Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite basbygge i min brukis v70n -02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

    varit dött här ett bra tag igen.. men eftersom hösten kom så har jag slängt ut det mesta och sålt massa grejer. Nu hägrar en vinter med mycket skoterkörning så ljudet lär få vila till våren då jag kommer börja bygga och planerna har redan börjat smidas på setupen som ska in ! to be continued!

    Comment


    • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

      Nu är det dax att börja inför denna sommar. Har ju sen tidigare monterat ett gas silver gs62k i framdörrarna och driver detta idag på ett bryggat alpine mrx-f35. Hur tror folket att det skulle lira om jag skippar filtret och kör diskanterna på fram kanalerna och middarna på bakre kanalerna? kan ju dela både i stereon och på steget om jag vill och vilket isf vore bäst? men först och främst kommer diskanterna att hålla för effekten?

      Comment


      • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

        Kan du verkligen dela uppåt 3-5kHz? Isåfall så kan det vara värt att prova! Fördelen är ju att du kan ställa nivå och tidskomp separat, men det lär inte spela lika högt då du halverar effekten till middarna.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

          Du har helt rätt, trodde de gick att dela så högt via tune it men tydligen inte, morr. Verkar som att jag får köra som det är tills jag skaffat mig en dsp.

          Kanske kommer få ändra lite på den tänkta setupen då,vi får väl se. kommer nog sneakpeak på vad som väntar att byggas under nästa vecka .

          Comment


          • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

            dags för en ny update. Batterisponsorn dragit sig ur.. så nu står jag utan batteribank.. då är min fråga jag kör med ett 95ah agm varta batteri som startbatteri idag och tänkte mig på att köpa 3st 95agm från biltema då priset är överkomligt. Tror ni detta kommer räcka till 5kw rms? : )

            pga restat lager av basarna jag tänkte beställa får ni vänta på å se vad det blir för något

            Comment


            • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

              måste tyvärr säga att det ev inte blir någon fortsättning på detta bygge beroende på vad försäkringbolaget säger.

              Efter att jag tvättade bilen i lördags så gick jag in och åt middag och sen när jag kom ut och skulle fara på stan såg min bil ut såhär.

              min kära granne hade så snällt backat in i min bil och åkt utan att säga något... så nu ligger bygget på is.. kul när man beställt alla grejer och de ska komma i veckan.

              den stora frågan är löser bolaget in bilen eller kommer de repa?
              Attached Files

              Comment


              • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                Byter nog bara dörr

                Comment


                • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                  riv loss dörrsidan o sparka ut bucklan :P fixat hehe

                  Comment


                  • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                    de måste byta bakdörren och lacka om både fram och bakdörren så frågan är för det är inget värde i bilen enligt försäkringbolaget verkar det som..

                    Comment


                    • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                      Men om de nu var din granne som gjort de så står väl han försäkringsbolag för reparationen? Borde ju ändå vara värt att laga tycker då jag =)

                      Comment


                      • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                        jo det är klart att deras försäkring ska betala men eftersom bilens värde är typ lika med repkostnaden så är det ju frågan om de kommer lösa in den ?

                        Comment


                        • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                          Kolla om du kan få pengar och behålla bilen de fick jag när min bil skulle bli inlöst

                          Comment


                          • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                            Jo det är planen om de tänker lösa in den, men som tjejen sa åt mig vi är inte där än. Förhoppningsvis har vi fått papperna för skadevärderingen till på torsdag då far vi in direkt och kollar vad dem tänker göra.

                            Tills dess är det bara hålla elden vid liv.

                            Comment


                            • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                              Jo gör de... håller tummarna =)

                              Comment


                              • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                                ojoj har helt glömt att uppdatera här, var kaos för att få ihop allt till vårträffen som var igår. men inte länge efter att vi började dema hörde vi ett missljud i en av basarna den började skrapa och slutade då att spela. Idag när jag skulle kolla den basen separat så mätte jag upp spolarna och var helt avbrott i den ena spolen. vad gör man åt detta?

                                kommer slänga upp alla bilder då jag fixat in dem i datorn

                                Comment

                                Working...
                                X