Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blue eMotion by heWi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Blue eMotion by heWi

    Ser mycket bra ut som vanligt.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • Re: Blue eMotion by heWi

      Hej Hewi, var förbi din pärla 3 ggr på Elmia, men såg inte dig, var väldigt sugen på en provlyssning

      Bygger en Nordica 10i låda nu och undrar vad du byggde med för brutto innervolym i Bmw'n och hur mycket volym du har till fyrorna.

      När kommer nästa chans till en provlyssning i Mälardalen ?

      Mvh

      Fluff
      sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
      Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

      God bless the Amp Doctor !

      Comment


      • Re: Blue eMotion by heWi

        Originally posted by Fluff View Post
        Hej Hewi, var förbi din pärla 3 ggr på Elmia, men såg inte dig, var väldigt sugen på en provlyssning



        Mvh

        Fluff
        Hewi var inte på plats utan det var Jelly som var där med den som ombud.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • Re: Blue eMotion by heWi

          Hamnade i samma sits jag, nåväl.

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: Blue eMotion by heWi

            Originally posted by Kulan View Post
            Ser mycket bra ut som vanligt.
            Tack!

            Originally posted by Fluff View Post
            Hej Hewi, var förbi din pärla 3 ggr på Elmia, men såg inte dig, var väldigt sugen på en provlyssning

            Bygger en Nordica 10i låda nu och undrar vad du byggde med för brutto innervolym i Bmw'n och hur mycket volym du har till fyrorna.

            När kommer nästa chans till en provlyssning i Mälardalen ?

            Mvh

            Fluff
            Hej! Jag var själv inte på plats utan hade skickat dit Per.J med bilen. Tråkigt att du inte fick ngn demo , Per hjälpte till med tävlingen så han kunde inte
            vara vid bilen hela tiden tyvärr.....
            Baslådan är på 18L
            Nästa tävlingar som är bokat är Seastreams i Kungsängen samt Ljudia Mariestad.

            Originally posted by Lonefox View Post
            Hewi var inte på plats utan det var Jelly som var där med den som ombud.
            Korrekt

            Originally posted by zrken View Post
            Hamnade i samma sits jag, nåväl.
            Vad tråkigt! Jag skrev på FB att man skulle rycka tag i Per för en demo men
            alla läser ju inte allt såklart, vi får se till att fixa det nästa gång tillfälle ges!
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Blue eMotion by heWi

              Tjena!
              Nu blir det lite gott o blandat med bilder ifrån bygget och på bilen.

              Iom en till steg så behövdes säkrings blocket utökas med en till säkring:











              Slutstegs racket modifierades av samma anledning och kläddes om, försåg det även med en liten bit kabelstege för att kunna säkra alla kablar som går på vä sida vettigt:









              Översiktsbild utan golvet på , som synes här så fick processorn flytta till utrymmet där den avtagbara dragkroken förut huserade:



              Köpte en uppsättning nya högtalargaller på Bmw så jag kunde ändra från lackad ring till lackat galler till mellanregistrena:





              För att klä lådan så fick jag beställa mera tyg från Dls och då nya rullen kom noterade jag snabbt att den hade en lite annan nyans än förra rullen mörkgrått
              vilket slutade med att jag fick klä om hela bagaget för att man inte skulle se ngn nyans skillnad . Här en bild på ena sidopanelen omklädd:



              Jag passade även på att klä om skidluckan i matta istället för blå vinyl som den var i förra året då ju nu iom baslådegallret hade lite mera blått i bagaget.

              Avslutningsvis några "färdig" bilder:











              Vi ses ute på tävlingarna i sommar!
              "Sound by Hewi"

              Blue eMotion by heWi

              Comment


              • Re: Blue eMotion by heWi

                Måste erkänna att jag vart skeptisk till den blå kulören på de bilder som visats på forumet.
                Irl så var det inget fel alls, snyggt byggt som rackarn.

                Fick ett par-tre låtar demade också.
                Peugeot 307 1,6HDi
                Huvudenhet: Pioneer P80PRS
                Framsystem: DLS UP4
                Sub: DLS RW12i
                Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
                Ström: Optima Yellow 75Ah

                Comment


                • Re: Blue eMotion by heWi

                  Originally posted by _Wisby_ View Post
                  Måste erkänna att jag vart skeptisk till den blå kulören på de bilder som visats på forumet.
                  Irl så var det inget fel alls, snyggt byggt som rackarn.

                  Fick ett par-tre låtar demade också.
                  Ja den blåa vinylen funkade äver förväntan faktiskt i kontrast till det röda utvändigt.
                  Kul att fick en demo också!
                  "Sound by Hewi"

                  Blue eMotion by heWi

                  Comment


                  • Re: Blue eMotion by heWi

                    Originally posted by Hewi View Post
                    I genomföringarna kommer jag sätta sådana här:

                    Tjena Hewi - får man fråga var du fick tag på dessa? Behöver något liknande.
                    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                    Team Ljudbyggaren
                    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                    3:e Plats Master OEM - SM 2018
                    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                    Comment


                    • Re: Blue eMotion by heWi

                      hmm vrf dämp på hatthyllan? vill du ej ha bas in i bilen? :P vad blir skillnaden att ha hatthyllan i än att ej ha den i?

                      Comment


                      • Re: Blue eMotion by heWi

                        Originally posted by ville91 View Post
                        hmm vrf dämp på hatthyllan? vill du ej ha bas in i bilen? :P vad blir skillnaden att ha hatthyllan i än att ej ha den i?
                        Dämpet på hatthyllan är för dämpning av högre frekvenser(vägljud) och har nog liten inverkan på frekvenser under 50Hz, har faktiskt inte provat utan hatthylla
                        "Sound by Hewi"

                        Blue eMotion by heWi

                        Comment


                        • Re: Blue eMotion by heWi

                          Grattis till vinsten på Sweetspotmässan, inte helt oväntat! Tack också för en njutningsbar provlyssning och en trevlig pratstund. Av de bilar jag hann lyssna på var din den enda på mässan där jag bara ville sitta kvar och fortsätta lyssna. Ofärgat och musikaliskt med en härlig transparens och timing!
                          Last edited by Backkungen; April 27, 2015, 08:30.

                          Comment


                          • Re: Blue eMotion by heWi

                            Originally posted by Hewi View Post
                            Dämpet på hatthyllan är för dämpning av högre frekvenser(vägljud) och har nog liten inverkan på frekvenser under 50Hz, har faktiskt inte provat utan hatthylla
                            Ta och gör ett test med och utan hatthylla. I min gamla saab hade jag basen i skuffen spelandes rakt upp. Var ganska stor skillnad med och utan hatthylla. Bedömdes alltid utan hatthylla.

                            Comment


                            • Re: Blue eMotion by heWi

                              Originally posted by Backkungen View Post
                              Grattis till vinsten på Sweetspotmässan, inte helt oväntat! Tack också för en njutningsbar provlyssning och en trevlig pratstund. Av de bilar jag hann lyssna på var din den enda på mässan där jag bara ville sitta kvar och fortsätta lyssna. Ofärgat och musikaliskt med en härlig transparens och timing!
                              Tack! Det var trevligt att träffas och numera ligger även Larry Carlton på "paddan"

                              Originally posted by BMF View Post
                              Ta och gör ett test med och utan hatthylla. I min gamla saab hade jag basen i skuffen spelandes rakt upp. Var ganska stor skillnad med och utan hatthylla. Bedömdes alltid utan hatthylla.
                              Ja vi har pratat om att testa detta men i min klass måste den sitta i, dock så
                              kanske dynalinern påverkar vilket skall testas ngn gång
                              "Sound by Hewi"

                              Blue eMotion by heWi

                              Comment


                              • Re: Blue eMotion by heWi

                                Hej Hewi,

                                Hoppas du har gott om tid att visa och dema samt förklara bygget om du dyker upp på Seastreams maj träff.

                                Med vänlig hälsning

                                Fluff
                                sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                                Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                                God bless the Amp Doctor !

                                Comment

                                Working...
                                X