Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E34 "med lite ljud"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: M5 E34 "med lite ljud"

Originally posted by nicklasa View Post
    nån kan ju rätta mig om jag har fel, men du ska väl ha fram och baks höger på högra sidan och tvärtom till vänstra för annars blire väll knas om man skickar både right och left signaler till samma sida ?
    Som sagt, funderar hur det ska vara . 4-kanals-steg & 2 högtalare brevid varandra i vardera kickpanel, tänker att man kan använda tids-komp på bra sätt då om det skulle behövas?
    BMW M5 E34 Turbo
    964hk på hjulen
    Snart med hifi oxå #SÅLD#

Mercedes-Benz Viano 3.0CDI

Comment

Kör höger fram/bak till höger sida och vänster fram/bak till vänster sida, annars får du väldigt konstig stereobild. Huvudenheten kör du i NW (network) läge om du ska dela trevägs.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Kör höger fram/bak till höger sida och vänster fram/bak till vänster sida, annars får du väldigt konstig stereobild. Huvudenheten kör du i NW (network) läge om du ska dela trevägs.
        NW läget låser dock delningarna en hel del.
        Jag fick köra min i std lägen och dela vissa bitar i stegen istället.

Comment

Ja en utgång blir ju dedikerad till diskanter, men sen får man bandpass på en om jag inte mins fel.
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
            Tänkte köra på Eriks förslag som han beskrev i tråden, ska den stå som NW då? jag uppfattade det som den ska gå 2-vägs?
            BMW M5 E34 Turbo
            964hk på hjulen

Comment

Isåfall så kan du köra enheten i standardläge, dom passiva filtren kommer sköta delningen utom högpass för midbasarna som du får sköta via enheten.
              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

fast inte. kör aktivt.
                /tycker Erik.

Comment

Har läst manualen & försökt förstå skillnaderna i funktionerna STD/NW, men förstår inte I NW läge så ska man då ha ett slutsteg för varje lågnivåutgång? Steget som jag ska använda kräver väl att man har både F & R lågnivå in för att den ska spela på alla kanaler? Sen förstår jag inte varför den är konstruerad så att man måste välja läge sådär, borde ju vara justerbart åt alla håll & kanter utan några läges-begränsningar
                  BMW M5 E34 Turbo
                  964hk på hjulen

Comment

Standardläget ger dig utgångar för fram/bak/sub, medans nätverksläget (3-vägsläge) ger dig utgångar för diskant/mellanregister/sub.
                    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

I väntan på lite prylar så har jag börjat fundera på att byta ut basen + steget, kommer säkert tycka att den inte är tillräckligt rapp när framsystemet lirar. Är en GAS kombo med 2x100w steg + 10", Basen verkar rätt klen när man tittar på baksidan, & steget väger som en chokladkaka

Men tänkte behålla lådan (ca. 26-27l) & montera ett bättre steg + bas,
                      finns ett alpine 3544 på blocket som jag tyckte va intressant? Funderar på en Gladen sqx10 oxå till det steget, Vad tror ni om det? Tänkte försöka hålla mig runt 2500kr.
                      BMW M5 E34 Turbo
                      964hk på hjulen

Comment

Minnen till den här basen! Jag hade samma combo, med deras svart/silver steg (uppföljarn var grå). Men basen som sådan minns jag som då helt okay. Det blev ett sjuhelvettes djävla bättre klipp i systemet med ett annat steg, dock. Först då det egentligen tog fart.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Nu har det hänt lite

BMW M5 E34 Turbo
                          964hk på hjulen

Comment

Hittade perfekta platsen för steget till framsystemet, tänkte ha det under passagerarstolen först men blir svårt att komma åt & justera om det behövs.
                            Så det blev mittarmstödet bak!

Ska dra in lågnivåkablarna inuti skumgummit så dem kommer ut på baksidan, kommer bli riktigt snyggt!
                            BMW M5 E34 Turbo
                            964hk på hjulen

Comment

Originally posted by d5mikabe View Post
                              Hittade perfekta platsen för steget till framsystemet, tänkte ha det under passagerarstolen först men blir svårt att komma åt & justera om det behövs.
                              Så det blev mittarmstödet bak!

Ska dra in lågnivåkablarna inuti skumgummit så dem kommer ut på baksidan, kommer bli riktigt snyggt!
                              Verkar väldigt bra förutom värmen. Är det inte stor risk att det blir kvävt där inne?
                              Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

Comment

Originally posted by Lillalilja View Post
                                Verkar väldigt bra förutom värmen. Är det inte stor risk att det blir kvävt där inne?
                                Ehhhh.. jo. Där skulle jag slänga i nån fläkt eller så. När locket är stängt kommer
                                det bli varmt FORT där i när man spelar på lite. ALLRA helst dessa steg som är
                                byggda för minimal storlek därmed minsta möjliga kylfläns.
                                Builder of the Metallica Tribute Car

Comment

Working...
                                X