Announcement

Collapse
No announcement yet.

lite basbygge i min brukis v70n -02

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: lite basbygge i min brukis v70n -02

okej får se när man kan dra igång med denna ombyggnad då!

Comment

Vi får väl hoppas att portmynningen inuti lådan inte hamnar för nära lådbotten, jag har inte kollat utifrån första ritningen hur pass långt ner den slutar.

Comment

portmynningen kommer att hamna ca 80mm från botten för kom ju på att jag glömt rita in dubbelbaffeln där

Comment

Dra porten o botten i stället?
          Change is the only constant.

https://www.facebook.com/groups/massql/

Comment

det blir sådan skarp vinkel om jag ska dra den där.. och mynningen på porten skulle hamna precis i första böjen på bakväggen.

Comment

har börjat riva och bygga om idag. men som vanligt går det inte som planerat, hade ingen cirkelsåg hemma och inge silikon eller rätt längd på skruven så blev ba slänga ihop lite provisoriskt för att se hur allt ska kapas osv. fortsätning förljer när jag införskaffat material! : )

Comment

en liten uppdatering på hur det börjar ta sig blev dock så less när jag tillverkat alla passbitar till port och runt glaset.. då jag lyckades när jag provmonterade spräcka 10mm glas! men det ska ju inte alltid gå som man har tänkt sig. bjuder på en bild innan jag började med passbitar och spräckte glaset
                Attached Files

Comment

har färdigställt lådan imorse före jobbet (A) och idag efter jobbet så slängde jag in den igen i bilen och var så mörkt så var ingen ide med bilder men ska fixa bilder när jag kan när det är ljust !

Comment

nu kommer en liten uppdatering! har monterat in lådan, dragit lite mera 70mm2. ny motorjord (70) och från generatorn till säkringsdosan fram (70) och ny jord till originalbatteriet (70) sen tog kabeln slut ska dra en 50/70 mellan säkringsdosan fram och batterierna bak när jag införskaffat det. har också monterat xenon snabbstartande 55w i helljuset
                    Attached Files

Comment

Se där, det tar sig.

Comment

jo det gör det ! men stör mig att jag spräckte glaset

Comment

går i lite funderingar på att byta högtalare i framdörrarna. jag tänkter bygga nån sorts låda på baksidan av plåten i dörren så det blir en liten låda så högtalarnen inte behöver spela i hela dörren. kittet som jag kollat på är ett Alpine: SPG-17CS och jag undrar om någon har provat det kittet och har någon uppfattning om hur de spelar? skall drivas i början med 55w/rms per kanal till att börja med men sen blir det nog 150w/rms per kanal.

Comment

inte hänt så mycket på ljudfronten på sista tiden då man legat magsjuk ! men idag var jag och hämtade lite godis till bilen nu kanske det inte märks lika mycket all extravikt man har
                            Attached Files

Comment

liten update, sprickan i glaset tyckte inte om när man spelade ton så helt plötsligt låg det glassplitter i hela bagaget.. så nu är glaset bytt mot 10mm plexi ! ska testa imorgon hur det står sig

Comment

liten uppdatering, igår så slängde jag ut baslådan för att byta fjärdrar bak på bilen och i samband med detta så bytte jag ut alla mina jordar till några som var 70m2 och hälften så långa och jordade om dom i något färdigt bulthål vid stötdämpar infästningen. fast skruvat med m10bult och renslipat resulterade i att nu håller jag 15,0-15,2V på kondensatorn vid steget och detta på tomgången!

Comment

Working...
                                X