Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite basbygge i min brukis v70n -02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SPL: lite basbygge i min brukis v70n -02

    tjena startar nu en projekttråd på nya bilen!
    det som ska hända som är planerat än så länge är ett stereo byte och dragning av rca till bagaget för montering av bas. har beställt en hel del grejer som skall komma idag, så vi får se om det passar osv bilder kommer nog ikväll om jag börjar riva .

  • #2
    Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

    besvikelsen när man kommer till volvo och säger att mina grejer inte kommer fören imorgon blir ändå å meka ikväll ska montera slutsteget och kondensatorn under golvet och dra rca fram till stereon

    Comment


    • #3
      Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

      vad för produkter ska in?=)

      Comment


      • #4
        Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

        dubbla p1222or och ett mrx-240 och en 8fahrad kondensator och extrabatteri fått in allt i bilen nu och dragit rca fram. bilder får bli senare hade bara mobilen med mig ikväll och det blev inga bra bilder... är bara koppla in kondensatorn å batteriet å steget sen ska det bara vara å spela men ska nog bygga ny baslåda också får se vad byggdjävulen i mig säger:P dock har jag inte fått stereofronten som jag beställt så änsålänge sticker bara rcakablarna ut där "pennfacket" ska sitta

        Comment


        • #5
          Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

          Framsystem ?

          Comment


          • #6
            Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

            hehe, projekttråd för ett endagsbygge? =)

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

              haha det är bara början ska kö med baslådan jag har nu för tillfället. blir att bygga ny baslåda dämpa som ett as och sen byta alla dörrhögtalare och steg på de det kommer ta tid att fixa allt och framsystem blir det nog ett alpine och till bakdörrarna också men det är inte bestämt än.

              Comment


              • #8
                Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                här kommer lite bilder hur gårdagens kvällen och morronen i garaget har resulterat i. jag vet att kabeldragningen är inte den snyggaste men vafan ska ju inte tävla i sq ^^ rca i framändan får bara hänga sådär till volvo kan leverera stereofronten (Y) och ruxknoben vart sne jag vet men thats life dock nöjd med att det vart så att jag bara kunde ha upp högtalarkablarna å slapp ha steg å kondensator synligt får litsta ut nån annanstans att montera 4kanals steget när det nu kommer :P
                Attached Files
                Last edited by firechrille; October 31, 2012, 11:33.

                Comment


                • #9
                  Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                  ikväll har jag fått dit stereon efter ett jvla gorm med kablar och skruvar ^^ blir nog bara att slänga in en liten 10a till jag byggt ny låda till 12orna update om det kommer senare och bilder på stereon å de också

                  Comment


                  • #10
                    Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                    här kommer en liten uppdatering om hur jag tänkt bygga baslådan dock är den inte färdigkonstruerad
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                      Ser spännande ut! Alltid kul med lite udda formade lådor, lite mer utmaning då.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • #12
                        Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                        det är mestadels för att kunna bygga den så tunn som möjligt men ändå få lite volym i lådan

                        Comment


                        • #13
                          Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                          liten uppdatering om vad som hänt med bilen sista dagarna
                          det som har hänt är att jag slängt in en pioneer stereo.
                          monterat en gas 10" iväntan på att jag ska bli färdig med den nya baslådan.
                          sen bytte jag lite lampor idag bara byta helljus så är den fronten klar
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                            efter en hel del spelande idag har jag uppmärksammat att det blir väldig varmt där under golvet.. då blir det en punkt till på listan. Fläkt bygge! men då är frågan bara hur man ska göra det snyggast.. någon som har nå förslag?

                            Comment


                            • #15
                              Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                              nu har jag och optima här på forumet fått fram en volym och port på lådan så blir nog att börja bygga i helgen om jag hinner fara och handla material

                              Comment

                              Working...
                              X