Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

    3p från fullt på installation är ju toppresultat så där är du ju i princip hemma så nu är det som du säger bara att fila på ljudet under säsongen där jag av egen erfarenhet vet att det finns en hel del att hämta
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

      Din bil låter helt galet bra, hade jag inte haft med mig 2 kompisar igår som fick sitta utanför o vänta så hade jag suttit i den resten av dan Nu suger det ordentligt i byggtarmen, får se hur bra jag kan lyckas i en Cheva från -59

      Comment


      • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

        Originally posted by Hewi View Post
        3p från fullt på installation är ju toppresultat så där är du ju i princip hemma så nu är det som du säger bara att fila på ljudet under säsongen där jag av egen erfarenhet vet att det finns en hel del att hämta
        Bara smågrejer....ngt i dokumentationen, en repa där o lite glipor.....rätt "lätt" ordnat
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

          Originally posted by evny View Post
          Din bil låter helt galet bra, hade jag inte haft med mig 2 kompisar igår som fick sitta utanför o vänta så hade jag suttit i den resten av dan Nu suger det ordentligt i byggtarmen, får se hur bra jag kan lyckas i en Cheva från -59
          Tack, då hoppas jag att se dig ute på tävlingarna med egen bil inom snar framtid
          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

          Comment


          • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

            Då var Elmia över och äntligen kan man andas ut lite efter både EM och Elmia som låg drygt 1,5 vecka efter. Tävlingen flöt på bra och kul att se lite nya ansikten och få bekanta sig med nya härliga människor.

            Det blev en hel del demande av ljudet i bilen, speciellt under söndagen, vilket var riktigt kul. Det värmer verkligen med all positiv feedback jag fick både gällande ljud och själva bygget. Så stort tack ni som tog er tid att lyssna, läser ni här får ni gärna skriva ett par rader om vad ni tyckte.

            Detta var i särklass min bästa upplevelse av Elmia och mycket berodde på den gemenskap som blivit bland de tävlande och de som ställer ut! Stort tack alla för en riktigt trevlig helg.

            Hoppas vi ses på sweetspot mässan i Jönköping den 25-26/4!
            Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

            Comment


            • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

              Tackar för demo&pratstund.

              Reflektioner av demo't:
              -Du har lyckats något magiskt bra med frontsubben. Ett sådant spark vart <wow>.
              -I mina öron låter det tonala (de trötta spåren, ca 9,10?) synnerligen naturligt och levande. Definitivt bäst hittils, ur den aspekten.
              -Fascinernade att återupptäcka delar av ens egna problem. Så här i efterhand, hade jag gärna provat att sänka högermidbasen en smula till. Den led lite av 'dörr-swooofff' syndromet, där basen förefaller falla en bit bakåt, och bli en del större än vänster.
              Enkla vägen är att sänka den en bit till (eller så fungerar det i min bil iaf). Alterantivt kanske prova att smeka på lite mer butyl på baksidan lådorna..?
              - Som du påpekade, det var jäkla tight med precis var man behövde ha huvudet. I efterhand när intrycken landat, minns jag att en position direkt på nackstödet gjorde ngt magiskt med att lugna ner scenen.
              - Plattmontaget är magiskt fräckt.
              - Idéen om att bygga nya dörrar med lådor för att minska wooffswosch-effekt är lite kantstött (tack för det oxå )
              - Tack för en trevlig pratstund!

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                Vill också tacka för två demos, Hewis bil samt din.

                Mitt första besök i en bil med nivåer och tidskomp på sin plats.
                Som jag sa så är inte placeringen av scenen riktigt vad jag personligen är ute efter.
                Tycker en bredare ljudbild upplevs mer korrekt.
                Men allt låter klockrent annars. Härlig kontroll i samtliga element.

                Hewis OEM-kärra imponerade med en fenomenal ljuddämpning.

                Stort tack för dessa demon och en trevlig pratstund.
                Peugeot 307 1,6HDi
                Huvudenhet: Pioneer P80PRS
                Framsystem: DLS UP4
                Sub: DLS RW12i
                Slutsteg: DLS Ultimate A5+ CA23
                Ström: Optima Yellow 75Ah

                Comment


                • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                  Då var tiden med Nissan över och nya ägaren har lovat att sladda och busa massor med bilen.

                  Om något nytt objekt / projekt drar igång får tiden utvisa.
                  Attached Files
                  Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                  Comment


                  • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                    Hoppas på ett nytt projekt, denna var ju grym!
                    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



                    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
                    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
                    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
                    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

                    Team Ljudbyggaren
                    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
                    3:e Plats Master OEM - SM 2018
                    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

                    Comment


                    • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                      Hatten av och jag önskar dig lycka till med framtida projekt.
                      Mini Cooper goes Pioneer
                      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
                      Volvo V50
                      http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

                      Sponsorer som håller mig flytande:
                      Pioneer, Stinger

                      Comment


                      • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                        Klart kul att sträckläsa en trevlig tråd!

                        Ser fram emot fler byggen =)
                        MVH Oliver

                        Både gott ljud i bilen och utanför!
                        BMW m5 f10
                        https://www.garaget.org/?car=425750

                        Comment


                        • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                          Tack.

                          Även jag ser fram emot fler byggen, dock blur det inget i år då tiden går till annat.
                          Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                          Comment


                          • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                            Lugnt!

                            Förstår dig, tog mig ur djupa trimmarträsket relativt nyligen, m5 e34 turbo 850HK, ska bli kul med lite mindre bruksbilsprojekt
                            MVH Oliver

                            Både gott ljud i bilen och utanför!
                            BMW m5 f10
                            https://www.garaget.org/?car=425750

                            Comment


                            • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                              mkt fint bygge jens har sträckläst om ditt bygge klart snyggt bygge vad kommer hända framöver nu då blir det ännu en japan med ngt kul innanmäte eller vad har du i tankarna ?? klart kul läsning om dej och hewis framfarter i ljuddjungeln man väntar spänt på ditt nästa bygge ....för du kommer väl med ngt mer kul bygge???

                              Comment


                              • Re: Nissan 200sx s13 - EMMA Expert

                                Originally posted by hasse the man View Post
                                mkt fint bygge jens har sträckläst om ditt bygge klart snyggt bygge vad kommer hända framöver nu då blir det ännu en japan med ngt kul innanmäte eller vad har du i tankarna ?? klart kul läsning om dej och hewis framfarter i ljuddjungeln man väntar spänt på ditt nästa bygge ....för du kommer väl med ngt mer kul bygge???

                                För tillfället så går all fritid åt familj, träning , flytt, renovering. Men när det sistnämnda är klart så ska jag ta tag i lite ljudbygget igen. Tankarna går åt många olika håll kring bil att bygga i, men något ballt ska det nog bli iaf :-)
                                Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

                                Comment

                                Working...
                                X