Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQW: TransFårrden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SQW: TransFårrden

    Helt rätt. Viktigt att lyssna på all sorts musik och både bra och "dåliga" inspelningar, mellan tweakandet. Inte stirra sig blind, eller kanske borde heta "höra sig döv", på en sak som kanske är en bagatell i helheten. (Been there, done that)

    Och där blev det sidan 100 i denna gigantiska tråden.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • Re: SQW: TransFårrden

      Originally posted by octan View Post
      Helt rätt. Viktigt att lyssna på all sorts musik och både bra och "dåliga" inspelningar, mellan tweakandet. Inte stirra sig blind, eller kanske borde heta "höra sig döv", på en sak som kanske är en bagatell i helheten. (Been there, done that)
      Jamenverkligen (iettord).
      Jag hade ngn conf här nyligen som inte var helt hundra på positioner och fokus, på EMMA testspåren, men var en fröjd för mig att lyssna på musik pga jäkla sammanhållet stuk i merparten av testlåtar som gjorde det lättlyssnat och väldigt närvarande.

      Ska försöka hitta tillbaka till den känslan.

      Sen får jag även säga det är redigt skönt att inte ha samma akuta oro inför besiktningen till hösten, med hänsyn till vägg som behöver rivas.. det är skönt att ha den biten överstökad


      Originally posted by octan View Post
      Och där blev det sidan 100 i denna gigantiska tråden.
      Tips:
      User CP (control panel) -> Edit options i listan i vänsterkant -> En bit ner under Thread Display Options finns det "Number of posts to show per page"... sätt den till 40 så blir det inte så mkt klickande

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: SQW: TransFårrden

        Det där såg riktigt trevligt ut måste jag säga. Enkelt, stilrent och funktionellt! Hatten av.
        ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



        Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
        Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
        Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
        Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

        Team Ljudbyggaren
        1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
        3:e Plats Master OEM - SM 2018
        8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

        Comment


        • Re: SQW: TransFårrden

          Originally posted by carlr View Post
          Det där såg riktigt trevligt ut måste jag säga. Enkelt, stilrent och funktionellt! Hatten av.
          Stort tack!

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • Re: SQW: TransFårrden

            Tjena,

            Tänkte bara höra hur det gått med hörseln?
            ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



            Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
            Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
            Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
            Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

            Team Ljudbyggaren
            1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
            3:e Plats Master OEM - SM 2018
            8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

            Comment


            • Re: SQW: TransFårrden

              Har precis läst igenom din tråd, vilken resa.. Phew, kände mig väldigt involverad och ville hela tiden läsa mer. Som att se på en bra serie !

              Vilka lösningar, och vilket känslospektrum, du har en gåva i berättandet och skriver fortfarande trots motgånger, det är stort !

              Hoppas man får chansen att höra hur det låter i din bil någon gång, jag är ju Örebroare så det kanske går att ordna ? =)

              Mvh Doof

              Comment


              • Re: SQW: TransFårrden

                Originally posted by carlr View Post
                Tjena,

                Tänkte bara höra hur det gått med hörseln?
                Tack, det har varit full frånvaro från bil och musik sedan SQ&Kaffe träffen.
                Öronen har repat sig bra. Å andra sidan har jag inte utsatt dem för några påtagliga volymer igårkväll heller. (en 12" i sluten låda på 1800w......? )



                Originally posted by Doofus View Post
                Har precis läst igenom din tråd, vilken resa.. Phew, kände mig väldigt involverad och ville hela tiden läsa mer. Som att se på en bra serie !

                Vilka lösningar, och vilket känslospektrum, du har en gåva i berättandet och skriver fortfarande trots motgånger, det är stort !

                Hoppas man får chansen att höra hur det låter i din bil någon gång, jag är ju Örebroare så det kanske går att ordna ? =)

                Mvh Doof
                Stort tack för de värmande orden. Väldigt roligt att ambitionen med byggloggen <når fram>.

                En demo går säkerligen att ordna. Dra ett PM så kan vi säkert styra upp ngt.

                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                Comment


                • Re: SQW: TransFårrden

                  Har du några planer på gång?
                  Några tankar på vad du vill åstadkomma?
                  Mer SQ eller fortfarande SQ med tryck?

                  Comment


                  • Re: SQW: TransFårrden

                    Gillar starkt lösningen med golvet o extrabatteriet! Praktiskt om inte annat (Y)

                    Comment


                    • Re: SQW: TransFårrden

                      Originally posted by Jonhny View Post
                      Har du några planer på gång?
                      Några tankar på vad du vill åstadkomma?
                      Mer SQ eller fortfarande SQ med tryck?
                      Man kan väl kort konstatera att en sluten 12" imponerar stort i vad för tryck den kan ådstakomma på ett 300.2 steg, (1800w @ 2ohm på papper).
                      Men lika snabbt kan man notera att nedköpet från 2x18" i 400L vägg ner till 29L sluten 12a.. ....var lite väl drastiskt

                      Klarheter jag börjar acceptera:
                      Det lutar mer åt spela högt än vad det lutar åt ytterligare SQ-åtgärder.
                      När energin förr eller senare återvänder känns det i dagsläget som en självklarhet att återinförskaffa mer konarea.

                      Vad gäller framsystem så må jag säga att volymen detta system presterar räcker absolut och blir över. När man sitter i bilen.
                      Men samtidigt finns det funderingar om att ändra lite riktning, och för en tid prova på lite mer 'demovänliga' prylar.
                      Precis hur det här ska realiseras ligger långt bort i framtiden, och kräver nog några imponerande demos av produkter innan de stegen kan tas.

                      / Surk

                      Bygglogg: SQW: TransFårrden

                      Comment


                      • Re: SQW: TransFårrden

                        Inte bygga vägg nu igen!!??

                        Keep calm
                        And

                        Sq on..

                        Eller nått
                        Mini Cooper goes Pioneer
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                        Volvo V50
                        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                        Sponsorer som håller mig flytande:
                        Pioneer, Stinger

                        Comment


                        • Re: SQW: TransFårrden

                          Närmaste update man kan göra här:
                          Inget SM-kval för mig heller i år.
                          Nästa är lite oklart hur det blir.
                          Det kommer få ligga till sig under vintern innan jag fattar något rimligt beslut.
                          Bilen är inte byggd från grunden med mer tävlingsambition än att "få den bedömd minst en gång".
                          Ska det tävlas i någon högre klass än Rookie måste allt kablage rivas och sleevas, märkas, fotas och hanteras. Samma för högtalare och galler, fästen etc.
                          Det är att bygga om bilen från noll som gäller i så fall, så när som på att dämpning finns i bilen redan.

                          Har kommit till en punkt då det är läge att bygga om mer än vad jag har energi till, för att komma avsevärt mkt längre med ljudet. Speciellt midbasar är EMMAskivan ovän med.

                          Skall det tävlas mer ambitiöst krävs det alltså en rätt stor comittment.
                          En jag inte är redo att ta mig an i nu läget.

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • Re: SQW: TransFårrden

                            Hoppas du hittar energin till fortsatta insatser så att du kommer ut på tävlingsbanan nästa år

                            Comment


                            • Re: SQW: TransFårrden

                              Originally posted by zrken View Post
                              Närmaste update man kan göra här:
                              Inget SM-kval för mig heller i år.
                              Nästa är lite oklart hur det blir.
                              Det kommer få ligga till sig under vintern innan jag fattar något rimligt beslut.
                              Bilen är inte byggd från grunden med mer tävlingsambition än att "få den bedömd minst en gång".
                              Ska det tävlas i någon högre klass än Rookie måste allt kablage rivas och sleevas, märkas, fotas och hanteras. Samma för högtalare och galler, fästen etc.
                              Det är att bygga om bilen från noll som gäller i så fall, så när som på att dämpning finns i bilen redan.

                              Har kommit till en punkt då det är läge att bygga om mer än vad jag har energi till, för att komma avsevärt mkt längre med ljudet. Speciellt midbasar är EMMAskivan ovän med.

                              Skall det tävlas mer ambitiöst krävs det alltså en rätt stor comittment.
                              En jag inte är redo att ta mig an i nu läget.
                              Hoppas som sagt att du finner energin igen. Dessutom behöver jag lyssna på din bil någon gång
                              ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                              Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                              Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                              Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                              Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                              Team Ljudbyggaren
                              1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                              3:e Plats Master OEM - SM 2018
                              8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                              Comment


                              • Re: SQW: TransFårrden

                                Det finns mkt som är kul med stereoprylar, utöver att slava efter EMMA-skivan

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X