SSNW

                        Originally posted by zrken View Post
                        Mellanrum är vinst, men kul resa..!

                        VAd är det för produkter som sitter i till säsongstart ?
                        det som kommer sitta i under denna säsong blir DC Audio 10.0k till basarna, 2 st Atomic apx15spl d1, middarna blir atomic pro6 drivna av 1 DD S2. så mer eller midre samma lika som förra året

                        Comment


                        • #13
                          Re: Golf mk2 SSNW

                          då var 2014 igång då. det mesta klart för elmia saknas bara en stereo att burpa med utanför bilen.

                          det som hänt är att jag byggt om hyllan/lådan som batterierna sitter i och stegen monterade på. den är byggd i 45x95mm virke/reglar och klätt med 22mm spån.

                          lådan förstärk med reglar (45x95mm) nästan runt och några covers i kastade. även 1 lager SC dämpmatta i golvet.

                          även blivit skenor på batterierna av aluminiun 10x100mm

                          mer bilder och info kommer vart efter det byggs om eller görs något med bilen i bilen
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Re: Golf mk2 SSNW

                            Gillar det lagts lite energi på covers!

                            Bygglogg: SQW: TransFårrden

                            Comment


                            • #15
                              Re: Golf mk2 SSNW

                              Originally posted by zrken View Post
                              Gillar det lagts lite energi på covers!

                              ja det behövdes då det ser för jä**igt ut utan dom :P

                              Comment

                              Working...
                              X