Ni får säga till om det blir för mkt uppdateringar!!
Då jag fick klätt mkt igår så tyckte jag det var dags att få det monterat i bilen igen. Det är skönt när det är på plats o inte ligger i garaget o skräpar!!
Dåligt bild, men innertaket på plats. Nu med svarta handtag o solskydd från en krockad ST.
När ryggstödet ända var ur så passade jag på att dämpa golvet ordentligt under baksätet....
Å sedan kunde jag inte motstå att prova inredningen från Focus RSen som jag köpt!! :-)
Jag har även limmat dit golvskivan som sitter under baslådorna. Tyvärr glömde jag ta en bild så det blir bara en bild på limkluttarna:-)
//
Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD
Samarbetspartners:ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,
har du anvænt dig av vanligt høgtalarmatta till taket?
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
Facebook: husse bygger gladenwagon
Instagram: husse_bygger_gladenwagon
har du anvænt dig av vanligt høgtalarmatta till taket?
Ja, det är vanlig högtalarmatta. Dock hade jag två krav!!
* Den skule vara "korthårig". Alltså en ganska tät o kompakt matta.
* Den skulle vara tillräckligt bred så jag slapp skarvar.
Mattan kommer från DLS!!
Jag tittade på andra alternativ till taket. Helst hade jag velat använda alcantara, men kände att "hålen" vid handtagen skulle vara för djupa för att klara det i ett stycke!!
Jag tittade oxå på riktigt innertakstyg, men det har oftast en vaddering på baksidan som oxå hade varit krånglig att klä mitt tak med.
Så valet föll till slut på en vanlig högtalarmatta:-)
Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD
Samarbetspartners:ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,
Här kommer en lite spretig uppdatering om vad som gjorts med bilen i veckan. Har dock inte gjorts sådär jättemkt då det har kollats en del på os!!
Baslådorna provmonterade i bilen. Skall dock kapa bort lite på slutsgetsracket då det blev lite väl tajt på bredden då allt blev klätt!!
Sedan har jag även lackat alla delar såsom A, B & C-stolpar så att det blir helt svart ovanför midjan invändigt på bilen....
Det sista jag gjorde idag var att riva ur det mesta av inredningen för morgondagens bravader. Förarstolen & mattan åker ur imon...
Så imon är det äntligen dax att dra kablar...:-)
URSÄKTA DEN DÅLIGA BILDEN!!
Det blir en del prylar när man börjar riva i det...
//
Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD
Samarbetspartners:ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,
Då kommer här lite bilder från kabeldragningen.
Bilen rensad för att göra det lättåtkomligt!!
På höger sida i bilen ligger Ai-Net kabeln samt RUX kabeln för PXA-H700 boxen. Jag har även lagt dit en remotekabel om det skulle behövas vid andra kombinationer av huvudenheter!!
Vid kardantunneln har jag lagt högtalarkabel för 3-vägsssystemet. Jag kommer att ha passiv delning mellan 3" & diskant så det blir lite mer kabel än vanligt!!
Jag har även lagt dit 2 extra kablar så jag har möjligheten att prova Audioson BitTen (Högnivå) tillsammans med original HU.
Kablarna går sedan längs framkanten på baksätet så jag kommer in under sätet på ett smidigt sätt.
Där det finns risk för skav mot kanter har jag lagt en sorts kantlist som skydd.
I taket har jag även lagt en kabel för att kunna koppla in den sk. DRC (kontrollpanel) som finns som tillbehör för Audison BitTen. Jag har en färdig konsoll från min gamla bil. Den kommer då sitta monterad vid takbelysningen i framkant av innertaket. Lika bra att förbereda. Svårt att fota detta så det blir bara en bild på när det kommer ner på höger sida bak vid C-stolpen....
Bilen återigen ihopmonterad så gott det går:-)
Vissa delar skall lackas så dessa monteras om några dagar.
PS!! Pluskabeln kommer att ligga under bilen o kommer in i kupén först vid baksätet i en befintlig gummigenomföring......DS!!
//
Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD
Samarbetspartners:ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,
Efter vinterns ledighet är jag nu igång o jobbar för fullt igen. Detta medför lite mindre tid i garaget tyvärr. Men jag försöker göra något varje dag så jag känner att det går framåt...
Jag kunde inte hålla mig längre, så nu är även framstolarna från en Focus RS monterade.
Även mittkonsollen är nu komplett igen. Alla detaljer är lackade i matt silver.
Nu när kabeldragningen under mattan är gjord, så kunde jag återigen montera tillbaka dom A-stolpar jag hade kvar från mitt tidigare bygge.
Anslutningarna på diskanterna.
Mellanregisters anslutningar.
Färdigt resultat på ena sidan. Andra sidan e likadan.
Slutstegsracket lackerat så nu dax för koppling. Då det mesta har en skarv av något slag vid baksätet så kan jag ansluta änden mot steget när det är löst på bänken....Lite smidigare än att kräla i baksätet...:-)
Steget monterat på plats. Alla kablar har strumpa & kabelgenomföringar där behov finns!!
Baslådorna kommer att ha en Speakonkontakt i varje låda. Anslutningen lödas på plats.
Kabeln i lådorna är fastsatt med hållare som skruvas fast.
Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD
Samarbetspartners:ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,
Skall bli kul att provköra när bilen rullar igen.
Just nu står den tyvärr still då generatorn rasat.
Det verkar finnas en lösning från handlaren då bilen bara rullat några hundra mil sedan köpet......Hoppas-hoppas!!
Gällande diskanten:
Det är "bara" lite apskit med lite damm i som jag glömde ta bort.
Det är ingen skada på diskanten:-)
// Anders
Mvh Anders Redigh // LP ENTREPRENAD
Samarbetspartners:ArmourNordic, Amring, Greatwork, Street Performance, CMS Group,
Comment