Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite basbygge i min brukis v70n -02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

    har redan byggt om lådan färdigt men tack ändå !

    Comment


    • #92
      Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

      fått hem avin idag så imorron efter jobbet blir det lite julklapps öppning

      Comment


      • #93
        Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

        monterat i basarna nu i bilen och med sub volymen ställd på -18 i stereon å 75% gain på steget så spelar det så att taket flexar fint ! bilder kommer imorron när jag SKA ta med mig kameran te garaget

        Comment


        • #94
          Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

          75% gain? Gissat dig till att det är korrekt eller mätt? Låter tokhögt

          Comment


          • #95
            Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

            var väl kanske lite å ta i men var svårt å se men är nånstans mellan 50-75% ^^ är högt ställt för att jag inte kommer åt att ställa upp med lådan i bilen, men har ju ställt -18db i stereon för att kunna ställa upp när jag ska tävla å spela ton
            Last edited by firechrille; January 24, 2013, 16:35.

            Comment


            • #96
              Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

              har spelat ca 2h nu med basarna och har insett att gainen blev nog lite hög andå har ställt på -24db och det spelar på bra ändå men får se när jag spelat lös dom hur bra det låter när jag börjar höjja subvolen i stereon hittar inte kabeln till kameran så bilderna får vänta tills jag hittar den ^^

              Comment


              • #97
                Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                här kommer nu lite bilder på hur det blivit är dock inte alls nöjd med resultatet, det skall på ett alpine märke på glaset också men har inte fått det änu. blir ev att motivlackera insidan av lådan för jag tycker det blev för vitt.
                Attached Files

                Comment


                • #98
                  Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                  Blir nog fint det där.

                  Comment


                  • #99
                    Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                    nu är ju basetappen färdig för denna gång, så nu går funderingarna på att slänga in en processor i bilen och köra original hu för ett mer clean apperance. men då är ju frågan vad man ska ha för processor och om det funkar bra mot min original hu ? någon som provat på detta ?

                    Comment


                    • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                      har nu bestämt att det blir att slänga ut pioneeren och köpa lågnivåadapter till originalstereon då pioneeren kommer hamna i flickvänens bil så är det någon som är sugen på dualdin fronten så är det bara skriva här!

                      Comment


                      • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                        har inte hänt mycket men tänke ändå göra en liten uppdatering har dekaltrimmat bilen lite idag. Tack till skyltfabriken boden som fixat dekalerna åt mig har så mycket i skolan och på jobbet just nu att jag hinner inte göra något på bilen trots att det kliar i fingrarna hoppas man får mer tid under våren
                        Attached Files

                        Comment


                        • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                          har idag testat att kräma på ordentligt på basarna och måste tyvär inse att porten är för liten den flåsar när man drar på ordentligt.. så nu måste jag lyckas göra om porten.. men vafan man ska inte klaga

                          Comment


                          • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                            här kommer en liten ritning på hur jag måste dra porten för att få ut rätt längd. någon som har nån erfarenhet att vinkla portar på det här viset? :P
                            Attached Files

                            Comment


                            • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                              Originally posted by firechrille View Post
                              här kommer en liten ritning på hur jag måste dra porten för att få ut rätt längd. någon som har nån erfarenhet att vinkla portar på det här viset? :P
                              kommer att ta en hel del plats i lådan!
                              tror inte vinkeln ska vara någon fara så länge du har alla kanter och hörn noga rundade för att förebygga missljud från porten.
                              \m/

                              Comment


                              • Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

                                Byggde en liknande port i en kompis låda och den funkar då bra, inge flåsljud där iaf men så är alla ytterhörn rundade och innerhörn försedda med trekantslist.
                                Mitt projekt: Volvo V60
                                BRL - B2 & Dayton

                                More to come...

                                Comment

                                Working...
                                X