Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite basbygge i min brukis v70n -02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

    okej jo det borde ju räcka till.. min låda kommer bli av med plexit också för när jag körde ton så vile det på flexa en hel del så får hitta nån annan funktion för det kanske nå i golvet

    Comment


    • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

      jag har testat plexi en gång till låda å aldrig mer så länge man inte får tag i typ 40mm då! tack luckan på golfen ville inte vara stängd när vi körde ton heller xD

      Comment


      • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

        haha okej jo jag såg det såg lite roligt ut :P

        Comment


        • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

          nu när studenten börjat närma sig har jag lagt ner bara lite tid på bilen bytt lite strömkabel och tvättat bilen. men nu börjar jag fundera på det där nya batteriet jag vill ha frågan är om jag ska köpa ett XS Power D3100 eller ett Kinetik HC2400? någon som har några tankar om dom olika batterierna ? vilket skulle passa mig bäst?

          Comment


          • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

            Originally posted by firechrille View Post
            nu har man börjat dämpa lite en före och efter bild så bjuder jag på hur det kan gå när man kört fast å lämnat bilen å han som ploger e på dåligt humör ^^
            Hur besvärligt är de att sätta fast dämpning i dörrarna ska sätta dit på mina framdörrar å ger de mycke? =)

            Comment


            • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

              ska du byta element i dörrarna också ? enligt mig själv vart det grym skillnad i midbasen men såhär i efterhand ångrar jag att jag bara la ett lager på ytter och innerplåt skulle lagt med.

              Comment


              • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                Originally posted by firechrille View Post
                ska du byta element i dörrarna också ? enligt mig själv vart det grym skillnad i midbasen men såhär i efterhand ångrar jag att jag bara la ett lager på ytter och innerplåt skulle lagt med.
                Japp ska in med ett 3vägs kit med en 9"bas =) så jag hoppas de duger med ett varv

                Comment


                • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                  okej det llåter som ett roligt porjekt själv ska man om man har råd byta högtalare fram till ett 2vägs kit och nytt steg på det

                  Comment


                  • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                    Har ett Focal kit om du är sugen du kan få de rätt billigt
                    Dom låter grymt bra =)

                    de är såna här http://www.youtube.com/watch?v=R-mJZXM8F8Q

                    Ångrar lite att jag tog de kit med 9"bas å inte 6.5" man har inte behövt bygga om så mycke hehe

                    Comment


                    • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                      jag ska dra en ny matning från säkringslådan i motorutrymmet och bak till batterierna. hur ska denna kabel avsäkras? både framme vid säkringsdosan och vid batterierna ? eller räcker det vid batteriet? där jag ska koppla in denna kabel på säkringsdosan fram och den matat direkt från generatorn.

                      ska börja med detta ist för nytt batteri känner att ekonomin inte tillåter det just nu så får hoppas att en 50matning batterierna ska ge lite mer kräm än originalkabeln frångeneratorn :P
                      Last edited by firechrille; June 6, 2013, 12:16.

                      Comment


                      • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                        liten ny uppdatering då det inte hänt så mycket pga olika anledningar. har lagt det här med nya strömmatningen på is ett tag då jag inte längre är så mycket intresserad att bara lira spl. har börjat inrikta mig mot lite mera sq. så i helgen har man hunnit dra ut 4x2,5mm2 ut till dörrarna. det var ingen lek fick borra mig egna hål i kontaktstyckena för att lyckas få igenom kabeln. men nu är man bara i väntan på sina stipendiepengar som jag skulle fått för nån vecka sen (Y) när dem kommer så blir det lägga en beställning på ny hu och nya fronthögtalare det var allt för denna gång over and out !

                        Comment


                        • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                          nu är det såhär att det ska hållas ett db drag i Luleå ! och när jag fick veta det så var jag ju tvungen göra nått åt batteribanken.. men när ekonomin inte tillåter en att köpa de batterier man vill ha får man slänga in lastbilsbatterier i skuffen ^^ så nu har man 500ah som förhoppningsvis ska räcka för att hålla systemet spelande ! kl10 på arcus i Luleå kommer det börja om det är någon som e sugen på att komma

                          Comment


                          • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                            I helgen? Om du kan, dra dig mot sundsvall ;D

                            Comment


                            • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                              då var dagens tävlingar avslutade! gick ganska bra fick mig dubbla första platser men det mest otroliga var att jag fick en första plats på installation ?:O vart ju även nytt personbästa på 144,8db ba 0,2 kvar nu!
                              Attached Files
                              Last edited by firechrille; July 20, 2013, 23:19.

                              Comment


                              • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                                nu var det ett tag sen man uppdaterade här.. hänt lite i helgen, jag har plockat ner taket och dämpat det lite samt att jag bytt hu och fronthögtalare hu vart en alpine cde-178bt och än så länge är jag grymt nöjd med den ! fronthögtalare vart ett gas kit.. jag vet inte det bästa men spelar då bättre än original sen lite bilder på det. har inga på stereobytet än men det lär väl komma
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X