Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite basbygge i min brukis v70n -02

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

Härligt att följa ditt bygge, hoppas plexit blir bättre då.
    Har du några extra batterier eller?
    Tack till:

Loudstore, Sollebrunn
    Brotec, Bro

Lite länkar:
    Loudstore på Facebook

Comment

än så länge håller plexit över mina förväntningar. jag kör på ett 70ah originalbatteri plus ett varta agm start stop plus 95ah men som det ser ut just nu kommer jag inte kunna fortsätta med mina planer fören till vintern

Comment

Okej, inget tävlade i sommar?
        Tack till:

Loudstore, Sollebrunn
        Brotec, Bro

Lite länkar:
        Loudstore på Facebook

Comment

kommer nog som längst att kunna fara ner till Umeå å ställa upp i dom tävlingar som Umeå gatbilar arangerar

Comment

liten uppdatering på läget, har bytt lite strömkablar och inte gjort så mkt annat pga tidsbrist och ingen bygglust. satt dock och kollade runt på youtube och hittade ett klipp där jag var med :O från min absolut första db mätning med bilen. notera att det var innan jag hade nån koll på vad jag höll på med ^^

http://www.youtube.com/watch?v=d4Eg8...ature=youtu.be

Comment

nu börjar det närma sig med stormsteg helgen med första db mättningen med nya basarna å slutsteget! dock har jag börjat gå i tankarna om att byta framsystem igen och vill ha kvar orginalstuket på bilen så vill ha ett 6,5kit som jag kan montera på originalplats som ger en väldigt distinkt mellan bas och snärtig ett förslag jag kollat på är http://dbakuten.se/ovriga/spl-dynami..._grp-s1%2F1973

kom gärna med era tankar på detta, samt ska jag låta midden spela i hela dörren eller bygga en liten låda bakom midden ?

Comment

nästa fundering jag har är går det få lös högtalaren från plasten den sitter i ? hört att alla eftermarknads adaptrar bara är skräp så om det går att få lös högtalarn från original plasten så skulle det väl vara optimalt?

Comment

Nu är det uppmätt! var till Umeå en sväng igår och kollade på lite bilar och mätte upp bilen. det gick över mina förväntningar och jag slog nytt personsbästa på 144,5db dock insåg jag att när man ska kräma fullt så räcker inte mina 2batterier så när ekonomin tillåter så åker det in ett riktigt batteri. för övrigt en rengnig dag med grymma bilar och massa skoj

Comment

var kul å se att de fanns fler som hade ljud!, (killen i rosa/svartagolfen)

Comment

jo det var kul , visst vare du som körde spl grejer ?

Comment

jajemän!

Comment

vart lite avis på ditt batteri var det ett 2400? siktar på att ta mig till Umeå i augusti igen hoppas på att få se dig där då också !

Comment

yes det var ett 2400 lär inte vara omöjöigt, ska bara fixa en egen bil innan!

Comment

okej jag ska förhoppningsvis kunna köpa ett sånt till hösten/vintern när man hämtat skotern :P

Comment

låter bra de! ska försöka köpa ett till så att man har 2 och kan köra i lite alla möjliga klasser, körde med 1 i 2 år å har alltid funkat så borde räcka gott och väll med 2 då tycker jag

Comment

Working...
                                X